Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 01:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fjern køler.

Hej.

Jeg har nu forsøgt at fjerne min køler i et stykke tid, men jeg kan sku ikke rigtig finde ud af det. HVORDAN GØR JEG? Det er en socket 370 CPU. Jeg har  prøvet at trykke ned på sådan nogle jern \"spænder\", det fik jeg nemli\' af hvide at jeg skulle, men det hjælper ikke noget. PLZ hjælp den skal af INAT.
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
20. november 2001 - 01:27 #1
Hvis jeg husker rigtigt skal du trykke på de der jern \"spænder\" samtidig med at du trækker i dem.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 01:30 #2
ron : Det er også det jeg gør, men det hjælper ikke noget.
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
20. november 2001 - 01:32 #3
hmmm... det virker hos mig
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 01:33 #4
Bruger du mange kræfter når du gør det?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. november 2001 - 02:00 #5
Pas nu lige på, du kan knække CPUen. Det er et \"tag\" og ikke VOLD!
Avatar billede zhark Nybegynder
20. november 2001 - 02:05 #6
Se rigtigt grundigt på dem, du må kunne se \"fidusen\". Er det den type der er lidt flade og \"buer ud af\" skal de klemmes ind og slipper så (nedenunder) idet de lige som bliver forlænget!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. november 2001 - 02:06 #7
Find en lille flad kærvet skruetrækker frem (Pas meget på at den ikke smutter!!!!!)
Klem nu ned på metal skinnen som sidder på tværs af CPU\'en, kun i den ene side, mens du så sætter skruetrækkeren ind under metallet og vrider det forsigtigt ud af. Så stopper du bare med at trykke og den skulle gerne gå af :)
Avatar billede zhark Nybegynder
20. november 2001 - 02:24 #8
Her er som jeg mener det ser ud:
http://www.friserverplads.dk/zhark/klemme.jpg
til venstre vist at det er flad bøjle
til højre set fra siden hvor du trykker på bøjlen (ved pilen)
Så løsnes bøjlen nedenunder og skal vippes ud med neglene eller en lille skruetrækker.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 02:35 #9
Undskyld jeg først svarer nu, men prøvede lige igen, og Weeeeeeeee det virkede uden at noget som helst gik i stykker.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 02:35 #10
Undskyld jeg først svarer nu, men prøvede lige igen, og Weeeeeeeee det virkede uden at noget som helst gik i stykker.
Avatar billede martal Nybegynder
20. november 2001 - 02:39 #11
Tak alligevel :)