Avatar billede fagbog Nybegynder
02. juni 1999 - 17:01 Der er 124 kommentarer og
1 løsning

ALLE STREJKER D. 6 Juni 1999 - Side 4

Fortsættelse fra side 3
Avatar billede thebeast Nybegynder
02. juni 1999 - 17:12 #1
Endelig en der lavede en ny side!!!
Avatar billede joshu Nybegynder
02. juni 1999 - 17:33 #2
Det der med at strejke er da nok en af de mest dødfødte ideer jeg nogensinde har hørt. Mon ikke telefonselskaberne er komplet ligeglade med at der ikke er nogen der bruger linjerne, så har de bare mindre bøvl, og det er stadig på abonnementet pengene tjenes. Og det er under antagelse at man virkelig kunne få mobiliseret 100% af netbrugerne. Virkeligheden er nok nærmere de 0%.

Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 17:53 #3
Fagbog:
Come on... den sidste side var da ikke særlig lang ... jeg hentede den på et ½ sekund!
Det eneste du næsten har bidraget til her er at lave nye sider hele tiden.

Relax lidt, ikk'? :)
Avatar billede aneez Nybegynder
02. juni 1999 - 18:16 #4
Jeg har bedt WebMarsten på http://weblight.dk om at ligge et af vores bannere på hans hjemmeside + han har en banner service der ligner webhulens så har jeg bedt ham om at smide banneret der i.
På banner tingen har jeg (Vist nok) fået nogen gratis eksporneringer

skriver når banneret er lagt på!
Avatar billede znabela Nybegynder
02. juni 1999 - 18:22 #5
DaneX: Snakker du nu til botter igen?

hehe

ps: Siden tog heller ikke lang tid at hente hos mig! :o)
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 18:23 #6
Snade:
Så så, gamle dreng! Kom nu ikke for godt i gang! hehe
Avatar billede warfly Nybegynder
02. juni 1999 - 18:25 #7
Jeg vil gerne støtte strejken, og hvad jeg kan gøre er at indføre bannerreklame for www.netstrejke.dk
på mine to hovedsider. Det har jeg hermed gjort.

Det drejer sig om
JUHU, på http://www.juhu.dk

Og
WarFly's playstation side
http://www.juhu.dk/psx

Kurt Secher Andersen
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 18:40 #8
Info To The People:

På blot 3 dage på Chart.DK er vores side kommet op på 7. pladsen på Top Sites-listen.

Og vi styrer suverent Nyheds-listen.

Vi har nemlig på 3 dage nået et gennemsnit på 1767,3 besøgende pr. dag!

Det kan vi takke alle dem som har reklameret for projektet, mediedækningen, banner-sites m.m.

Jeg vil bare sige KEEP UP THE GOOD WORK!
Avatar billede fagbog Nybegynder
02. juni 1999 - 19:01 #9
danex

Hvad er dit ICQ nr.?

Mvh Henrik Mardov
Avatar billede cyberduck Nybegynder
02. juni 1999 - 20:36 #10
Linket til den danske netstrejke-site fra get2net er forkert.

Hvem der kontaktede dem før? Kontakt dem lige igen, og få rettet den til
http://wwww.netstrejke.dk

:-)
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 20:38 #11
Cyberduck:
Det kan være ligemeget.
http://www.strejke.dht.dk/ henter sider fra http://www.netstrejke.dk/
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 20:40 #12
Fagbog:
Jeg har ICQ, men kan ikke køre det via IBM's net pga firewalls.
Det er kun en sjældent gang når jeg er på mit alm. modem at jeg er på ICQ.

Men hvis du har deltaget aktivt på ICQ, så giver jeg dig hermed min undskyldning for min sidste bemærkning :)
Dog mener jeg stadig at det var lige tidligt nok med en ny tråd :)
Avatar billede jok Nybegynder
02. juni 1999 - 20:44 #13
Æhhh.... jeg synes stadig ikke at den underskriftsindsamling på www.netstrejke.dk er blevet opdateret....
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:02 #14
her er noget jeg fandt i politiken i dag.....

26. maj 1999 kl. 11:20
Ny pjece i Internetjunglen

Af Allan Bauer
Gratis er billigere, viser de opdaterede tal fra Telestyrelsen, som løbende holder øje med priserne for telefonforbruget - herunder prisen for at færdes rundt på Internettet.

Det er efterhånden blevet en sand jungle at finde rundt i med tilbud om gratisabonnementer, forskellige tidspunkter for høj- og lavtakst samt varierende opkaldsafgifter kræver det helt store kørekort til et regneark for at hitte rede i.

De seneste tal fra Telestyrelsen viser, at udbyderen Image Scandinavia er den billigste uanset om man er en moderat bruger af Internettet eller om ens forbrug ligger i den tunge ende. Og for at gøre forvirringen total, skifter Image Scandinavia om kort tid navn til World Online.

Firmaet var i øvrigt det første til at lancere princippet med Internet uden abonnement. Senere har Mobilix, Tele Danmark og get2net fuldt trop.
Telestyrelsen har lavet sine udregninger på baggrund af tre profiler som bruger Internettet henholdsvis ti timer, 30 timer og 90 timer om i kvartalet

Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:06 #15
"<NanoQ> Før en sådan aktion skulle sættes i værk, skulle Tele Danmarks høje prisnivau fremlægges for Telestyrelsen, Forbrugerklagenævnet og til sidst Ombudsmanden. Skulle der komme negative svar fra disse 3 instanser, havde man i det mindste noget håndgribeligt materiale, der kunne bruges i den fortsatte kamp."

