Avatar billede guster Nybegynder
20. november 2001 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASCII og Unicode?

Jeg arbejder med en database, hvor der skal lagres tekstfiler.
Når man \"submitter\" en besked, f.eks. i dette forum, er det så i ASCII eller Unicode-format? Og hvad er iøvrigt forskellen?
Avatar billede tmceu Praktikant
20. november 2001 - 10:59 #1
Jeg vil gætte på at der ikke bliver brugt UNICODE på denne side.

Forskellen set fra databasen er, at UNICODE fylder dobbelt så meget som ASCII. Ud fra anvendelsen er forskellen at du kan håndtere alle karakterer i alle sprog med UNICODE, men vel at mærke ved at angive UNICODE værdien.

Jeg vil mene at du kan klare dig med ASCII og LCID i langt de fleste tilfælde.
Avatar billede guster Nybegynder
20. november 2001 - 17:04 #2
Hvad i alverden er LCID?? (-:
Avatar billede guster Nybegynder
20. november 2001 - 17:06 #3
Er der ingen overhovedet der ved hvad ASCII og UNICODE er???
Avatar billede tmceu Praktikant
20. november 2001 - 18:03 #4
LCID er Locale Identifier og kan i ASP sætted med eks. Session.LCID = 1030 (for dansk).

Jeg tror at den manglende response på dit spørgsmål er, at UNICODE faktisk ikke anvendes ret meget, da de oftest gør tingene unødigt komlekse og pladskrævende.
Avatar billede lrj Nybegynder
27. august 2002 - 14:54 #5
Nåja, så er der lige den detalje at Unicode fx. kan vise alle sprog i samme dokument - det være sig japansk, kinesisk, russisk etc.