Avatar billede toftevej Nybegynder
22. november 2001 - 12:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Window beskyttelsesfejl

Den gamle PC: IBM Pentium 100 / 16mb RAM / 540 mb HD / CD Rom Creative 52x / Cirius Logic Grafikkort / Floppy 1,44 mb, - er negativ.
Efter at være blevet F-disket, ville vi starte på en frisk. Win 98 installeres.... næ-æ... det var bare noget vi troede, gik lige så let som det plejer....!
Under initialiseringen af enheden \'CONFIGMG\' siger den:
Window beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren!
Kan kun starte i fejlsikret tilstand.
I fejlsikret tilstand > trinvis bekræftelse ... spørger den efter filer fra Win98 CD\'en, - men CD-rom drevet er jo ikke med i fejlsikret tilstand, - ...

HVAD GØR VI SÅ ?  ER DER NOGEN SOM KAN SVARE PÅ DETTE ?

Forsøget er nu gjort efter 5 gange F-disk, men det er det samme hver gang.

Avatar billede mccookie Seniormester
22. november 2001 - 12:28 #1
Prøv at fjerne din FDISK igen

installer windows og få fat partitionsmagic og del drevene fra windows !!!

Kun et forsøg
Avatar billede toftevej Nybegynder
22. november 2001 - 12:37 #2
Hjælper ikke :-(
Avatar billede mccookie Seniormester
22. november 2001 - 12:41 #3
Er der fejl på HD\'en
Har du prøvet med en anden HD

Eller få alt ud af computer, så der kun er hvad der skal til for at den kan kører og prøv så derfra !!!
Avatar billede toftevej Nybegynder
22. november 2001 - 12:47 #4
Under initialiseringen af enheden \'CONFIGMG\' siger den:Window beskyttelsesfejl!

Hvad betyder den melding ?????
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 12:48 #5
Hej

Prøv at start op med en Bootdiskette, og så scandisk din harddisk, det kan være der er fejl i clysterne.

Ellers gør som Mccookie sagde fjern alt udnødvendigt......lydkort, mpegkort, scsi kort,...alt undtagen ram, grafikkort......

MVH
Avatar billede toftevej Nybegynder
22. november 2001 - 13:01 #6
Der er ikke fejl på HD.
Der må da være en anden måde at gøre tingene på, end at skulle til at pille maskinen fra hinanden,--!!!!!!!!!!!!
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 13:19 #7
Oki...så prøv at find en anden OS cd , da der måske er ridser eller et eller andet i vejen, så den ikke virker optimal.

MVH
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
22. november 2001 - 13:27 #8
Sig mig lige ...Har I kørt Windows98 på den før ...????

Eller prøver I at installere det for første gang på den maskine...
Jeg har oplevet problemet før hos nogle af mine kunder, og med de data du giver mig burde den maskine slet ikke være i stand til at køre Win98 !
Windows beskyttelsesfejlen opstår simpelthen fordi dit bundkort + bios nægter at være med længere ...........

Kan anbefale dig at opdatere din BIOS, det kan muligvis afhjælpe problemet ...men find for guds skyld en der ved noget om at Flashe en bios ;o)
Eller mister du sq din puter !!!!!!!!!!

IBM Bios opdateringer finder du her :

Avatar billede cyberjoker Nybegynder
22. november 2001 - 13:31 #9

Ups havde sq nær glemt adressen til BIOSopdateringer ;o)  :

http://www.spacewalker.com/english/faq_e/biosdown.htm

Eller denne her :

http://www.simplythebest.net/drivers/bios_updates.html
Avatar billede toftevej Nybegynder
22. november 2001 - 13:41 #10
Endelig noget jeg kan forstå :O) Det råd vil jeg følge
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
22. november 2001 - 13:46 #11
Århhh...ingen årsag ..sku\' det være en anden gang ? ;o)
Tak for point !!!
Avatar billede egu Nybegynder
23. november 2001 - 14:05 #12
Mit bedste råd er: hvis din PC skal være brugbar, så glem Win98 til den hardware-konfiguration. Få i stedet fat i en udgave af Win95. Win98 vil - hvis råd om opdatering af BIOS overhovedet nytter - køre ulideligt langsomt med blot 16 Mb ram - og alene Win98 vil lægge beslag på over halvdelen af harddisk-kapaciteten.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
23. november 2001 - 15:27 #13
egu.......... rart at møde Et fornuftigt menneske herinde ... ;o) Som talt ud af min mund *GG*