(taget fra #NetStrejke på Undernet.)

og jeg giver personen ret, vi skulle tage og stoppe den her strejke, og gå til ombudsmanden, og klage over TeleDumnok's monopol..

Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:08 #16
"<NanoQ> Jeg tror et HAMRENDE godt skridt ville være, at tage kontakt til f.eks. FIB... og høre om de kunne være interesserede i at være vores talerør... "

(taget fra #NetStrejke på Undernet.)

i skal lige vide at personen her ikke er imod os. men prøver at hjælpe..
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:09 #17
Jeg læste lige for to sek siden på jp.dk at Telia har bragt sagen om for høje internet priser til telestyrelsen...Læs hele artiklen her----->http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/itogcomputer/artikel&art_id=1671305
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:12 #18
killroy>> det er jo STORE fremskridt :)
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:12 #19
Hvis vi nu gik til ombudsmanden...hvad kunne han så gøre?....hvad kunne vi gøre?....ik noget vel...nej....hvis alle os strejker så må medierne og teleselskaberne(læs Teledanmark) reagere på det...Man kan allerede se at politiken jyllands posten og mange mange flere internetnyhedssites har lagt mærke til strejken.
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:14 #20
hvad er addressen, til vores mailingliste...

jeg har en interresant email, som jeg syntes ALLE der tager dette seriøst burde læse..
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:14 #21
hmmm.....det ville jeg også gerne vide;)
Avatar billede jok Nybegynder
02. juni 1999 - 21:16 #22
knogle: hvad med at poste den her?
Avatar billede soulshock Nybegynder
02. juni 1999 - 21:16 #23
har vi overhodet en mailingliste?
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:19 #24
Netstrejke den 6. juni.

Jeg skriver dette indlæg fordi, jeg gerne vil have #Partyline.dk's holdning på plads, mht. "happeningen" d. 6. juni.

Først vil jeg lige redegøre for min EGEN holdning:

Jeg vil IKKE bakke op omkring "netstrejken" af den simple grund, at den er for useriøst iværksat, og jeg ikke tror på den vil have nogen effekt overhovedet. Tværtimod er jeg bange for, at den vil fremkalde en "drengen der råbte ulv"-effekt, hvis der senere skulle blive igangsat et seriøst initiativ.

Tegn på useriøsitet:

- Bare det at ordet "strejke" bliver brugt er et tegn på, at folk ikke har sat sig grundigt nok ind i tingene. Iflg. Nudansk Ordbog betyder ordet "Strejke" "arbejdsstandsning iværksat af arbejderne for at opnå forbedringer" eller "nedlægge arbejdet". Dette kan ikke overføres til "frivilligt at benytte internettet". Istedet kunne ordet "boykot" være dækkende for en sådan auktion.

- Ingen ansvarlige. Der er ikke en profil der står bag aktionen. Dvs. den køres af en anonym brugermasse. Man kan ikke forvente at Tele Danmark og Lovgivende magter vil føre en debat med en unavngiven gruppe af personer. Den efter min mening rigtige måde at køre sagen på ville have været at kontakte f.eks. "Fil" (www.fil.dk) - med dem i front ville det hele have virket meget mere seriøst.

- Ikke nok forarbejde. Før en sådan aktion skulle sættes i værk, skulle Tele Danmarks høje prisnivau fremlægges for Telestyrelsen, Forbrugerklagenævnet og til sidst Ombudsmanden. Skulle der komme negative svar fra disse 3 instanser, havde man i det mindste noget håndgribeligt materiale, der kunne bruges i den fortsatte kamp.

- Dårlige prissammenligninger. I oplægget til "strejken" er minuttakstpriserne for Internetbrug i DK sammenlignet med afgiften for netbrug i USA. Der er IKKE taget højde for, at f.eks. abonnement for internet i USA er VÆSENTLIGT dyrere end i Danmark.

- For lidt tid. Forberedelserne skulle være startet for længe siden. For at et sådant initiativ skulle opnå den nødvendige seriøsitet, skulle den have været fremme i de "seriøse" medier for efterhånden længe siden (Det være sig landsdækkende radio og TV eller landsdækkende dagblade).

Èn ting er hele aktionens manglende seriøsitet. En anden er effekten. Jeg har på fornemmelsen der ikke er nogen der har overvejet vor LIDT det faktisk vil ramme TeleDK:

- Aktionen foregår en søndag. Dvs. en billigdag. (Jeg ved det er søndag de fleste private er online, men havde erhvervsliver f.eks. haft mulighed for at slutte op, ville det have battet væsentligt mere).

- Jeg tror det er meget optimistisk hvis 10.000 danskere slutter op. Hvis vi antager de VILLE have været på i gennemsnit 2 timer den dag, er det kun et tab for TeleDK på ca. 120.000,-. Da Internetforbrug IKKE fremstår som en seperat ydelse på telefonregningen, skal "tabet" ses i forhold til det totale nærtakst samtaleforbrug på en Søndag. Jeg tror NÆPPE TeleDK overhovedet vil MÆRKE det.

Sidst men ikke mindst: Jeg har hørt rygte om, at bl.a. #Partyline sætter x ban på *!*@* den dag. Det må under ingen omstændigheder ske på #Partyline.dk. Det er IKKE vores opgave at bestemme om folk skal kunne bruge kanalen eller ej. #Partyline.dk er åben for alle der ikke laver ballade, 365 dage om året.

