Avatar billede gawc Nybegynder
19. marts 2000 - 05:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mail og servere

Jeg har været på udkig efter et program der kan hente mail fra både en Pop3 og Imap server ??  jeg skal også kunne skelne mellem disse 2, når jeg skal sende en mail.... nogen der kender en løsning ?

Har fået at vide at jeg skal bruge fetchmail...passer det ??

i så fald, hvordan sætter jeg f.x. Netscape-mail op til at hente disse mails ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. marts 2000 - 09:27 #1
Alså det du skal have er et program som kan hente post fra to forskellige konti? Og når du så laver en reply på en mail som er kommet ind af konto 1, så skal det se ud som om det er konto 1 som sender mailen og det samme med konto 2.

Det lyder ikke som noget stort problem, men jeg vil da lige undersøge hvordan NS har det med flere konti. Det bliver nok først om et par dage når jeg får tid. Men ellers ville jeg da tro at NS godt kan gøre det du vil.
Avatar billede svindler Nybegynder
20. marts 2000 - 09:42 #2
Fetchmail lyder som det rigtige til at hente posten.

Mht til at skelne mellem de to, så kan du jo oprette to brugere på maskinen og su'e mellem de to brugerid'er, når du skal sende og læse.
Avatar billede gawc Nybegynder
20. marts 2000 - 14:25 #3
svindler: det er netop det jeg ville undgå :-)
goulduck: ok....jeg venter :):)
Avatar billede tillah Nybegynder
22. marts 2000 - 13:14 #4
kan pine ikke det?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. marts 2000 - 21:15 #5
Jeg har bøvlet lidt rundt med NS, men kan ikke se det logiske i det, jeg kan ikke lige få tilføjet en IMAP server hvis jeg har en POP3 og lige omvendt.

Hmmm ...
Avatar billede lrj Nybegynder
22. marts 2000 - 21:51 #6
goulduck> Nu er netscape jo heller ikke verdens mest imponerende mail-program :) Tror faktisk kun det understøtter én (1!) server - elendigt!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. marts 2000 - 23:26 #7
Mon ikke at MS har lavet en Outlook til Linux? *gg*
Avatar billede tillah Nybegynder
23. marts 2000 - 10:57 #8
nope, men staroffice r en GLIMRENDE klon..det eneste haltende er vist public folders
Avatar billede gawc Nybegynder
24. marts 2000 - 08:25 #9
Tillah blev vinderen af pointene, da han var den eneste der avde svaret... vill ellers godt havegivet dem til goulduck for hans insats....ellers må jeg klare mig med nogle alternativer :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. marts 2000 - 16:41 #10
Det er helt ok...