Avatar billede clausga Nybegynder
21. november 2001 - 14:42 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

DVD afspiller

Jeg skal ud at have købt mig en dvd afspiller til mit TV men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge ? har i nogle gode eller dålige arfaringer med nogle dvd afspillere ?? jeg har tænkt på THOMSON, eller NAD
Avatar billede cholm Nybegynder
21. november 2001 - 14:47 #1
Denne her jeg selv 100 % tilfreds med:
http://www.nintaus.subnet.dk/

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
21. november 2001 - 14:49 #2
...er jeg selv....
Avatar billede staz Nybegynder
21. november 2001 - 14:58 #3
Samsung. Har selv en samsung 709. Kan nemt knækkes så de er kodefri. Du skal bare indtaste en kode.

---- Staz ----
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
21. november 2001 - 15:48 #4
Start med at vælge en mltikodet DVD-afspiller, så vil du kunne se film der også er importeret fra andre lande....

En af de førende dvd-producenter er SONY, det er et godt mærke til en billigt pris, mange steder er det mugligt at købe en sony dvd med soundroundforstærker og 5 satelit højtalere inkl. en Subwoofer!!!!

/Kylle
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 21:08 #5
kylle20xx> Ja, men til hvilken pris :)

clausga> Vælg absolut en kodefri, altså en der kan klare RCE1. Men brug lidt tid (penge) på at finde en der også kan klare RCE2, der er filmbranchens nyeste forsøg på at gøre vores liv et helvede.

Det optimale er at få en der kan skifte imellem at være \"normal\" region2, og være kodefri. Derved kan man omgå RCE2. Har du en kodefri afspiller kan RCE2 nemlig undersøge afspilleren, og hvis den er kodefri virker filmen ikke.
Avatar billede linnemann Nybegynder
22. november 2001 - 14:55 #6
Jeg har selv en Lumatron 20K

En genial maskine med den rigtige måde at bryde koderne på ikke bare på nogle film som så mange andre men den kan klare dem alle.
Avatar billede clausga Nybegynder
24. november 2001 - 14:37 #7
Vil det sige at det er en dårlig ide at lave sin dvd afspiller om så dem kan spille både 1 og 2 ?
Avatar billede linnemann Nybegynder
25. november 2001 - 22:21 #8
Det vil sige at nogle film cheker om afspilleren kan afspille mere end 1 region eks. Region 1 og region 2.

Hvis den kan det vil filmen ikke blive afspillet. Min Lumatron DVD20K1 er sat til at afspille alle film uanset region men møder jeg en film som den ikke vil afspille kan jeg med få tastetryk stille den om til kun at afspille eks. region 1 eller region 2 film.
Avatar billede moritz Nybegynder
26. november 2001 - 13:37 #9
Køb den billigste du kan finde med flest Features.
Billedkvaliteten er stort set den samme på alle så der er ingen grund til f.eks. at give 4000 for en sony, hvid du kan få en anden til f.eks. 15-2000.
Køb evt en kodefri, god idé, gjrode jeg ikke :(
Selv har jeg den mindste Philips DVD (711) som jeg købte til 1850,-
Avatar billede clausga Nybegynder
26. november 2001 - 13:43 #10
En NAD koster 2999;- er der ingen der ved nogen om dem ?
Avatar billede linnemann Nybegynder
26. november 2001 - 13:55 #11
Stik hovedet ned i din lokal brugs/kvickly og se havde de skal have for en Lumatron. Normal omkring 1995.-
Avatar billede clausga Nybegynder
26. november 2001 - 13:57 #12
Jeg trode der var stor forskel på kvalitet ?
Avatar billede linnemann Nybegynder
26. november 2001 - 14:10 #13
Jeg er rigtig godt tilfreds med min lumatron.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2001 - 15:07 #14
Hvis man først har prøvet en Pioneer eller Sony køber man ikke en Lumatron eller en anden billg DVD-afspiller.

Og forskellen er kun en 5-700 kr. Jeg har selv set Lumatron ved siden af min Sony DVP-335s og var ikke imponeret. I actionscenerne så frameraten ud til at falde til 15-20 frames/sek, og lyden havde heller ikke samme dybde som man kunne forvente.