Jeg ville meget gerne have at det kunne være #Partyline.dk's holdning ikke at støtte den efter min mening nyttesløse aktion. Men jeg kan naturligvis ikke bestemme hvad i andre skal mene. Men lad mig lige høre jeres synspunkter.

NanoQ'en

Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 21:20 #25
Killroy, hvad tror du vi HAR en ombudsmand til?

Nu er ombudsmanden IKKE første skridt.. første skridt vil være, at få etableret "et ansigt"... for INGEN vil tage en anonym mængde utilfredse brugere alvorligt. Jeg kan se TO muligheder:
1. Få f.eks. FIB til at stå i spidsen for aktionen.
2. Danne en forening, med formålet at få sænket priserne.

2'eren vil muligvis være den beste løsning. Det tager tid.. men den tid skal tages... Rom blev heller ikke bygget på én dag.

Herefter skal vi have defineret vores mål... hvad er det vi vil opnå? - og hvad vil vi GIVE for at opnå dem?

Så kommer vi til en strategi... hvordan opnår vi vore mål. Her ville jeg mene, første skridt ville være, at gå ad de officielle klageveje... Første step her er Telestyrelsen. Derfra kommer sandsynligvis et afslag... og skidt med det... Så går man videre til Forbrugerklagenævn, osv...

Disse ting vil give og noget BRUGBART materiale at gå videre med...
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 1999 - 21:20 #26
netstrejke@onelist.com tror jeg
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:25 #27
For det første vil jeg lige sige at denne "strejke" ikke skal ryste nationen i dens grundvold(mener jeg)....Jeg ser denne "strejke" som et forsøg på at få medierne og teleselskaberne til at få øjene op for at de har mange utilfredse brugere og forhåbentlig at de vil overveje at sænke priserne bare lidt
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:25 #28
jeg vil give NanoQ ret, og personen (han/hun) er jo kun imod vores fremgangsmåde, ikke idéen.
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 21:27 #29
NanoQ:
FIB _er_ blevet kontaktet og ønsker ikke at støtte auktionen da den tager omsætning bort fra ISP'erne.
Det er blevet skrevet om på http://www.fib.dht.dk/ men denne side er åbenbart blevet lukket igen.

På den side var der en mail fra FIB's formand, som argumenterede for hvorfor FIB ikke ville støtte projektet.
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 1999 - 21:33 #30
Jeg vil give NanoQ ret i at det er for uorganiseret tilrettelagt. Man burde have en der stod i spidsen, eller som NanoQ skriver FIL.

Jeg synes at vi skulle aflyse strejken på søndag, og vente til vi har fået den bedre organiseret.

--
Christian Jørgensen - Razor
UIN: 18644059
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 21:34 #31
Dane, fint... så der det step 2. :)

Eller er der andre tilsvarende foreninger der endnu ikke er kontaktet?
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:35 #32
razor>> enig
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 1999 - 21:37 #33
hedder fib ikke fil ???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 21:38 #34
fil og fib er 2 forskellige ting...

fil er foreningen for internetleverandører og fib er foreningen for internetbrugere...

:)
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 1999 - 21:38 #35
ups det er 2 forskellige.. men det danex referer til er http://fil.dht.dk
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 21:40 #36
Sammen med en organiseret flok og nogle advokater kan vi sikkert godt få noget igennem..

(killroy>> jeg satte den lige herind, for jeg syntes alle skal se den :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 21:40 #37
oooohhh... så er der jo en ting der mangler ;)
Avatar billede killroy Nybegynder
02. juni 1999 - 21:42 #38
knogle>>>ok fint med mig.....
Avatar billede jinxed Nybegynder
02. juni 1999 - 21:45 #39
Er fib her for forbrugernes skyld eller for ispernes? *G*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 21:51 #40
fib er her for forbrugerne... det er i hvert fald det indtryk jeg har.. :)
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 21:58 #41
Hovsa ja ... der kludrede jeg selv lidt i det ...
Det er FIL der er blevet kontaktet!
http://www.fil.dht.dk/

Ikke FIB :)
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 22:02 #42
Så er sol.dk kommet med deres artikel om strejken:

http://reference.sol.dk/dk/gateway/showbesked.cgi?artid=928331220&template=IDG
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 22:03 #43
Jeg skal måske lige sige at artiklen på sol.dk er taget fra WebWorld.dk:

http://www.webworld.dk/netopnu/nyhed_vis.cfm?id=1152
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 22:08 #44
Jeg vil igen igen igen godt lige bemærke at det var godt at Chatstuff ville have siderne på hans server i stedet for at have siderne på min server og så bare linke www.netstrejke.dk over til mig. Han er sørme god til at opdatere. Der er ikke sket manuel opdatering i 24 timer nu! Jeg har stadig ikke fået de informationer ang. mødet på rådhuspladsen på fredag på siden endnu. Der står stadig kun hvornår det er.

Blandt andet skal der stå på siden at der skal TILMELDES hvis man ønsker at komme på samling@skumleren.dk
Så send en mail til den adresse med dit navn og e-mail adresse.
Vi skal helst være min. 15...

Vi vil samle underskrifter, gå rundt og dele flyers ud, hænge posters op m.m. og så kan vi jo også få sat ansigter på nogle af dem her fra nettet!

