Avatar billede hugo999 Nybegynder
21. november 2001 - 14:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Åben mail vindue med lingo

Hejsa her er lille spørgsmål, men gode point at hente.
Hvordan åbner jeg et mail vindue uden at åbne et browser vindue først....her er den kode jeg har brugt, men den åbner et browser vindue.
gotoNetPage(\"mailto:billG@microsoft.com\")
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. november 2001 - 14:59 #1
Ja, det kan man vidst roligt sige! Du må hellere såtte dine point end til mellem 30 og 60! ... ingen du bliver spammet af en masse der syntes at der totalt sindsygt, at bruge så mange point!
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. november 2001 - 15:00 #2
Vil du have den til at åbne outlook i stedet?
Avatar billede kanding Nybegynder
21. november 2001 - 15:09 #3
Du skal bruge externalEvent() og kalde et javascript i browseren fx.

externalEvent(\"windowOpen(\'\"&1&\"\')\")

og

on evalScript kan modtage kald fra javascriptet

Du kan finde et godt eksempel hos macromedia.com

søg under director support på externalEvent
Avatar billede kanding Nybegynder
21. november 2001 - 15:14 #4
hov det er jo mailto den åbner mailprogram... nåh det andet vil virke med browser vinduer.

Lav dit mail via noget cgi eller asp, der er masser af kode til det på nettet. Så kan du lave dit eget flotte vindue inden for shockwav\'en(altså ikke en MIAV ; -)) som også vil følge det design du har tænkt dig.
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. november 2001 - 15:17 #5
når du bruger mailto vil den altid åbne ens standard email program, det kan være outlook eller igennem hotmail og så er den åbner et browser vindue!
Avatar billede hugo999 Nybegynder
21. november 2001 - 15:27 #6
Det skal lige siges at mit program køres som en .exe fil (projector). Jeg kan derfor ikke køre noget javascript.
Jeg vil gerne ha\' et mail vindue til at poppe op. (og ikke andet)
Og jeg vil meget gerne gi\' de 1000 point for et svar.
Avatar billede hugo999 Nybegynder
21. november 2001 - 15:29 #7
Det skal lige siges at mit program køres som en .exe fil (projector). Jeg kan derfor ikke køre noget javascript.
Jeg vil gerne ha\' et mail vindue til at poppe op. (og ikke andet)
Og jeg vil meget gerne gi\' de 1000 point for et svar.
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. november 2001 - 15:35 #8
Men 1000 point! 100 ville stadig være meget! Det er jo ikke fordi du ikke må give dem væk! Men bare fordi, at det ødelægger det for alle andre! Prøv at tænk hvor mange 30 point spm. man skal svare på, før man får 1000!

... kan du følge mig?
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. november 2001 - 19:30 #9
Ja, nu lukker du spørgsmålet her ved at selv oprette et svarfelt og acceptere det, så får du dine point tilbage.
Når du så opretter et nyt, tænk lige på
15 point : let spørgsmål
30 point : medium
60 point : svær

Ekspertens regler er få og kræver kun at du respekterer dem.

Vi skal nok besvare dit spørgmål hvis du blot viser lidt respekt for disse regler, i stedet for at ødelægge et velfungerende og særdeles populært system.

mvh geo
Avatar billede hugo999 Nybegynder
21. november 2001 - 21:20 #10
Hvis det er reglerne hvorfor er der så et felt hvor man kan indtaste et andet tal???? Og hvorfor får du ondt i numsen over at jeg vil gi\' flere point???
Det ser ud til at spørgsmålet ikke er så let lige at løse ellers ville der sikkert ha\' været et svar nu.
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. november 2001 - 21:32 #11
LOL* jeg får kun ondt i numsen af at en inaktiv bruger smider 1000 point til et 15 point spørgsmål. Vi arbejder alle hårdt for at hjælpe og tjene et fair antal point. Så kommer der en gang i mellem en som dig uden respekt for vores vedvarende indsats og derved ødelægger det hele fordi man er ligeglad med point når de ikke skal tjenes men blot opspares som i dit tilfælde. Jeg beder dig blot om at bruge dine point med lidt omtanke for alle ekspertens brugere.

