Avatar billede runesoft Nybegynder
22. november 2001 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænsninger på smtp servicen

Hej.

Jeg har lavet et program der skal sende en masse mails afsted. Jeg afsender mails ved at skrive en .eml fil ned i Pickup biblioteket på serveren. Det virker fint når jeg sætter et par modtagere på hver mail. Når jeg f.eks. sætter ca. 2000 modtagere på en mail, går maskinen helt i selvsving (uden at sende nogen mails afsted).

Er der nogen der kender begrænsningen for antal modtagere på hver mail afleveret til smtp servicen? eller e.v.t. et link til hvor jeg kan finde ud af det.

Vi skifter snart til win2000 server. Fungerer SMTP\'en i 2000 bedre end i NT 4.0?

På Forhånd tak - Rune.
Avatar billede dladla Nybegynder
22. november 2001 - 10:08 #1
Det styrer du i opsætningen af smtp serveren, jeg mener default værdien er sat til 100 mail modtagere. Sæt den til 2000 så skulle det virke
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. november 2001 - 10:50 #2
ok, det vil jeg prøve.  Jeg skal nok vende tilbage.
Avatar billede runesoft Nybegynder
30. november 2001 - 10:00 #3
Hej igen. Så er det testet. Det virker på den måde at serveren ikke længere går ned! Jeg er stadig ikke vildt imponeret over smtp\'en i NT.

Jeg sendte ca. 1700 mails ud, bundlet i mails af 300 brugere. Efter 1200 mails  skulle den sende 121 mails til ét domæne. Her lavede den en fejlmail (hvor den sagde at der var for mange modtagere), og sendte ikke resten af mailsene ud. Hvorfor gjorde den det? Er det mailserveren jeg sender til der skaber fejlen, eller er det min egen?

Jeg skal nok sætte nogle flere point på spørgsmålet, hvis du kan svare!
Avatar billede dladla Nybegynder
30. november 2001 - 17:19 #4
den er lidt værre, hvad står der i eventvieweren ?
Avatar billede runesoft Nybegynder
14. december 2001 - 10:36 #5
Der står ikke noget i eventloggen! Jeg har besluttet at stoppe med at prøve på NT4.0, da vi snart konverterer til 2000...  Og så håbe det badste :-)