Hvis I kan komme ind på Rådhuspladsen på fredag kl. 18.00 så send en mail til mig på samling@skumleren.dk med dit navn og e-mail adresse.
Sent torsdag aften vil jeg så sende en mail rundt med om det bliver til noget eller ej alt efter hvor mange tilmeldinger der kommer!
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 22:10 #45
Jeg vil lige indskyde en bemærkning om at da jeg havde siderne, der blev de opdateret løbende gennem HELE dagen (morgen/middag/aften).
Jeg tilbød også Chatstuff at hjælpe ham med opdateringer efter han havde fået siderne over, hvilket han afslog.

Jeg synes helt ærligt at det er for dårligt at når vi ikke har en større tidsramme end til på søndag at siderne så ikke kan blive opdateret hurtigt. Og i dette tilfælde hvor det allerede er en sag på fredag...
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 22:11 #46
VI ER MANGE DER ER ENIGE I AT DROPPE STREJKEN PÅ SØNDAG, OG SÆTTE NU DATO...

  vi laver en side med mere info...

  men kort og godt går det ud på at der ikke bliver gjort nok
  det er OMBUDSMANDEN, TELESTYRELSEN vi skal ha fat på...

Før en sådan aktion skulle sættes i værk, skulle Tele Danmarks
høje prisnivau fremlægges for Telestyrelsen, Forbrugerklagenævnet
og til sidst Ombudsmanden. Skulle der komme negative svar fra disse 3
instanser, havde man i det mindste noget håndgribeligt
materiale, der kunne bruges i den fortsatte kamp.

mere info kommer :)
Avatar billede nico Nybegynder
02. juni 1999 - 22:14 #47
Hvad er holdningen nu? Vælger vi at vente for at få det bedre organiseret eller holder vi planen og gennemfører boykotten på søndag!

Personligt synes jeg at vi skal holde os til den første plan og boykotte på søndag, da vi ellers vil blive taget for useriøse!
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 22:17 #48
Knogle: du siger bare til hvis I mangler et sted at hoste siden.
Så smider jeg den bare på www.skumleren.dk ligesom Netstrejke-siden var før.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 22:22 #49
nico, vi vil blive taget for ENDNU mere useriøse ved at gennemføre noget uden at have gjort forarbejdet godt nok...

lad os lige bruge en dags tid på at lægge hovederne i blød... jeg TROR vi kan vende aflysningen til vores fordel... mere herom senere ;)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 22:25 #50
danex...nu gider jeg snart ikke høre på dit pis mere.

Hvad er det for noget info som ikke er blevet opdateret ?.

nåår,. det om på Fredag. HVORFOR HAR JEG IKKE FÅET DET SÅ.

Send det til mig, så kommer det op med det samme. Jeg kan sku ikke gøre for at bla. DU ikke har sendt det til mig.

Det er VIST DET ENSTE SOM IKKE ER BLEVET OPDATERET ER DET IKKE ??????????????????????????????????????????????????????????

du er for meget min ven
Avatar billede nico Nybegynder
02. juni 1999 - 22:26 #51
Okay:)

Oplysning: Sidst jeg var inde på siden stod der at der var 302 brugere online! IMPONERENDE!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 22:28 #52
når ja, jeg glemet at sige.

Grunde til at jeg ikke sidder 24 timer i døgnet og checkker e-mail's er at jeg fakis laver noget andet.

NEMLIGT. at få Underskrift siden op det rene, der skal sku lige rettes op på den. DERFOR. Så vidt jeg kan se. så er BLA. Forsiden. blevet opdateret ET PAR GANGR. + at Reklame side er kommet til, hvilket den ikke var hos dig.
Avatar billede piratoz Nybegynder
02. juni 1999 - 22:28 #53
Smæk Chatstuff =)
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 22:29 #54
ALLE DER ER ENIGE MED MIG... send en email til knogle@dalnet.dk
med jeres email og UIN ...

så add'er jeg mig til vores mailing liste.. netstrejke@darkhill-data.dk
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 22:30 #55
oki, hvem er nico?? er du ny i den her debat?
Avatar billede nico Nybegynder
02. juni 1999 - 22:32 #56
Njøø jeg har fulgt lidt diskret med de sidste par dage:)
Avatar billede piratoz Nybegynder
02. juni 1999 - 22:34 #57
Hvorfor skal vu udskyde den, vi kan da lige så godt tage Søndag med som en strejke dag?
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 22:34 #58
rettelse:
ALLE DER ER ENIGE MED MIG... send en email til knogle@dalnet.dk
med jeres email og UIN ...

så add'er jeg dig/jer til vores mailing liste.. netstrejke@darkhill-data.dk
Avatar billede fragment Nybegynder
02. juni 1999 - 22:39 #59
Jeg har fået lavet en mailliste, men jeg ved ikke hvornår den kommer op på domænet. Warpspace er igang med et eller andet nu.
Avatar billede piratoz Nybegynder
02. juni 1999 - 22:40 #60
Jeg ved ikke om jeg er helt enig, jeg synes vi skal strejke Søndag, og så tager vi noget mere op, altså det med ombudsmanden, forbrugerklagenævnet, og Telestyrelsen, og så tager vi en endnu længere strejke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juni 1999 - 22:52 #61
piratoz, det er en forkert rækkefølge at gøre tingene i... netop DET er jo med til at få det hele til at virke useriøst og ugennemtænkt...
Avatar billede mesa Nybegynder
02. juni 1999 - 22:52 #62
(Kommentar fra en diskret strejker)

