Avatar billede bjacob Nybegynder
21. november 2001 - 21:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ADSL???

Hej
Jeg har lige købt mig en ny computer og har TDC adsl. Jeg har netkort i computeren, men kan ikke koble op til nettet. Jeg får besked om at explorer ikke kan finde søgesiden. Jeg har prøvet at ringe ind TDC support, men de vil ikke hjælpe mig pga. af at jeg har Windows XP Home. Det virker lidt underligt, men sådan er det altså.....

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med TDC ADSL og Win XP Home?

Mvh
jacob
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. november 2001 - 21:51 #1
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. november 2001 - 21:51 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2001 - 22:04 #3
Grunden til at de ikke vil hjælpe er at teknikerne først skal have et kursus i XP Home før de _MÅ_ hjælpe dig :)
Avatar billede rostved17 Nybegynder
21. november 2001 - 23:24 #4
Jeg har ADSL fra tdc, og har ingen problemer med at køre det med Win XP. Det er dog pro versionen, men det skulle ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 12:44 #5
Det har nok ikke noget med dit OS at gøre, det er nok mere din netværksopsætning!!

Kom med lidt mere om hvordan din maskine er sat op, så kan det være det er lidt nemmere at komme med nogle forslag.

Når man bare lige ser spørgsmålet, kan det være mange ting...

Netkort der ikke virker  (har du prøvet det før om det virker)

Ikke hul igennem til udbyder

Forkert netværksopsætning

har du prøvet at pinge ud??

HAr du en router???  Så prøv at ping den!

kan du pinge routeren virker dit Netkort jo lidt he he

MVH

Avatar billede bjacob Nybegynder
23. november 2001 - 21:03 #6
Tak for jeres svar....Skulle bare have en ekstra ipadresse....og det virker fino nu!!

tak!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
25. november 2001 - 13:45 #7
Takker for point!
Avatar billede dtwa Nybegynder
26. november 2001 - 05:33 #8
Hej Jacob
jeg sidder med det nøjagtige samme problem som du gjorde
Efter at have kontaktet tdc tre gange er jeg endnu ikke oppe at køre.
Så her kommer mit ydmyg råb om hjælp: Kunne jeg få dig til at lave en kort guide, om hvordan du afhjalp problemet.

På forhånd mange tak for hjælpen
      Mvh  Dan
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. november 2001 - 11:48 #9
Jeg takker også for point :)