Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 20:57 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

Netværk mellem Win.Me og Win.XP

Kan dette lade sig gøre

og hvordan

Det er 2 forskellige sporgversioner !!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 21:02 #1
Ja, selvfølgelig kan det lade sig gøre, jeg har 2 WinXP og en Win98 på nettet!
Sprogversioner der er forskellige har ingen betydning, det er protokollernes sprog der betyder noget!
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 21:06 #2
Jeg er sgu.... lidt på herrens mark !!!!!

Jeg kunne ikke rigtig få dem til at snakke !!!

Har du nogle retninslinier specielt for Xp som skal følges, kender ikke XP endnu !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 21:20 #3
Er det kun lokalt, altså ikke på internet, så skal du have 2 netkort og et krydset kabel imellem de 2 maskiner.

Når du er kommet så langt findes der en Wizard der vejleder dig med opsætning af netkortet, i WinXP er den meget fornemt sat op.
Når du har været igennem Wizar skal du lave en diskette som du sætter i WinME maskinen og installerer netværket på den måde, smertefrit!

WinME har også en Wizard, men jeg synes bedst om den i WinXP, fordi den visuelt kan vise dig nogle forslag om opsætningen!
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 21:39 #4
Den er jeg osse stødt ind i, men tilsvarende har den voldt problemer.

Det med protokollerne vidste jeg, men det er jo sagen blot at jeg ikke har arbejdet med Win.Xp

Samtidigt er den på engelsk og der er mange ting i vejen.

Toppen af kransekagen er jo så lige at det er en anden der har installeret Win.xp og han er ikke verdens mest tålmodige person !!!!!

Hvilket betyder at jeg ikke aner hvad han har installeret !!!

Men måske skulle jeg prøve at slette alt hvad angår netværk i Xp\'eren og lade det geninstallere !!!!

Måske vil dette lille trick virke ;o)
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 21:39 #5
De 2 pc\'er skal dele en ADSL linie som sidder på én switch, men det burde jo ikke betyde noget !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 21:48 #6
Nej, det med ADSL er ok, så falder det med det krydsede kabel væk!

Fjern netværksindstillingen, den bliver oprettet lige så hurtigt igen, så hedder den nok 1.

Du har vel en fast IP adresse!

Du kan jo studere denne vejledning, selvom den er på engelsk, den hjalp mig med at få mit netværk op og køre1

http://www.homenethelp.com/web/review/whistler-network1.asp
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 21:55 #7
Ikke fast Ip
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 22:36 #8
Hvad så?
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
19. november 2001 - 23:16 #9
HVordan snakke... kan computerene ikke dele filer mellem hinanden, eller hvad er problemet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 23:19 #10
Du skal instalere SPX/IPX protokollen før kan de ikke se hinanden, du har TCP/IP protokollen, der skal du indsætte IP adressen og gateway.

Har du prøvet den wizard jeg omtalte?
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 23:21 #11
DE kan ikke se hinanden
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
19. november 2001 - 23:26 #12
Hvilken ADSL har du?

Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 23:30 #13
Nej, de kan ikke se hinanden før du har installeret NW SPX/IPX under netværkskontrollen, der står Install, tryk på den og vælg den protokol!
Avatar billede mccookie Seniormester
19. november 2001 - 23:47 #14
Hem jeg skal lave det for, bruger TDC - Men det burde ikke ha\' nogen større betydning !!
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
20. november 2001 - 00:14 #15
Tænkte nu mere i banerne, at Computerne måske har 2 vildt forkellige IP adresser & derfor ikke kan finde hinanden?
Avatar billede mccookie Seniormester
20. november 2001 - 00:17 #16
nUKE_BOY>>>>>>> kAST FRIT FRA LEVEREN :O)
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
20. november 2001 - 00:21 #17
kan du se, om den ene her noget der ligner:
80.xxx.xxx.xxx
&
den anden:
169.xxx.xxx.xxx?
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. november 2001 - 04:00 #18
Det er noget CRAP at sige de ikke kan se hinanden uden IPX, det er en gammel og mangelfuld protocol at bruge.
Da det er TDC adsl løsningen, så kører routeren en DCHP hvilket betyder den tildeler maskinerne de ipadresser de skal have.

1 - Under netværks-indstillinger og egenskaber for tcp/ip sætter du ALLE maskinerne til at \"automatisk få tildelt ipadresse\" gøres ved at markere den første prik under egenskaber for tcp/ip.

2 - Genstart ALLE maskinerne, også din win2k, selv om det i de fleste tilfælde ikke er nødvendigt. Men hvis den har haft en eller anden underlig lmhost-fil til navneopslag, skal den gerne have lov til at genetablere den og evt. routingtabeller.

Den nyeste TDC routere har enda en Wins, service i kassen, så den også agere Wins navnefortolker, hvilket øger preformance via, routing.