Jeg synes IKKE vi kan stoppe strejken nu.
Hele den store mængde af surfere der er så svær at få fat i er endelig ved fatte at vi skal surfe på søndag, så det bliver svært lige pludselig at sige at vi ikke strejker alligevel.
Og nu hvor nyheden er kommet til alle de store nyhedssteder (fx comon, get2net mfl.) Bliver det noget af en fiasko og vi bliver ikke taget seriøst mere.
Avatar billede klas Juniormester
02. juni 1999 - 22:57 #63
strejken skal ikke stoppe nu.. så bliver det svært at blive taget lige så alvorligt næste gang.. dette projekt går skide godt hvis bare alle folk kunne blive eninge om nogle småting..

folket er også med... har en afstemning på www.cosmic.dk hvor vi fører stort :o) (dem som strejker)
Avatar billede hans26 Nybegynder
02. juni 1999 - 22:57 #64
[22:55] <&#124;&#124;zepo&#124;&#124;> hvormange har tænkt sig her at strejke på søndag???  er det mon ikke bedre at vi får sammen sat en 7 mands grope og får skrevet en klage til ombudsmanden og derefter strejke en weekend i tilfælde at klagen til ombudsmanden ikke virker
[fra] irc
Avatar billede nico Nybegynder
02. juni 1999 - 22:59 #65
Lige mine ord! Det var også det jeg hentydede til tidligere :o)
Avatar billede soulshock Nybegynder
02. juni 1999 - 23:07 #66
Ombudsmanden skal bruges som sidste udvej! Vi skal derimod kontakte telestyrelsen og evt. TeleDK til at begynde med. Afhængigt af det, kan vi så mobilisere en gruppe som kan indgive en klage til ombudsmanden, men det skal ikke gå den anden vej!
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:10 #67
Chatstuff:
*suk*

Ok, nu har jeg været rundt og samlet alle indlæggene sammen, så du selv kan se det som du siger jeg ikke har skrevet til dig!!!

Det hele startede i mailen hvor du havde fået www.netstrejke.dk og du sagde at du selv havde siderne. Der skrev jeg til dig (d 1/6 kl. 22.59) at jeg lige havde lavet en update ang. med Rådhuspladsen og den skulle du lige huske at få med. (og der ventede jeg i nogle timer med at skifte over til dine sider, så du kunne nå at få min opdatering med)

her kommer så nogle indlæg herfra forumet:

Tråd 1331:
02-06-99 00:58:45 (fra mig til dig)
chatstuff:
Hvornår kommer det med på fredag online???
Det er jo ligesom ret vigtigt!

02-06-99 01:07:49 (fra dig til mig)
fredag online ?? har ikke hørt om det. Fortæl så kommer det fluks på.
(+ noget mere urelevant)

02-06-99 02:01:11 (fra mig til dig)
chatstuff:

jeg har skrevet det her på forumet.
jeg skrev til dig i den sidste mail at jeg lige havde lavet en opdatering, som du skulle have med.

Men du kan se det på http://www.skumleren.dk/netstrejke/index.bak
jeg har nemlig ikke slettet siderne, fordi jeg tænkte at du sikkert ikke havde fået den med :)

(og siden ligger der STADIGVÆK)

02-06-99 02:31:59 (fra dig til mig)
danex....alt det der her jeg da med !!!.

02-06-99 03:33:54 (fra mig til dig)
Chatstuff:
"Møde på Rådhuspladsen fredag D.4 Juni. Kl. 18.00 Man vil D. 4 Juni lave et møde på Rådhuspladsen, bla. for at samle underskrifter ind. "

Det er også meget sigende.
Jeg skrev på siden mens den lå hos mig, at der skulle tilmeldes på samling@skumleren.dk med navn og
adresse.
At vi skulle have 20+ tilmeldinger.

02-06-99 03:34:36 (fra mig til dig)
Chatstuff:
Glemte lige at sige at du lige måtte have opdateret det, for det var der ikke da jeg skrev indlægget.

Tråd 1302:
02-06-99 13:43:30 (i en besked fra mig til zorrosbabe)
ZorrosBabe:
Det er et stort ?-tegn ang. mødet fredag.
Jeg har nu flere gange bedt Chatstuff om at få nogle flere informationer på hjemmesiden end dem han nu har sat på.

"Møde på Rådhuspladsen fredag D.4 Juni. Kl. 18.00 Man vil D. 4 Juni lave et møde på Rådhuspladsen, bla. for at samle underskrifter ind."

Den vigtigste ting er at jeg skal have TILMELDINGER ... og jeg havde lavet samling@skumleren.dk til
dette formål. Så vi ved hvor mange der kommer, hvis der da overhoved kommer andre end os 4 personer
som har snakket sammen om det. Og hvis det er tilfældet, så dropper vi det.
Men så længe der ikke er kommet de oplysninger på nettet som jeg har requestet, så får vi ingen
tilmeldinger og så bliver det ikke til noget.

Jeg skrev endda til Chatstuff at det var meget vigtigt, fordi allerede i går eftermiddags, blev der sat
e-mails og ICQ i omløb ang. fredag og med link til hjemmesiden mht. tilmelding (det var mens jeg stadig
havde siderne hos mig, og der var oplysningerne på).

Chatstuff:
Nu har du råbt og bandet temmelig meget af Jumper, fordi han ikke har fået linket hans side over til din -
så vil jeg godt lige råbe og bande lidt af dig, for endnu ikke at have sat de informationer på siden: SGU OG FANME OG HELVEDE!!!
Få det nu gjort!!

- Sådan, det var de indlæg jeg kunne finde -

Men det var vist også mere end RIGELIG nok til at bevise at du HAR fået det at vide!!!
Så nu holder du bare med _DIT_ pis, kammerat!!!

