Avatar billede demuth Nybegynder
02. juni 1999 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ASP

Hvad er ASP, og hvordan fungerer det sammen med HTML ???
Avatar billede maja Nybegynder
02. juni 1999 - 13:20 #1
ASP er et programmeringssprog, der hovedsaglig består af VB-scribt og HTML-kode. Serveren vil så omsætte ASP'en til ren HTML-kode der bliver sendt til brugeren.
Avatar billede kermit Nybegynder
02. juni 1999 - 13:21 #2
Active Server Pages (ASP) er et server baseret script sprog, som primært anvendes til opbygning af dynamiske, og database drevne websider, hvor browseren ikke behøver at køre nogen form for script.

ASP kode kan blandes med HTML, det skal ikke compiles seperat. HTML programmøre kan uden videre tilføje ASP kode til deres sider.

ASP scripts er rene tekstfiler, og kan derfor editeres med en hvilken som helst teksteditor som f.eks. Notepad, eller med mere sostifikeret værktøjer såsom Visual Interdev.

ASP kode er ikke forbeholdt nogen bestemt browser, det køre udelukkende på serveren, og kan retunere ren HTML kode til browseren. ASP virker også i browsere som ikke understøtter scripting.

ASP tillader via ADO (Active Data Object), at manipulere med databaser. Du kan også via browseren generere databaser opdateringer, som serveren tager sig af. Databaserene kan være af alle typer, så længe at der er en OLEDB eller ODBC driver tilgængelig.

Tjeck

http://www.netcoders.dk
http://www.activeserverpages.dk

Avatar billede jumper Nybegynder
02. juni 1999 - 13:22 #3
ASP er et script sprog, hvor du skriver koden direkte i HTML-dokumentet.

Det bliver udført på serveren, så brugerne kan ikke se din kode.

Med ASP kan du lave mange ting, f.eks. databaseopslag. Resultatet af hvad du laver bliver sendt til brugeren direkte i HTML-dokumentet.

Læs mere på www.activeserverpages.dk

/Thor
Avatar billede demuth Nybegynder
02. juni 1999 - 13:27 #4
Hvor på www.activeserverpages.dk, står hvordan man kommer igang ??

Er der nogle specielle programmer man kan bruge ??
Avatar billede maja Nybegynder
02. juni 1999 - 13:37 #5
Nej, der er ikke nogle specielle du skal bruge, men der skal være installeret IIS- servicpak 4 på din server.

Af programmer på din PC'er er det bare et textprogram som Notepad, du har brug for.

Prøv evt. også at kigge på http://www.1001line.dk/Filop/
der kan du læse noget mere om ASP