Avatar billede chriso Nybegynder
18. marts 2000 - 12:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

min videopost kommer ikke med i renderingen?

Jeg har lavet en animation, der er tilført videopost effecter glow og lensflare, jeg rendere fra videopost, men på den færdige animation, er det ikke kommet på. Hvad gøre jeg galt?
Avatar billede andersmp Nybegynder
18. marts 2000 - 14:42 #1
Har du /renderet/ fra 'Rendering>Videopost' (den lille løber-mand .-) eller bare ud fra 'Rendering>Render...'. Videopost kommer kun med når man render inde fra Videopost. Det eneste andet jeg kunne forestille mig kunne være et problem, er hvis du har disablet de videopost du ønsker, man det ville jo være en lidt dum ting så lad os se bort fra det > men vi alle kan jo komme til at lave fejl.

Ellers er de nok bare en bug ,-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. marts 2000 - 15:29 #2
chriso>>> Nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på 3D Studio MAX, så jeg gætter bare, men har du tjekket at du har lavet både et "input" (den lille blå "fisk" eller hvad det nu skal ligne) og et "output", altså en fil???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. marts 2000 - 15:30 #3
... En anden ting kunne være, hvis har glemt at give de ting som skal påføres glow og lensflare, en ID... Dette gøres ved at højreklikke på det objekt, som der foreksempel skal glow på, og så trykke på "properties" og give den en ID. Glow filteret står som default til ID-1, så prøv at sætte dit objekt til det også...
Avatar billede chriso Nybegynder
20. marts 2000 - 09:44 #4
Jeg fandt ud af det, det der skete er at da jeg lavede min output-fil, var cameraviewet tilfældigves markeret. Jeg gik udfra at den vil rendere alt fra cameraviewet, men nej man skal sætte outputtet for sig selv, først der kan MAXen finde ud af at rendere alt i videoposten. Man skal altså sørge for ikke at have nogle af inputtene osv markeret når man laver sin output, for så bliver den kun påført til det markeret....Strange.

Med hensyun til points, så har jeg selv fundet ud af det, men fordi i havde lyst til at hjælpe mig, kan i dele pointsne immelem jer..
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. marts 2000 - 15:41 #5
Ok tak, men du skal jo selv give os dem...
Avatar billede andersmp Nybegynder
22. marts 2000 - 16:04 #6
Hvis det er nemmere at give dem til en person, bare giv dem til i11uzion - Jeg er /ligeglad/ med point ,-)
Avatar billede chriso Nybegynder
22. marts 2000 - 17:03 #7
har i ikke fået pointsne, jeg synes at jeg gav jer hver 15 points.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. marts 2000 - 23:21 #8
... Vi har ikke fået nogen.. :)
Avatar billede chriso Nybegynder
27. marts 2000 - 10:14 #9
nu har jeg prøvet igen..jegm klikker på accepter og vupti så må i have modtaget dem hvis ikke aner jeg ikke hvordan..
Avatar billede i11uzion Nybegynder
28. marts 2000 - 21:27 #10
chriso>>> Du skal lige markere begge vores navne før du klikker på "accepter".... :)

'så skulle det virke