Er det et must med Mp3 afspilning er der da flere gode Technics afspillere på banen.

Men har aldrig hørt noget dårligt om Nintaus.
Avatar billede clausga Nybegynder
26. november 2001 - 15:15 #15
Nintaus. er det det som hedder NAD ?
Avatar billede linnemann Nybegynder
26. november 2001 - 15:24 #16
My first sony. Jeg har haft min Lumatron koblet op på et prof. anlæg med en ordenligt projekter og et thx anlæg og der var ingen drop out.

Har man drop out på 15-20 frames/sek så skal den sgu da til rep. Aldrig i livet at jeg ville være tilfreds med det uanset om jeg havde betale 20.000 eller 20 kr. Man er da total jubel idiot hvis man ikke gør noget ved det.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2001 - 15:35 #17
Nintaus er et mærke for sig selv, og har intet med NAD at gøre.
Avatar billede clausga Nybegynder
26. november 2001 - 15:38 #18
Ok med den produkter de sælger i HIFI klubben er vel kvalitet ??
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2001 - 16:07 #19
Både og. NAD\'s forstærkere leverer god lyd til pengene, men kvaliteten af deres mekaniske produkter lader meget tilbage at ønske. Jeg har selv haft en lækker NAD forstærker, med en kanon lyd.

Men deres CD-afspillere larmer, går i stykker og har læseproblemer. Og hvorfor skulle det være anderledes med DVD? Desuden får du aldrig de samme indstillingsmuligheder du har i et japansk/koreansk produkt.

Den gode nyhed er at der er 2 års garanti :)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
26. november 2001 - 17:25 #20
Hvis du har en Netto i nærheden af dig har jeg fået et insidertip om en DVD afspiller som de får på søndag det er en Denver DVD afspiller som er KODEFRI, kan afspille: DVD, VCD, SVCD, CD, MP3, Cd-R og til den sølle pris af: 999; kr.!!!!
Avatar billede linnemann Nybegynder
26. november 2001 - 18:12 #21
Det lyder som et godt tip.
Avatar billede fucked Nybegynder
27. november 2001 - 11:07 #22
Hvor finder man kodefri indgreb til Pioneer
Avatar billede linnemann Nybegynder
29. november 2001 - 13:23 #23
Hva fik du den Denver hos Netto??
Hvis ja. Virker det som en OK maskine.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
29. november 2001 - 14:29 #24
Ja
Avatar billede linnemann Nybegynder
29. november 2001 - 14:32 #25
Tillykke med den
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
29. november 2001 - 14:46 #26
jeg har jo ikke fået den endnu jeg sagde på søndag jeg kender en i netto som lægger en til side til mig
Avatar billede linnemann Nybegynder
29. november 2001 - 14:47 #27
OK
Avatar billede elge Nybegynder
30. november 2001 - 19:57 #28
den Netto til 999 kr. har lige set reklamen for den, virker da næsten for god til at den kan være så billig......
Avatar billede linnemann Nybegynder
30. november 2001 - 21:15 #29
Fedt.

Jeg vil gerne have en melding om hvad du syndes om den når du har \"leget\" lidt med den. Smider du en melding her i forumet om det?
Avatar billede elge Nybegynder
30. november 2001 - 23:25 #30
hmm jeg har ikke fået den endnu, men bare læst om den på forsiden. Ved ikke om jeg køber den, for jeg vil gerne have at man på sin skærm kan se hvilke mp3 numre man hører, vil høre. Nogen der tror eller ved om denne Denver DVD-122 gør det?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
02. december 2001 - 22:34 #31
Jep det gør den jeg har lige fået den og jeg kan sige til jer at den er for AWESOME den viser MP3´ernes navne og mapper osv. Den er dejlig især til den pris hvis i har en Netto i nærheden af jer som ikke er blevet tømt for dem så KØB DEN!
Avatar billede elge Nybegynder
02. december 2001 - 23:58 #32
har også selv købt den i dag -wauw jeg er virkelig imponeret over en afspiller til den pris....
mkay :-)
kan kun tilslutte mig ratzaiy
Avatar billede jazzper22 Nybegynder
17. januar 2002 - 12:19 #33
DENVER styrer for hårdt!! jeg er lykkelig for min 311