Avatar billede pcb Nybegynder
22. november 2001 - 13:23 Der er 13 kommentarer

Java til PWS

Hej,
Kan man afvikle JAVA på Personal Web Server?
og hvilket program skal jeg bruge??
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 13:25 #1
nej det kan du ikke.

Men du kan hente Resin fra www.caucho.com jeg tror nok de kan integreres.

Ellers spark PWS ud og download Apache fra www.apache.org den er forresten og langt mere sikker og bedre.
Avatar billede martin_schou Nybegynder
22. november 2001 - 13:36 #2
Apache er kun mere sikker, hvis man kobler dem begge to på Internet.

Apache er kun bedre, hvis man vil bruge webserveren til noget.

Sørg lige for at informere folk ordentligt ;-)
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 13:40 #3
martin:

Apache er mere sikker selv på et intranet, og den er hurtigere, mere stabil end PWS.

Og hvis man ikke skal bruge en webserver til noget, har man ikke en webserver, så prøv selv at informer korrekt.

PWS er en temmelig ubruglig hullet, langsom server.
Avatar billede martin_schou Nybegynder
22. november 2001 - 13:43 #4
Jeg skal til at bruge <humor> tags ...
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 13:45 #5
god ide :)

Jeg var nemlig itvivl om du virkeligt mente det du skrev alvorligt :)
Avatar billede kresten Nybegynder
22. november 2001 - 14:17 #6
Troede ikke der var nogen der brugte PWS?!
Det svarer jo til at kaldes Access en database :-)
Avatar billede martin_schou Nybegynder
22. november 2001 - 14:21 #7
<humor>
Hey! Skal du fornærme databaser????
</humor>

Er desværre selv tvunget til at bruge Access i mit nuværende projekt ... helt ærligt - det er til pis.
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 14:23 #8
ROFL
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. november 2001 - 21:40 #9
JRun fra Allaire er også meget nem at koble på...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. november 2001 - 21:56 #10
Nåh nej --- Jeg taler om IIS .....

Jeg regner dog med, snart, at skifte til Resin (Caucho)... Men er den nem at sætte op ... og kan man også få den til Linux (har ikke lige checket)...

/Søren
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2001 - 08:56 #11
bearhugx:

Ja resin er meget nem at sætte op, og da den er skrevet rent i java fungere den også perfekt i Linux.

Jeg har faktisk for nyligt lavet min server om til Linux, jeg flyttede config filer og alt uden problemmer, det eneste jeg rettede var en path.
Avatar billede elster Nybegynder
25. november 2001 - 16:09 #12
bearhugx > Man kan faktisk godt køre JRun på PWS, og det er lige så nemt at sætte op her som på IIS. Det eneste er bare at det nok ikke lige er sagen at bruge penge på JRun, hvis man alligevel har tænkt at begrænse sig til PWS og dens muligheder.
Avatar billede hgsdc Nybegynder
14. december 2001 - 23:42 #13
Hvorfor ikke bare bruge Tomcat fra Jakarta projektet på www.apache.org.
Der er en connector til IIS og dermed også personal web server...og det spiller fint.