Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. november 2001 - 19:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TDC ADSL adresse?

Jeg har TDC Bredbån ADSL, og jeg surfer på nettet med en fast ip...

Hvis jeg nu f.eks. går ind på en side der kan slå mit hostnavn op vil jeg få en adresse som ligner:
xxxxx.xxxxx.adsl-dhcp.tele.dk

Kan den ikke ændres til et andet navn?
Selvom jeg ikke får mine IP oplysninger fra DHCP serveren er det stadig den ovenstående adresser som kommer frem i loggen på internetsiderne.
Avatar billede prodic Mester
20. november 2001 - 19:49 #1
Får du ikke dit IP-nummer her :
http://www.myip.dk/
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. november 2001 - 20:44 #2
jo selvfølgelig får jeg da mit IP nummer.... men jeg får jo også addressen xxxxx.xxxxx.adsl-dhcp.tele.dk
og det er den jeg gerne vil ændre på??
Avatar billede prodic Mester
20. november 2001 - 21:04 #3
Den skulle du meget gerne ikke kunne ændre på, da den er styret af TDC\'s servere - såvidt jeg ved.
Så det tror jeg du får ret svært ved.
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. november 2001 - 21:11 #4
Okay jeg forstår bare ikke hvor sammenhængen kommer ind.... fordi hvis jeg går udenom DHCP serveren vil den stadig vise den addresse som hostname... jeg synes bare jeg kan huske et eller andet med DNS-præfiks?
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 2001 - 21:34 #5
Det er teledanmark som styre din IP adresse ... denne har de en \"reverse lookup\" ...

Det er en omvendt DNS .. alså normalt har man et domæne navn og får lavet dette om til en IP adresse .

Reverse lookup gør det omvendt ... laver en ip adresse om til et hostname.

Dette kan du IKKE lave om! Medmindre du kan få teledanmark til at gøre det for dig. Det skal du ikk regne med!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 2001 - 21:42 #6
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. november 2001 - 22:25 #7
hmm okay....

Men hvis jeg nu går uden om DHCP serveren og selv indtaster alle oplysninger, så synes jeg at jeg kan huske noget med dns-præfiks, og at det så sender det tilbage til dns-serveren som går ind og retter i det eller noget???
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. november 2001 - 06:50 #8
Nope, det gør ikke forskellen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. november 2001 - 06:52 #9
Du skal kunne styre din egen reverse lookup zone .. og dette kan du ikke - med mindre du har købt et større netværk.
Eller hvis ud er gode venner med dem som ejer din reverse loopup zone ... men er der overheved noget som er venner med TDC? :-)