DaneX
Avatar billede soulshock Nybegynder
02. juni 1999 - 23:23 #68
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 23:23 #69
tænk at du gider og bruge tid på sådan noget crap.

Hold kæft hvor er du ...ja.

Ikke mere her fra i den debat.

Jeg gider ikke og sidde og hakke på hinanden, når vi skal have en strejke op at køre sammen.

Noget andet, det er ikke min side !.

En ting vil jeg sige sige til dig:
"Det hele startede i mailen hvor du havde fået www.netstrejke.dk og du sagde at du selv havde siderne"
Hvorfor har du det fra ?.

Jeg har IKKE på noget tidpunkt sagdt at JEG SELV havede startet en side. Hvis jeg husker rigtig, så var det Jumper og Cyberesben.

Alt her fra :o)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 23:25 #70
når ja. Du kan jo evt. kontakte mig over icq#5637764 - så kan vi "prøve" at få det til at funger!.
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 23:26 #71
tjek http://strejken.dht.dk/ .... den er under opbygning..
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 23:26 #72
dammm, du har jo ikke ICQ.
Pis.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 23:28 #73
hvem fanden har yeeha.dk?
Avatar billede stumpe Nybegynder
02. juni 1999 - 23:28 #74
danex: jeg skal hilse fra Gitte og sige at hun har snakket med ham fra PC World. Desuden har hun ved en "fejltagelse" snakket med en fra Computerworld også og han ville ringe tilbage til hende. Husk lige at ringe til hende.
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:30 #75
Chatstuff:
Hvor jeg har det fra? Som jeg sagde ... MAILS ... se her:

Please respond to "Dan Nim Andersen" <dna@chatstuff.dk>
To:    Martin Skovmose/Denmark/IBM@IBMDK
cc:
Subject:    Re: www.netstrejke.dk

Helt iorden at du skriver !.

Jeg har selv siderne. skal faktis til at opdater lige nu !

Er det dig som har underskrifterne ????.

Så vil jeg gerne have den TXT fil.

Med venlig hilsen

Dan Nim Andersen (dna@chatstuff.dk)

I den mail siger du at du selv har siderne ...

To:    "Dan Nim Andersen" <dna@chatstuff.dk>
cc:
From:    Martin Skovmose/Denmark/IBM@IBMDK
Subject:    Re: www.netstrejke.dk

Hej igen...

Ok, så du vil stå for opdateringen?
Det er bare helt i orden, men jeg kan godt hjælpe, hvis du har brug for det ... jeg har jo som sagt mulighed for at gøre det løbende i gennem hele dagen :)

ASP delen ligger hos "jinxed" og dermed også .txt filen :)

Jeg har lige lavet en opdatering på forsiden ang. at mødes på Rådhuspladsen.
Så du skal lige tage en ny kopi af siden :)

Martin Skovmose
Skovmose@dk.ibm.com
____________________________________________
IBM Danmark, Sortemosevej 21, DK-3450 Allerød
Tel: +45 4523 9648, Fax: +45 4523 6803

og DÉR sagde jeg første gang at jeg havde lavet en opdatering du skulle have med!

Og alt det med DIN side ... det siger jeg ikke i den mening at du EJER dem ... det er bare en reference til at det er siderne du opdaterer.

Men se nu bare for pokker da at få det på web-siden ... hvor svært kan det være??
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:31 #76
Chatstuff:
og mht. det med at bruge tid på det crap ... jeg forsvarede mig selv og viste at det var DIG der havde overset det!
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 23:32 #77
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:33 #78
Stumpe:
Puha ... det var ellers noget af en fejltagelse! *G*

Arh, det går nu nok alligevel.
GODT GÅET, GITTE!!! :o))))

Og ja, jeg skal nok huske at ringe i morgen aften :o)
Avatar billede knogle Nybegynder
02. juni 1999 - 23:33 #79
så er netstrejke@darkhill-data oppe..

alle der støtter min/vores idé (som man kan læse om højere oppe..) og vil med på den mailingliste

skriv til knogle@dalnet.dk

med jeres email og UIN
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 23:34 #80
danex....ret må være ret.

Rigtig nok, jeg havede overset det.

Prøv at kikke på siden. Jeg skulle gerne have det hele med.

Undskylder endnu engang :o(
Avatar billede soulshock Nybegynder
02. juni 1999 - 23:35 #81
Knogle: det er sq da ikek min skyld at computerwolds server gik ned!!
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:41 #82
Chatstuff:
Jeg vil også gerne undskylde overfor dig.
Jeg er let at irritere i disse dage pga alt alt for lidt søvn...
Dog burde jeg alligevel kunne holde hovedet koldt.
Det glippede lidt meget.

Men tak for opdateringen ... nu håber jeg bare at vi når at få en masse tilmeldinger ind på 24 timer.

Forresten må du godt skrive mig på listen over aktive folk:
Nick: DaneX
E-Mail: skovmose@dk.ibm.com

Jeg er jo godt i gang med mødet i overmorgen.
ZorrosBabe er også aktiv i den del sammen med Piratoz, DevilHair og Knogle (ja, nu ved jeg ikke om Knogle stadig er med os, efter han har snakket med NanoQ)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 23:48 #83
Ja.
Aktive Personer er ikke færdig endnu.

Skulle bare have åbnet siden igen hurtigs muligt.

