Avatar billede dbj Nybegynder
19. november 2001 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg Debat - Emner!

Hej jeg har til i morgen fået en opgave, der går ud på at jeg skal finde på nogle forskellige debat-emner inden for valget her d. 20.

Nogle emner/spørgsmål der kan stilles til en samling af ca. 20 mennesker.

Kom med nogle forslag!

Daniel
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
19. november 2001 - 20:07 #1
Udenrigs politikken, flygtninge, ældre- og social politik
måske noget om vores rolle mht Afghanistan?
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. november 2001 - 20:10 #2
Der kommer partileder-debat kl. 20.35 på TV2 - Se det og skriv emnerne ned :o)
Avatar billede dbj Nybegynder
19. november 2001 - 20:27 #3
Kom med nogle spørgsmål! som man kan stille direkte til menneskerne som kan starte en god debat
Avatar billede freeman Nybegynder
20. november 2001 - 04:17 #4
Til Venstre:
Ang dagpenge til unge. Vil I, som en af Venstres ordfører udtaler, halvere dagpengene til unge under 30 uanset om de vil arbejde eller ej ?

(Andres Fogh siger at de kun vil skære i den, hvis den unge IKKE vil arbejde, en ordføre fra V siger at den skal skæres uanset hvad..)

Det skal sq nok skabe debat, da det jo er S\' chance for at ramme V\'s troværdighed..

Ellers kunne du spørger om skatten fx. sprøg om hvor de vil sænke skatterne, eller hvorfor de måske ikke vel.. Penge kan altid diskusteres :-)

God debat :-)
Avatar billede dbj Nybegynder
20. november 2001 - 16:25 #5
Tak freeman men er lige kommet hjem fra skole nu =)
Du var lige en dag forsent ude med dit svar

sorry

daniel
Avatar billede freeman Nybegynder
20. november 2001 - 16:42 #6
hmm, så må da lære at gå på nettet inden du tager i skole :o) jeg svarede jo kl. 04:17:10 :-)
Avatar billede dbj Nybegynder
20. november 2001 - 17:59 #7
Hæhæ :) Sorry *g*