Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 03:41 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Flere mailto\'s!?.....

Som nybegynder er jeg HELT blank hvad angår dette her så i andre kan sikkert svare på det så let som ingen ting..

Jeg skal lave et \"mailto\" link, men med flere end en modtager således at brugeren ved tryk får alle adresser ind i sin \"to\" linje i det respektive mailprogram!

En lang snørklet forklaring efter en hård nat.. Jeg håber  i forstår og kan hjælpe!

Tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 03:53 #1
<a href=\"mailto:flasher@nikolajdu.dk,hej@eksperten.dk?subject=Goddaw%20fra%20mig\">send til os 2 :-)</a>

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:01 #2
Hov du skal adskille med ; og ikke , - altså :

<a href=\"mailto:flasher@nikolajdu.dk;hej@eksperten.dk?subject=Goddaw%20fra%20mig\">klik</a>
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:07 #3
Hej Niko! Når jeg sætter den ind i mit html dokument så sker der kun det at når man klikker så starter den naturligvis mit mailprogram, MEN det er kun flasher@nikulajdu der kommer frem i \"to\"....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:09 #4
Hvilket program bruger du?? Jeg bruger Outlook og her virker det fint.

Stort set behøver du ikke hele ovenstående.

Du kan frit vælg mellem at indsætte subject delen (alt inkl ? og resten af linien), men det er jo meget rart med en overskrift. De %20 der står og blander sig er for at undgå mellemrum - %20 er så koden for et mellemrum.

Tilsvarende kan du tilføje din tekst også.

<a href=\"mailto:flasher@nikolajdu.dk;hej@eksperten.dk?subject=Goddaw%20fra%20mig&body=min dejlige tekst om vejret og alt det spændende der så bliver at tale om\">klik</a>

/Nikolaj :-)
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:11 #5
Hov en anden ting.. Hvad plejer et sådanne spm at give af point? Jeg tror vist jeg var lidt gavmild, men hvad fanden! ;o)
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:13 #6
Jeg bruger incredimailskabelonen, så der har vi sgu nok svaret!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:16 #7
Nej nej. Jeg så gerne at du selv lavede et svar og tog nogle af pointene.

Generelt så prøv at overholde de pointsatser der er afsat. D.v.s.:

15 - for et let spørgsmål
30 - for medium
60 - for det svære

Det kan være svært at vurdere spørgsmåls sværhedsrad, men så giv hellere 30 end 200. Lav et svar selv og klik \"avanceret\" - Så tager du selv de 35 og giver mig de 15 point.

Velkommen til

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:17 #8
ah hvaffor en skabelon dims??

Det her burde virke i samtlige mailprogrammer.
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:22 #9
He he skabelon eller ej, den virker ikke hos mig, men jeg mener at det er en skabelon der er \"klistret\" ud over outlook så det er nok svaret! Angående pointene så får du sgu de 30 og jeg de resterende for det er sgu lækkert at få svar - tidspunktet taget i betraggtning!
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:23 #10
Så prøver jeg selv at svare en gang.. Hold op! Tænk at være newbie endnu en gang.......
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:25 #11
Det er bestemt ikke kun i Outlook at det virker. Andre mailprogrammer inkl. Netscapes ville acceptere den metode her.

Kan du overhovedet se den anden adresse??
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:35 #12
Jeg har lige skiftet til outlook og hér virker det fint, men den vil ikke i incredimail! Jeg kunne kun se den første.. Og jeg er ikke ny rent comp mæssigt modsat mine programmeringsevner så det er ikke en \"fejl 40\"! ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:39 #13
Jamen så fik du jo ret. Dit mailprogram vil altså ikke lege med her. I sidste ende kan man sige at det nok er de færreste der vil sende mere end én mail af gangen på den her måde.

En mailform, PHP, ASP, JSP ville være sikrere og helt program uafhængigt :-)
Avatar billede image Nybegynder
20. november 2001 - 04:41 #14
Uha det tør jeg søreme ikke røre ved endnu! ;o) Flash og html til at starte med. Tak endnu en gang også for den lille tutorial i pointfordeling!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:46 #15
Jamen det var så lidt.

Og hvis du ikke allerede havde gættet det, så ville din Flash action se sådan her ud:

on (release) {
    getURL (\"mailto:flasher@nikolajdu.dk;hej@eksperten.dk?subject=Goddaw%20fra%20mig\");
}