Men det fixer jeg lige hurtig.
Det er PiraToz som stå for den side. Dvs. Også ham som får alle de mailes som sendes til netstrejke@chatstuff.dk

hehe. jeg får også alt for lidt søvn.

Jeg kom til at tænke på noget helt helt andet.

I ved i den tid vi ikke er online Søndag. Den har vi vist bruge i disse dage, vi har jo været en DEL mere online end normalt ( nogle af os ). Så det går jo op for Teleselskaberne. Kom bare til at tænke på det :o)
Avatar billede piratoz Nybegynder
02. juni 1999 - 23:51 #84
zzzzz. jeg er også træt, men nu får jeg vel en masse e-mails ind =)
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 23:58 #85
Jeg synes det er lidt mærkeligt at selvom jeg har reklameret lidt for mødet fredag her på forumet med tilmelding til samling@skumleren.dk, så har jeg ikke modtaget en eneste mail endnu.
Men jeg har støtte fra ZorrosBabe som er til Chatfest den dag og som lokker dem med derind plus nogen fra et par kollegier ...

ALLE I KBH!!!
Vågn op og støt os fredag kl. 18.00 inde på rådhuspladsen med underskrifts indsamlinger, uddeling af flyers, opsætning af posters på reklamesøjler og i butikker (der skal vi selvf. have tilladelse).

Send en mail til samling@skumlerne.dk med dit navn og e-mail adresse!
Der vil blive sendt en mail ud til alle tilmeldte sent torsdag aften ang. situationen.

På forhold tak! :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 1999 - 00:00 #86
wow... det er sgu snart som at blive mailbombet... tror liiiige jeg slår e-mail notify fra... hehe ;)
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:08 #87
Der er e-mails hver gang jeg tjekker og det gør jeg med 5 minutters mellemrum
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 00:09 #88
jeg er skam stadig aktiv, men det er ombudsmanden vi skal ha' fat i...

så derfor, danner vi en forening, og starter langsomt op, DETTE KAN IKKE NÅES TIL PÅ SØNDAG.. så vi kæmper videre..
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:11 #89
Det synes jeg er den rette indstillig Knogle
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:12 #90
Kan vi ikke søge nogle trykkerier på vores side, til alle de sedler vi skal have lavet?
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:14 #91
Det kan ikke passe der ikke er flere der vil skrives på "Aktive Personer" Mail mig på netstrejke@chatstuff.dk, og skriv om jeres strejke-bedrifter
Avatar billede DaneX Praktikant
03. juni 1999 - 00:15 #92
piratoz:
Hvad er det for en mail du får? Hvilken type? Er det en mailingliste? Støtteliste? What?
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:17 #93
Det er der hvor der kommer til at stå dem som vi ved er aktive, muligvis så vi kan kontakte dem, hvis vi har brug for hjælp, information mm
Avatar billede DaneX Praktikant
03. juni 1999 - 00:18 #94
piratoz:
Jeg har sagt at jeg kan printe en masse ud på arbejdet i morgen/overmorgen.
Kan du eller en anden ikke lave et oplæg til hvordan henholdsvis flyers og posters (til at hænge op diverse steder) skal se ud - hvad der skal være af info?
Avatar billede piratoz Nybegynder
03. juni 1999 - 00:19 #95
Jeg sider og fumler med "De Aktive" men der er vel sikkert en anden her inde der vil ordne det.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 00:22 #96
(cyrus her)
hvis I synes der er et eller andet vigtigt til http://strejke.dht.dk så mail til brian@darkhill-data.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 1999 - 00:25 #97
Jeg sidder nu på kanalen #Danske_Internetbruger - den kunne måske indgå som et IRC debatforum for en evt. dansk brugerforening... med formål at bekæmpe TeleDK's prismonopol? ;-)
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 00:27 #98
dem der er med på at starte en forening, og gå via telestyrelsen og ombudsmanden ind på TeleDK.. mail mig på knogle@dalnet.dk (vi er ca. 20 indtil videre)
Avatar billede DaneX Praktikant
03. juni 1999 - 00:30 #99
GODNAT ALLE!!

Nu bliver jeg bare NØDT til at hoppe i seng!
Jeg har sovet 8 timer i alt siden søndag morgen, og det er jo ligesom bare et par timer for lidt, synes jeg nu nok.

Jeg er meget stresset i øjeblikket, så i morgen tager jeg en stress-off-day sammen med kæreste uden at sidde på nettet efter arbejdet.
Jeg vil dog en enkelt gang eller to kigge ind på forumet og se om der er noget vigtigt.
Ellers vil jeg kun checke mail for samling@skumleren.dk og så tage kontakt til Gitte (ZorrosBabe) ang. fredag.

Godnat og sov godt Gutter & Gutinder :o)
Avatar billede quak.dk Nybegynder
03. juni 1999 - 00:31 #100
Hvis i vil have en chat til siden, kan jeg komme med en rigtig god en... Privat chat osv er muligt.. Kun serveren begrændes antal af brugere på den.... Hvis det var noget send en mail til webmaster@quak.dk da jeg ikke kan nå at læse alle disse beskeder..

P.S Chatten er i ASP
Avatar billede nico Nybegynder
03. juni 1999 - 00:33 #101
Jeg vil lige kommentere at Webworld har en nyhed om strejken/boykotten på http://www.webworld.dk/netopnu/nyhed_vis.cfm?id=1152 jeg ved ikke om den er nævnt tidligere men den er ihvertfald ikke på siden!
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 01:05 #102
(cyrus her)
er her ikke lidt dødt ???
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 01:13 #103
vi er en del, der har oprettet en forening kaldet DIB (Danske Internet Brugere), vi har de planer at vi kontakter ombudsmanden og telestyrelsen... og prøver at fjerne TeleDk's monopol.

mere info på: http://strejken.dht.dk/
Avatar billede nico Nybegynder
03. juni 1999 - 01:34 #104
Skal vi ikke sanrt oprette en ny side?

