Avatar billede skygge Nybegynder
19. november 2001 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvar dan gør man ET Toshiba SD-M\"et eller andet\" kodefrit??

Skal det gøres med firware eller hvad og hvor kan jeg finde det??

Ps det er mange Points så jeg forventer at det går stærkt!!!

Hislen Skyggen
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 17:59 #1
Tjae, det kommer an på om det er en stationær DVD eller et drev til computeren.

SD-M et eller andet er ikke nok...
Avatar billede skygge Nybegynder
19. november 2001 - 19:01 #2
Det er til Computeren og det er Toshiba SD-M1612 drev...

Det er stadig 250 point at hente...
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
20. november 2001 - 14:45 #3
Det ser ikke ud til, at der er så meget at gøre. Den er ikke på denne side, og det er den mest omfattende firmware side, jeg er faldet over:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 14:56 #4
her er et uddrag fra en anmeldelse af drevet:

The drive also uses RPC-2 for region protecting. This means that the drive\'s region is stored in the firmware itself.  You can change the drive\'s region five times and after that you cannot change it anymore. The fact that Toshiba did not send me a firmware update but instead a whole new drive makes me think that you cannot flash the firmware on the SD-M1612. Later revisions of the SD-1502 were like this, so I would not really be surprised if Toshiba did this to the SD-M1612.

Surt for dig...
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
20. november 2001 - 15:06 #5
Men du kan da prøve at se, om han har nævnt din firmware på siden, for hvis den ikke står der, så kan det jo være, at du skulle sende ham en mail. Så beder han sikkert om at få en kopi af din firmware. Måske er du så heldig, at han kan knække den til RPC-1.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
20. november 2001 - 15:09 #6
Det kan godt være du gerne vil have linket til resten af sitet:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
Avatar billede skygge Nybegynder
28. november 2001 - 09:26 #7
Når jeg ikke kan se nogen løsning/ikke har fået løst mit problem, trækker jeg mine point tilbage igen.....