Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. november 2001 - 17:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

98 til 2000

Jeg kører windows 98 2. edition. Kan jeg installere windows 2000 oven i windows 98, uden at formatere min harddisk og beholde mine systeminstilninger?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
19. november 2001 - 17:19 #1
Nope.
Avatar billede prof2 Nybegynder
19. november 2001 - 17:23 #2
Måske hvis du har begge på samme sprog... Så tror jeg godt du kan. Men du skal nok være sikker, hvis du skal ud og købe opgraderingen. Det er dyrt at tage fejl så.
Hvis du ikke (\"selv\") skal købe den, så skal du jo bare have den fulde og installere fra bunden.

Hvorfor ikke XP ?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
19. november 2001 - 17:26 #3
2k er ikke pop! - derfor!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. november 2001 - 17:27 #4
2k er ikke pop!- hva´ betyder det?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
19. november 2001 - 17:28 #5
Synes selv XP sux lidt, kan bedre lide 2000 så hold dig bare til det.

Jeg tror så stadig ikke det kan lade sig gøre at installere 2000 overi uden at miste noget...
Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. november 2001 - 17:30 #6
Jeg prøver lige at lade spørgsmålet stå åbent lidt, for at se om der er nogen der har prøvet det før. Forresten er både 98 og 2000 danske versioner.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 17:40 #7
Det kan godt være at WinXP er poppet, men den er eddemaneme effektiv, det er sq uhyggeligt du!
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 17:40 #8
\'Hej

Du kan godt installere 2000 oven i din nuværende installation uden du mister noget. det du skal gøre er at.

Når du den kommer og spørger om du vil opgrader til 2000 skal du vælge ja og der efter vælge den øverste mulighed.

Så skulle du ikke miste noget det er sådan jeg gør. og jeg har ikke været udsat for at miste noget i nu
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. november 2001 - 19:55 #9
hej
wittenhoff_jj har ret.. du kan SSGTENS opgradere til 2000, men hvis du har nogle gamle spil, kan det godt være du ikke kan bruge dem bagefter. Men generelt virker alle programmer bagefter fint, INKL. Office osv.  Jeg har personligt opgraderet MANGE maskiner fra både Win98 og NT4 til både 2000 og XP og alle virker.

Overvej XP en gang til. Den ER hurtigere og mere stabil. Men du skal MANGE menuer igennem før at brugerfladen er brugbar, for standart er den helt i skoven. PT. ser min Win XP ud som en Win2000pro. hvis du ser bå brugerfladen, men den har XP\'s resourser.

Hilsen
Visto.dk IT-service
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2001 - 20:13 #10
hVIS I SYNTES xp ER POPPET hvorfor slår i så ike bare den nye brugerflade fra???
Avatar billede zeppelin Nybegynder
19. november 2001 - 21:06 #11
Hvorfor ikke bare kører 2000?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2001 - 21:08 #12
XP er jo en forbedret udgave af win2000, så hvorfor ikke?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 21:22 #13
Ja, kernen i WinXP er den samme som i Win2k, men der er sket kraftige forbedringer på mange områder som man manglede i Win2k!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 21:24 #14
Vil du stadig installere Win2k sker der absolut intet med dine systemindstillinger og forudsætningen for at installere Win2k er tilstede når Win98 allerede er installeret.

Så kom du bare igang, så dumt er Win2k heller ikke, har da haft det i over 3 år!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. november 2001 - 23:11 #15
Jeg har opgraderet fra 98 til 2000 uden problemer, uden den har ikke slettet det jeg havde til at lægge. Selvom jeg svedte tran, hvergang jeg troede den begyndte at formatere min disk. Visto.dk får point da han sagde det kunne lade gøre gøre, og desuden havde han lagt et svar. Alle- tak for hjælpen
Avatar billede oldgaard Nybegynder
20. november 2001 - 21:58 #16
Jeg har opgraderet fra 98 til 2000 pro. uden at der er slette noget, men husk at tjekke at du kan få de drivere du skal bruge, jeg mangler stadig driver til min scanner (mustek 1200ed) plus at mit brænderprogram ikke kører optimalt.