Jeg kunne slet ikke hente siden, ved ikke hvorfor, men problemet varede i ca. 1 time!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 1999 - 01:45 #105
Jeg vil lige tillade sig at lave lidt reklame: Der er ved at blive startet en forening imod Tele Danmark's prismonopoler... er det noget der tiltaler dig, kan du allerede NU registrere dig som "forhåndsaktivt medlem"... check http://strejken.dht.dk/ for detaljer... :)
Avatar billede aneez Nybegynder
03. juni 1999 - 08:13 #106
jeg... er nu midlertidligt tilbage! jeg har ikke læst ALT i denne tråd enu... men gør det i løbet af dagen!
Avatar billede ryokan Nybegynder
03. juni 1999 - 11:39 #107
Hej folkens

Kan I oplyse mig om hvordan jeg forbinder til undernet??
Geøres dette gennem outlook exspress??

NB:
Jeg bruger Microsoft Outlook Exspress
og IE Version 4.72.3110.8
Opdater versioner: ;SP1;
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. juni 1999 - 14:20 #108
ryokan..du kan bruge mIRC til det
Avatar billede soulshock Nybegynder
03. juni 1999 - 15:53 #109
ryokan: www.mirc.co.uk
Avatar billede DaneX Praktikant
03. juni 1999 - 16:45 #110
Jumper:
udemærket interview på P3 :o)
Godt gået.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 1999 - 16:52 #111
Jumper>> ja, godt gået.. :)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. juni 1999 - 17:47 #112
Okay..

Den her strejke er løbet af sporet synes jeg personligt.

Så fremover ønsker jeg ikke at stå for www.netstrejke.dk mere.

Jeg overlader det til Jumper.

Er der nogen som har noget imod det ?. Så skriv !.

Jeg er bare blevet træt af at folk ikke kan finde ud af at sammen arbejde om denne strejke, så jeg hopper af vogen.

Men jeg vil selvfølig stadigvæk kigge med på www.netstrejke.dk da jeg stadigvæk skal hoste siden.

Alt her fra i denne debat. Hvis der kommer noget nyt, og mere seriøs forslag...er jeg selvfølig med på det igen.

Jeg ville gerne kunne have været med i KBH imorgen, men har ikke muligthed for det da jeg bor i Esbjerg :o)
Avatar billede cyberduck Nybegynder
03. juni 1999 - 19:32 #113
Så er vi også kommet på:
http://www.pcworld.dk

(Dog lidt langt nede på siden, efter min mening :-))

PS: Jeg kommer desvære heller ikke til København, da jeg bor i Jylland - sorry!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 19:36 #114
chatstuff>> kender du så en der hedder kristian knudsen?
Avatar billede nico Nybegynder
03. juni 1999 - 22:17 #115
Hallo....

Hvor s.... er alle folk henne?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
04. juni 1999 - 02:26 #116
cyberesben......Ja.

Han arbejder der hvor jeg arbejder ( JP-Salmon ) Hvorfor ?. Hvor kender du ham fra ?

Fra nu af står JUMPER for siderne !.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 02:30 #117
hvad er jp-salmon?

et eller andet fiskafirma?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
04. juni 1999 - 07:40 #118
cyberesben....det vil jeg nu JUST bestemt ikke sige.....

Laske røri med over 120 ansatte :o) Der iblandt mig :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 11:54 #119
øøh er det lakse-røgeri du mener
Avatar billede icedice Nybegynder
04. juni 1999 - 14:51 #120
Sorry venner
Jeg kommer desværre ikke til kbh da jeg bor i jylland
Hils fra mig
Avatar billede snowball Novice
04. juni 1999 - 16:55 #121
Kommentar til alle dem der si'r de ikke kommer til Kbh. fordi de bor i Jylland: Synes I ikke det er en lidt, skal vi sige lam, undsyldning ??? Hvor svært kan det være at hoppe på et tog, eller starte bilen og køre over den skide bro ??? Hvis I virkelig ville gøre noget for den her "strejke", så havde der da slet ikke været noget spørgsmål om I kom eller ej.

Så mener jeg også at ha' et par steder, at nogen sætter et stort spørgslmål ved, om der i det hele taget kommer nogen over til Kbh. på Rådhuspladsen. Tænk jer, hvis der kun stod 5-10 mennesker. Ville det ikke se fuldstændig latterligt ud ???

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 18:24 #122
Så har jeg støttet netstrejken på @bens mp3: http://www2.crosswinds.net/~abensmp3/

Venlig hilsen $:-)

Avatar billede thebeast Nybegynder
04. juni 1999 - 18:33 #123
Start en ny side....

Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 19:03 #124
Fortsæt diskussionen på denne tråd:

http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=1447
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 14:04 #125
!!!!!!TIL ALLE:!!!!!!

Kig på DR2 i aften kl 20.00-21.00.

Der vil jeg blive interviewet angående Netstrejken I Programmet U-land.

Hvis nogen har et videokort i deres puter er de MEGET velkomne til at optage det og maile en mpg eller avi eller whatever til cyberesben@postkontor.dk

Så ved i det.... vi er i fjernsynet, gutter!