Avatar billede top$ Nybegynder
22. november 2001 - 09:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Blinkende Ikon ved startup.

Jeg har lige købt mig en ny G4 med OS9.2- Når jeg starter den op kommer der et blinkende ikon, det er et firkantet ikon med et billede af jorden. Hvis jeg har min Router (cicso677) sat til bliver den ved med at så der og blinke. Men hvis jeg tager den fra, blinker den i ca 30 sek. og gå videre til et lille ikon der skifter mellem en mappe med et spørgsmålstegn og et mac ikon(De 2 hoveder). Hvordan får jeg den til at holde op med det.
Avatar billede Jman Praktikant
22. november 2001 - 09:21 #1
Du har en systemfejl på din HD -
Prøv at tage alt ekstern hardware fra og start op på din systemdisk (sæt CD\'en i og hold c-tasten nede) Derefter kan du først forsøge at lave en reparation (med hjælpeværktøjer) .
Hjælper det ikke er du nødt til at foretage en \"tilbagekopier software eller starte helt på ny)
Avatar billede top$ Nybegynder
22. november 2001 - 09:33 #2
Jeg har prøvet at gøre begge ting. Jeg har prøvet at køre en reparation scan, men den finder ikke noget. Jeg har også prøvet at tilbagekopier software.
Kan man tilbagekopier uden at slette hvad der ligger på disken?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 09:35 #3
Hvis det er din router der viser sig at være problemet skal du:
Fjerne indstillingerne til TCP/IP fra din mappe \"Indstillinger\" i systemmappen.

Genstart maskinen og TCP/IPén vil nu selv finde den korrekte IP-adresse, hvis du altså kører DHCP server via Ethernet, som jeg tror du gør.

Jeg tror nemlig at det er din Cisco Router der driller.

Good luck !
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 09:38 #4
Ja du kan godt tilbagekopiere uden at ødelægge noget.

Du skal bare under installationen bede den om at oprette en \"Ny systemmappe\". Så gemmer den dine gamle indstillinger i en mappe der hedder \"Gammel Systemmappe\" (eller lignende).

Når du har geninstalleret 9.2 vil jeg anbefale dig at åbne kontrolpanelet \"Software Opdatering\" og bede den om at finde og installere de seneste opdateringer. Så slipper du muligvis for mere bøvl.
Avatar billede Jman Praktikant
22. november 2001 - 09:38 #5
Du kan sagtens tilbagekopiere uden at slette. Så oprettes der bare en \"back-up\"-mappe på din HD, hvor alle dine gamle ting ligger på
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 09:40 #6
Hvis du endnu ikke ahr gjort dette; vil jeg også anbefale dig at åbne \"lemmen\" på maskinen og kontrolere at alle kabler sidder ordentligt fast, som de skal.

Der kan altid godt \"falde\" lidt fra hinanden, under transport af maskinen, den kommer jo helt fra Holland.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 09:42 #7
Problemet kan også være dine RAM-moduler.

Har du købt flere RAM til maskinen end den havde med ved \"købet\", kan den godt \"afvise\" en RAM-klods.

Problemet er løst ved at bytte på klodsernes placering i maskinen. Samme slots, men ny rækkefølge.
Avatar billede top$ Nybegynder
22. november 2001 - 09:58 #8
Maskinen er helt ny... Så jeg tror ikke det er rammene. og jeg har ikke købt flere. Men jeg er ikke hjemm nu, så jeg vil lige tjekke det iaften.

Jeg har nemlig også på fornemmelsen at det er Cisco\'en der laver noget.. Når jeg piller den fra vil den jo gerne starte op....

Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 10:53 #9
Kan det være det forkerte kabel du har mellem Macén og routeren ?

Der findes jo 2 slags Ethernetkabler.

Der er sikkert også flere end én port på din router.

Fungerer den også som Ethernet-HUB ?

Så vidt jeg kan høre er det ikke systemet der \"hoster\", men blot din forbindelse til routeren. Altså noget \"kabel-noget\".

Prøv at ReSet´te routeren.
Avatar billede top$ Nybegynder
22. november 2001 - 11:26 #10
Den har kørt fint med en PC, og det er de samme kabler jeg har brugt.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 11:35 #11
Så skal den \"ReSet\"és altså helt nulstilles, da den nu tror at den skal lede efter IP-adressen på din PCér.

Når den bliver nulstillet, vil den så automatisk lede efter en ny IP-adresse.

Der var fejlen (problemet).

Dog skal du stadig smide indstillingerne til din TCP/IP ud af mappen \"Indstillinger\" -så TCP/IPén kan finde sig en ny adresse og starte fra.

Good luck !
Avatar billede top$ Nybegynder
22. november 2001 - 11:55 #12
Tak. Jeg vil prøve, ellers vender jeg tilbage.. Tak til alle....
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2001 - 12:34 #13
Any Time