----------------------------------
Visto.dk IT-service
----------------------------------
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 10:01 #19
visto.dk> Man skal være forsigtig med at sige Crap om noget, før man har læst det hele igennem og ellers kan bevare overblikket.
Spm. startede med at man gerne ville ha\' et netværk til at virke mellem en WinME og WinXP, efterhånden udvikler det sig til at de skal på nettet. Til sidst fremgår det at de kører over TDC og så kan jeg godt se at der skal andre boller på suppen, på det tidspunkt var jeg nødt til at hoppe i seng, så jeg ser ikke at det var TDC.

Som sagt, prøv lige at få et overblik over hele sagen, inden du farer ud med dit Crap!
Avatar billede mccookie Seniormester
20. november 2001 - 10:38 #20
Visto.dk>>>>>>

Crap er et meget hårdt ord at bruge om andres godvillige hjælp !!!

Jeg har på et tidspunkt sagt noget om at ADSL forbindelsen var et problem.
Den kører på en switch og har hele tiden kørt upåklagligt !!!!!!

Det er netværket imellem pc\'erne som jeg har problemer med _!!!!!!

Visto.dk>>>>>>> Jeg ved ikke hvormeget du kender til TDC\'s produkter, havde du et bedre kendskab ville du uden tvivl vide at der er noget der hedder basispakken. I modsætning til at andre produkter, så anvender basispakken netop ikke router hos kunden. Der be\'r man om et par dynamiske ip\'er og han har 2 stk. Hvilket er ret smart, taget i betragtning af at han li\'som også har 2 pc\'er !!!!

Så jeg vil be\' dig om at gearer ned for dine beskyldninger !!!!!!

Nuke_boy>>>>>>>>
Jeg har en idé om at det muligvis kunne være subnetmasken, der skulle kigges lidt på !!!

Men jeg ikke de 2 computer ved mig !!!

Så jeg vil prøve at installere Win.Me på min søsters maskine - Så kan jeg se om jeg kan få det til at virke den vej !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 10:45 #21
mccookie> Ja, og lige netop TDC er jeg på bar bund, bruger Cybercity som udbyder og det er jo en helt anden snak.

Jeg følger slagets gang ;o)
Avatar billede mccookie Seniormester
20. november 2001 - 10:48 #22
retaxes>>>>> Der er ikke ADSL\'en der er problemet, den bliver som sagt også delt via swicth\'en

Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 11:08 #23
mccookie> Der er meget stor forskel på dit og mit system som er en Cisco router med fast IP-adresse og med switchbox.

Har du prøvet i en kommandoprompt at skrive ipconfig /all den siger meget om dit netværk, du kan printe den ud med kommandoen ipconfig /all>prn
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
20. november 2001 - 16:25 #24
mccookie - Det er nemlig fordi, at jeg har også TDC ADSL.. & jeg havde en IP for lidt dengang, at jeg fik det.... & Derfor kunne min fars comp & min Lap sagtens komme på nettet...
men min Stationære manglede IP, så den kunne ikke komme i kontakt med noget som helst..
& tænkte, at det måske kunne være det?
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
20. november 2001 - 16:26 #25
mscookie - Og vores netværk kører lige netop via Switch..
Avatar billede slashman Nybegynder
20. november 2001 - 17:56 #26
Vær også lige sikker på du ikke har en firewall, der blokerer det hele - enten XPs egen eller f.eks. zonealarm. Slå firewall fra indtil du har hul igennem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 19:15 #27
Hvis Zonealarm er installeret vil den komme op med et gult alarmskilt og spørge om den anden må kommer ind, det skal man så bare sige Yes til!
Avatar billede mccookie Seniormester
20. november 2001 - 22:27 #28
Slashman>>>>>>>> Hvordan slås det fra ?????
Der var måske noget der !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 22:31 #29
Controlpanel - Netværk - tag Properties og find den sidste fane der hedder Advanced, der kan du slå Firewall fra!
Avatar billede mccookie Seniormester
21. november 2001 - 00:09 #30
Firewall vil det som Zonealarm give en form for indikation af at der er en der forsøger at få adgang til ens computer ????????
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. november 2001 - 09:34 #31
Jeg har aldrig oplevet det, men hvorfor skulle den ikke give lyd fra sig!
Avatar billede the_magician Nybegynder
15. maj 2002 - 18:12 #32
Nogle gange kan Win98/ME ikke se XP. Jeg ved ikke præcist hvorfor, men XP har problemer med at bruge share som 98/ME gør det.

Men prøv at checke denne ud:
http://www.homenethelp.com/web/howto/net.asp som måske nærmer sig en løsning af problemet at XP ikke kan se ME som share.

Hvis problemet er at du ikke kan pinge den ene maskine fra den anden så er det noget helt andet og du skal nok se bort fra ovenstående...
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. maj 2002 - 12:20 #33
tak for poinz

www.fotx.net/retaxes