Avatar billede mt1977 Nybegynder
21. november 2001 - 11:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Proftpd opsætning

Hej

Jeg har brug for en opsætning til proftpd. Der skal kun kunne logges ind som en bruger som hedder master.
Også skal det være et bestemt biblotek master ryger ind i.
Så har jeg også brug for at vide hvilken proftpd jeg skal downloade. Jeg køre selv en redhat 7.1

Håber der nogle derude der kan hjælpe mig.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. november 2001 - 13:44 #1
Du henter og installerer den nyeste version af proftpd og så opretter du brugeren master på computeren som alm bruger og så smider du en

defaultroot ~

ind i proftpd.conf og så har master kun adgang til hans homedir.

//Anders
Avatar billede mt1977 Nybegynder
21. november 2001 - 14:35 #2
jeg skal kunne bestemme hvillket biblotek han logger ind i...det skal ikke være hans hjembib.
Avatar billede morell Nybegynder
21. november 2001 - 18:47 #3
hmmmm.... Har du læst artiklen på gnuskole? Den er lige til at gå til!
http://www.gnuskole.dk/bog/proftpd.html

Asbjørn Morell
Avatar billede rapotjau Nybegynder
22. november 2001 - 01:10 #4
Ang. hvilken version af proftpd du skal downloade er det meget vigtigt altid at downloade den nyeste!!!

De finder jevnligt store sikkerhedshuller i proftpd, så derfor bør man ALTID køre med den nyeste version.

Jeg vil umidelbart anbefale at downloade kildekoden og så compile den, da proftpd ikke hører til et af de programmer der er svære at compile... jeg tror faktisk at du kan nøjes med følgende kommando (kørt fra det udpakkede source-bib):

./configure
make
make install

....hvis du ønsker understøttelse af MySQL-brug-database skal der dog en smugle mere til.

/Rapotjau
Avatar billede mt1977 Nybegynder
26. november 2001 - 10:41 #5
det fik jeg så ikke meget ud af