Avatar billede kubrick Nybegynder
21. november 2001 - 09:50 Der er 12 kommentarer

Logonscript til Windows 2000 server

Vi har fået til opgave at lave en WINDOWS 2000 SERVER der skal kører DNS, MAIL, FTP, WEB, ACTIVE DIRECTORY...  Det er i sig selv fint nok.... Men udover det skal der logges 2 linux klienter op mod serveren... De skal have 2 delte mappe og en hjemmemappe...

Kan det lade sig gøre og hvordan gøres det ??? Vil linux overhovedet \"æde\" et logonscript fra en W2K ???

Den der kan give mig den hjælp jeg står og mangler vil blive belønnet med 1000 point......

Evt. links på opsætning af Actvie Directory i W2K modtages også....
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 09:59 #1
fandt lidt her du måske kan bruge

http://www.winntmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=8490

ang AD så prøv og kig på www.svein.dk
Avatar billede kubrick Nybegynder
21. november 2001 - 11:08 #2
Hvordan sætter man sin smb.conf op til at logge på det domæne vores W2K SERVER står og styrer....

Vi er LINUX newbies.....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. november 2001 - 11:14 #3
Hvor svært kan det være at læse reglerne....
Et svært spørgsmål er sat til 60 point, derfor er 1000 ALT for mange point !
Avatar billede kubrick Nybegynder
21. november 2001 - 11:16 #4
Nu ser jeg dette som et meget svært spørgsmål... Så jeg vil gerne give 1000 for det... Hvorfor er der ellers mulighed for at kunne give så mange hvis det ikke er tilladt!!!

Bare fordi du nu ikke lige har et svar på spørgsmålet men ellers gerne ville have dem...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. november 2001 - 11:22 #5
Jeg er faktisk komplet ligeglad med point, men pointsystemet bliver undergravet ved det, men du har ret i at så længe det er muligt vil det blive brugt :)
Og jeg har faktisk set en løsning på problemet, men gider ikke til at lede efter den når du bare mener at jeg bare er ude efter point.
For hvis jeg finder det, og poster det her, så får du jo på en eller anden måde ret :)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 11:23 #6
Avatar billede saju-ka Nybegynder
21. november 2001 - 19:32 #7
hmm, ville gerne hjælpe jer men jeg må ikke for Micheal;)
Avatar billede kubrick Nybegynder
22. november 2001 - 11:06 #8
Michael..... HVEM ???
Avatar billede saju-ka Nybegynder
22. november 2001 - 18:58 #9
tja, han har lige givet nøjagtig den samme opgave til sine lærlinge, så hvis i kan overbevise mig om i ikke har noget med Teknisk S. at gøre så hjælper jeg da gerne !!

btw: lille link til noget Active Directory så skal i ikke lede så meget:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/evaluation/features/dirlist.asp

og jo linux skal nok æde et logonscript fra win2k
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:04 #10
svar
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:05 #11
svar
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 15:22 #12
Kan man ikek få lukket dette spørgsmål ?