Avatar billede bett Nybegynder
19. november 2001 - 16:18 Der er 11 kommentarer

Ændring af password på Compaq Armada 4210T!!

Hej !

Er der mon nogen der kan hjælpe mig?

Hvordan skifter jeg det password der opstår ved opstarten af min bærbare computer - altså hvor skærmen stadig er sort og inden skrivebordet vises.

Er der nogen der ved det?

Hilsen Bett

PS: Er først på nettet igen i morgen aften, men skriv bare, hvis du har en løsning.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
19. november 2001 - 16:31 #1
du skal gå ind i setup(BIOS) lige i starten, der er en menu der hedder noget med password eller sådan noget, der kan du ændre koden og slå den fra hvis du vil det...

MVH Un1
Avatar billede miroxp Nybegynder
19. november 2001 - 20:08 #2
På Compaq plejer man at skulle trykke F10 ved opstart, når der kommer en hvid cursor i øverste højre hjørne. Andre f.eks IBM skriver man password + en blank (melleumrumstast)og trykker enter, så er det slettet.
Avatar billede bett Nybegynder
21. november 2001 - 23:31 #3
Har nu prøvet F10 ved opstart. Hjælper ingenting.
Det der med at gå ind i BIOS - det er jeg ikke sikker på jeg forstår - måske du kan uddybe det lidt un1cOrn?

Håber der er nogen der kan hjælpe.....

Hilsen Bett
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 10:49 #4
Som Compaq bruger, vil jeg lige bede dig om at forsøge igen med F10. Du kan evt gøre det på den \"desperate\" måde. Når du tænder for pc\'en begynder du med det sammen at trykke på F10 rigtig mange gange (indtil der kommer en lyd og der står keyboard error oppe til venstre)...så kommer du ind i BIOS.
Det er i BIOS at du skal indstille dette password.

PS. Vedkommende som har oprettet nuværende password, ved vel også, hvordan man ændrer det igen!
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 10:52 #5
Hov forresten. Du skal ikke være nervøs for at gå ind i Compaq\'s bios. Den er meget simpel og den beder dig om at bekræfte evt. ændringer du har lavet, inden den afslutter igen. Det eneste du skal ændre er jo password!
Avatar billede bett Nybegynder
23. november 2001 - 12:32 #6
Hej klatten.
Har nu prøvet den \"desperate\" måde (har nu prøvet den før). Der sker altså kun det at den arbejder videre med bare at åbne power on password boksen, den registrerer overhovedet ikke at jeg trykker som en gal. Måske er jeg nødt til at prøve at få fat i en manual i en butik ( hvis ellers computeren stadig sælges - ved ikke hvor gammel den er). Ham der har lagt passwordet ind kan nemlig ikke huske hvordan han gjorde - smart!!

Men hvis du har andre gode ideer eller der er andre der har så er I meget velkomne til at skrive!!

Hilsen Bett
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 12:48 #7
Da det er en bærbar kan jeg nok ikke hjælpe. Havde det været en statinær pc, kan man snyde pc\'en ved at tage stikket til keyboard ud og så sætte det i, når der kommer keyboard error...men det bliver jo lidt svært i dit tilfælde. Jeg må desværre stå af her.!
Avatar billede miroxp Nybegynder
23. november 2001 - 12:54 #8
Hej Bett

Nu vil jeg ikke forvirrer dig, men normalt har compaq et område på harddisken som styre din bios opsætning. Muligheden for du ikke har en chance er til stede. Gå ud i et dos vindue og skriv \"fdisk\" og derefter vælger du \"Se partitions oplysninger\" (tror det er en 4). Her kan du se om der findes andet end \"C:\" f.eks en lille partition på ca 8 mb. Er den der, er forudsætningen for tryk på F10 tilstede, ellers ikke. Sluk din PC helt og start. Prøv og læggge mærke til om din cursor skifter form under bootningen. Den skal blive til en firkant i øvre højre hjørne (på det tidspunkt skal du trykke F10\". Sidste mulighed er, at du geninstallerer styreprogrammet (er normalt vedlagt maskinen ved køb). Håber du kan engelsk. Her har du en manual:  http://www.compaq.com/support/techpubs/user_reference_guides/215867-001.html
Avatar billede bett Nybegynder
24. november 2001 - 13:21 #9
Hej klatten og miroxp!
Tak for jeres tid og hjælp. Ked af du måtte stå af
klatten! Og miroxp Min cursor er bare en lille vandret streg i Venstre hjørne under opstart. Altså ikke nogen firkant i højre hjørne. Jeg ved ikke om jeg kan finde ud af det du foreslår jeg skal prøve med at åbne i et dos vindue, men det vil jeg prøve nu. Ellers tror jeg, jeg er ved at opgive - bare irriterende at man ikke kan få løst det problem. Tak for manualen!
Hilsen Bett
Avatar billede bett Nybegynder
24. november 2001 - 13:42 #10
Det lykkedes at komme ind i fdisk.Der var 4 muligheder og det var den 4. som du sagde, men jeg kunne ikke se en lille partition på 8 mb. Tror ikke der var andet end C:  Det vil så sige at jeg ikke kan skifte password eller?

Nå men hej for nu.
Avatar billede miroxp Nybegynder
24. november 2001 - 16:35 #11
Hej Bett

Prøv denne side. Download og installer som beskrevet på siden.

http://www.compaq.com/support/files/armada/us/download/8403.html