Avatar billede manutd Nybegynder
20. november 2001 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilkobling af Mac til Internettet

Jeg er alm. PC bruger, og har fået den noget utaknemmelige opgave, at skulle hjælpe min Tante med at komme på Internettet.

Hun har lånt en Mac computer, og jeg har aldrig haft fingre i sådan en før. Hvordan får jeg den koblet på Internettet.

Der er tale om en Performa 6200

Kræver det et specielt eksternt modem, eller kan jeg anvende et alm. 56K modem som man benytter til PC.

Kræver det noget specielt programmel, eller skal der bare sættes nogle tcp/ip ting op ligesom på en PC.

Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. november 2001 - 15:49 #1
Alm modem er fint med Mac-driver.
(eller initstring: AT&F)

TCP/IP + PPP + Modem + mailopsætning - så kører det.

Både \"Modem\", \"TCP/IP\" og \"PPP\" er kontrolpaneler.
Avatar billede manutd Nybegynder
20. november 2001 - 15:54 #2
leveres mac-driver normalt med modem´et.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, under opsætningen af Modem, TCP/IP og PPP
Avatar billede egonspock Seniormester
20. november 2001 - 19:42 #3
En Performa 6200 er jo en ældre maskine, så hvis du kan hjælpe os med at identificere hvilket styresystem den kører, vil det være en stor hjælp. Du finder det i æblemenuen øverst til venstre. Når du kommer igennem bør du prøve PPC-udgaven af icab, en browser fra www.icab.de, som er noget hurtigere end de \'store\', og den fås på dansk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. november 2001 - 22:22 #4
Nej. Normalt leveres Macdrivere ikke med modems.

Du kan sikkert finde én på producentens hjemmeside.

Og ja. Du skal sikre dig at modemet fungerer, før opsætning af TCP/IP & PPP.
Avatar billede mula Nybegynder
08. januar 2002 - 16:32 #5
hejsa manutd..
Jeg havde selvsamme opgave for et par år siden da mac OS 8.0 var aktuel og er pc bruger ligesom dig... Fandt en simpel løsning nemlig at bruge en opasia cdrom ( du kan sikkert hente en gratis i en telebutik) på cdrommen var der software lige til at indstaller macen tog to min.. jae bagefter var det bare så at rette brugernavn og password og opkaldsnummer :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 18:03 #6
mula-> så skal han da låne din Opasia CD.
-altså den du fik dengang, da 6200éren kun kan køre max OS8.1

De CDére Opasia udleverer i dag, kræver ganske givet min. OS8.5

-men det er da vist et forældet spm - dette her.