Nu når du kommer med en lille udfordring med sværhedgraden vil jeg gerne besvare det for 0 point. Men du skal lukke dette spørgsmål som jeg bad dig om før. Man når længst ved at opføre sig pænt i livet, også her på ekspertens cyberforum.

mvh geo
Avatar billede kanding Nybegynder
21. november 2001 - 22:59 #12
Øv det lød ellers let med de 1000 ;-), men fedt nok med reglerne på 15, 30, 60. Jeg kunne heller ikke forstå at lingoman ikke havde flere point da jeg kom tilbage hertil efter måneders fravær. Det havde været uretfærdigt med 1000 point til mig for det her spørgsmål. Hvis du absolut vil åbne et mail program, så tror vi er ude i noget xtra halløj. Jeg ville, som projector, åbne en miaw og kalde noge cgi/asp/php script. Men brugeren skal  måske have fat i sin adresse bog m.m. ??
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. november 2001 - 23:43 #13
kanding>> Dit og andres fravær har faktisk betydet en forringelse af Director/Lingo kategorien, og det glæder mig utroligt meget at høre fra dig igen. Jeg ser da også frem til at træffe dig i Workshoppen på den anden side af julen, selvom jeg mener at have mødt dig engang for mange år siden til et DUG møde hos det daværende GreenHouse i Ballerup. (??)
Avatar billede kanding Nybegynder
21. november 2001 - 23:57 #14
Tak for de pæne ord. Jeg har lige fået adsl for et par uger siden, så det er lidt lettere at følge med.
Hvis du læser den sidste sætning så siger du at på trods af dit første møde med mig, så glæder du dig alligevel ;-)
Jeg var kun på DUG den første gang
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. november 2001 - 00:06 #15
Ups!  Du ved hvad jeg mener, ikke ;)  Der skulle have stået
\"ser frem til at træffe dig (for første gang), selvom...\"
Jeg har også endelig fået bestilt ADSL og venter forventningsfuldt på leveringen...
Avatar billede kanding Nybegynder
22. november 2001 - 08:35 #16
Just kiddin\'
Jeg troede faktisk at du havde adsl siden du var så hurtig på aftrækkeren her på eksperten. Men hatten af for dit engagement. Vi ses snart
Avatar billede hugo999 Nybegynder
22. november 2001 - 13:16 #17
Jeg skal gerne gi\' så lidt point som i gerne vil ha\' ....hvis i kan svare på spørgsmålet...
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. november 2001 - 13:27 #18
Vis os først din goodwill ved at lukke spørgsmålet som vi har bedt dig om.
Så kan du oprette et nyt under det omtalte point point kriterier.
Kan du ikke lytte til min anmodning, er der ingen hjælp fra mig. Sådan er det bare.

Er du interesseret i hvorvidt dette afspejler andre brugeres holdninger kan du jo kigge forbi
[Hvad mener I ?] http://www.eksperten.dk/spm/136829

mvh geo
Avatar billede kanding Nybegynder
22. november 2001 - 13:32 #19
Det jeg har skrevet indtil videre er sådan set godt nok, men lad os lige resumere:
Hvis du absolut vil åbne et mail program, så kan du lave en open \"\" with \"C:\\Program Files\\Microsoft Office\\outlook\", men du skal vide hvilke mail program bruger har og hvor det ligger
Med buddyAPI xtra kan få informationer om dette og sikkert også åbne outlook smartere end med Directors Open command.

Men hvorfor ikke lave mail funktionen med noget asp og så kalde det inde fra director, så har du også dit eget design på det. Du kan med lidt fiddlen få fat i brugers adressebog og skrive dem ind, hvis det er derfor du vil åbne mailprogrammet
Avatar billede trick Nybegynder
11. januar 2002 - 01:10 #20
Én syntes nu også at 1000 er en kende meget...

Men hjælp skal du sku ha, jeg har selv siddet og knoklet med samme problem og det pisser mig af at man ikke kan gøre det uden at skulle igennem en browser, men denne lille exstra skulle nok kunne løse det..

\"DirectEmail Xtra\" fra http://www.directxtras.com
Avatar billede trick Nybegynder
11. januar 2002 - 14:37 #21
Et andet løsnings forslag til dit problem kunne være at lave en exe fil evt. i flash som kun gør det at den har en

getURL (\"mailto:hvenharvi@der.dk\");
fscommand (\"exit\");

lav filmen så lille som muligt, der sker godt nok det at der lige komme et lille vindue frem et kort øjeblik men det lukker jo selv og ta da!!! Dit mail program åbner med ønskede adresse….

trick ;o)