Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:23 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Trådløs mus kan ikke \"scrolle\"

Jeg har lige installeret XP og har nu det lille problem at min Logitech MousMan´s (trådløs ergonomisk ting)scroll funktion ikke virker.
Jeg har prøvet med drivere fra logitech.com - uden held. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede djm33 Nybegynder
18. november 2001 - 21:27 #1
Hvis du er sikker på din mus fungere, så skulle du sikre dig at du har aktiveret den inde i LogitechMouseman programmet og jeg regner med du har prøvet med, ellers kan jeg finde det til dig!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 21:27 #2
Har også en, har ingen problemer med at scolle.

Har du dobbletklikket å¨musen i taskbaren for at indstille den?
Avatar billede maxium Novice
18. november 2001 - 21:27 #3
har også sådan en mus og køre win xp por det går da fint jeg har ikke installeret noget
Avatar billede resten Nybegynder
18. november 2001 - 21:30 #4
Min den virker oxe fint :)
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:33 #5
Ups en lille fejl.....den virker ikke endnu
Dobbelt klik i task bare hvad mener du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 21:40 #6
Ligger der ikke en mus ved siden af uret?
ellers gå ind i controlpanelet og find musen!
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:45 #7
Nej og på kontrol panelet er der kun standart vinduet.
Avatar billede resten Nybegynder
18. november 2001 - 21:47 #8
der kan du skifte til det clacsiske vindue ude i venstre hjørne
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:49 #9
Det ved jeg og jeg har været inde på mouseproperties
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 21:51 #10
Og det var den nyeste driver til WinXP du hentede?

Den jeg hentede i går eller forgårs var dansk!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 21:53 #11
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:53 #12
Ja, det var den jeg prøvede også men det virker ikke.
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 21:57 #13
Den driver jeg har er http://www.logitech.com/cf/support/mousefiles_wxp.cfm  kan jeg have installeret den forkert?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 22:00 #14
Prøv at afinstallere den, eller lav en Roll Back under enhedshåndteringen.

Prøv så at installere på ny!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 22:01 #15
Nøjes bare med at afinstallere den og genstart!

Bagefter kan du installere den fra linken, husk at vælge den danske!
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 22:12 #16
Der er bare et problem, når jeg installere driveren fra Logitech kan jeg ikke bruge musen lægere da den står urokkeligt fast midt på skærmen. så kan man fjerne driveren og installere den originale driver der var med musen ved køb og der efter virker scroll stadivæk ikke..
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 22:20 #17
Ja, men du skal trykke på den lille knap på musens underside for at finde den ´rigtige kanal
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 22:20 #18
Den lille knap er rød!
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 22:21 #19
Det er vist prøvet men jeg prøver igen ses om ca. 10 min.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 22:21 #20
Installer den nye mouseware og når du ser at den ikke rører sig, trykker du på den røde knap, så skulle den gerne virke igen ;o)
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 22:43 #21
Desværre det gør den ikke. Jeg har installeret driveren
Genstartet
-den står stille jeg skifter kanal- den står stille
så jeg afinstallerer og installere den gamle driver hvor jeg i det mindste kan bevæge markøren
Avatar billede saldern Nybegynder
18. november 2001 - 23:02 #22
Nå der sker nok ikke mere i dag, jeg kigger ind igen i morgen  vi ses
Avatar billede teknik Juniormester
18. november 2001 - 23:38 #23
I mange spil skaber fungerer scroll ikke, når Logitech driveren bruges.
Hvis du ikke bruger nogen af logitechs avancerede funktioner (fx. webwheel), så tag blot microsofts egen driver den burde du få hvis du vælger \"vis skjulte enheder\" og så sletter alle musedrivere.
Det løser problemet når det gælder spil.
Kunne være XP har samme syge.
Odds for at det hjælper - ikke voldsomt gode :-/
Kører selv en Mousman+ USB uden problemer med scroll - med den \"medfødte\" XPdriver

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
18. november 2001 - 23:39 #24
Tror dog mere på, at selve musen er defekt.
Hvis du kender en med en mus magen til, så check lige om ikke det dur hvis du bruger den.
Avatar billede thomasd Nybegynder
19. november 2001 - 07:41 #25
Jeg har en Cordless Mouseman, både på arbejde og derhjemme og kører XP begge steder uden problemer.
Bruger dog bare standard driveren i XP, da jeg flere gange har oplevet at Logitech\'s drivere laver ged i den.
Så mit råd lad være med at intallere Logitech\'s drivere.
Avatar billede thomasd Nybegynder
19. november 2001 - 07:42 #26
intallere = installere
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 10:16 #27
Jeg har aldrig bemærket nogen forskel på den indbyggede driver eller logitechs nyeste driver bortset fra at der er nogle flere indstillingsmuligheder i logitec!
Den har scrollet siden musen første gang blev install.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. november 2001 - 10:18 #28

Det skal så siges at jeg aldrig ville bruge musen på en USB port, sålænge der er en PS/2 indgang.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 18:20 #29
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes