Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 13:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FSB

Hej med jer :)

Er det rigtigt at det er chipset som bestemmer hvor høj en FSB man kan køre med? Og hvis det passer hvor høj en FSB kan man så have hvis man har dette chipset : Intel® i810e?

Hilsen Martal.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 16:05 #1
Selvfølgelig har chipsettet betydning. - Men det afhænger også af hvilke muligheder det pågældende bundkort giver dig.

Dermed menes at nogle kort er mere overclok venlige end andre.

Du vil kunne se det i din manual til bundkortet
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 16:53 #2
kludedukken : Jeg har ikke noget manual til mit bundkort, det for man vidst ikke når man køber en Compaq.
Jeg har ikke tænkt mig at overclocke den, men jeg skal have en ny CPU.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 16:56 #3
Okay, mig der dragede en hurtig konklusion ;o)

Hvilken Compaq er det ?
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 16:59 #4
Sådan en gammel presario 7598
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 17:20 #5
Der findes en BIOS opdatering som giver mulighed for at benytte nyere processorer : http://www.compaq.dk/derhjemme/support/data/softpaq/sp15894.htm

Så er spørgsmålet HVOR stor en processor ? - Det var ikke muligt for mig at finde svar på dette men du kunne jo ringe til deres support på 70120010 og forhøre dig.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 17:23 #6
Jeg har sendt en mail til Compaq, og den siger at den hurtigeste CPU jeg kan bruge er en P3 1100 MHz, men de skrev intet om FSB. Hvis jeg nu køber en med ny CPU med en FSB på 133, og mit bundkort ikke understøtter 133, kan den så slet ikke køre? Eller vil kommer den så bare til at køre langsommere?
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 17:24 #7
den = de
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 17:27 #8
Du kan godt køre med en 133mhz FSB processor på et bundkort til 100 mhz FSB. - men den vil kører langsommere ja.
Omvendt kan man ikke, men det er jo ikke relevant her ;o)

Men hvis de siger at du kan køre med en P3 1100 mhz processor så må dit kort understøtte 133mhz FSB da den benytter denne hastighed.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 17:28 #9
Tak skal du ha\' :)