Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 10:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdater i Access

Jeg har 2 formularer. Jeg indtaster f.eks 500 i en tekstboks i formular #1. Når jeg skifter over til formular #2 har jeg en boks som er kædet sammen med den tekstboks som jeg har i formular #1. - Så jeg ville altså kunne se at der er indtastet 500, men det kan jeg ikke før en jeg lukker formular #1 og #2 og åbner dem igen... Grundet at dataen ikke er opdateret i formularene... Kan man lave en kommando som opdaterer alle felter når man klikker over på den formular man vil arbejde med.
Avatar billede lazac Nybegynder
22. november 2001 - 11:27 #1
Jeg havde et lignende problem med en kombinationsboks, der ikke viste de sidste nye records.
Et tryk på F9 virker, men det er ikke optimalt.
Derfor har jeg forsøgt at lave en \"opdater\"-knap der ved \"click\" kører et VB-script.
Det ser ud til at virke, men hvert felt i formularen der skal opdateres og vise de nye poster, skal deklareres som følger.
Private Sub OpdaterKnap_Click()
<feltnavn1>.Requery
<feltnavn2>.Requery
<feltnavn3>.Requery
etc...
End Sub
Søg evt. yderligere hjælp i de til Access og VB hørende hjælpe-filer, der er osse eksempler.
God fornøjelse.
Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 13:41 #2
Den løsning kan jeg godt leve med... Tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
22. november 2001 - 19:06 #3
En mere elegant løsning er flg. kode, som du lægger ind i den kommandoknap der åbner formular #2.

Me.Refresh
Doc.Cmd-OpenForm \"Formular#2\"

Me.Refresh opdaterer de tabeller / forespørgsler, der ligger til grund for formular#1. Eller en hvilken som helst formular, idet det reserverede ord Me refererer til den altid aktive formular.