Avatar billede madizone2 Nybegynder
18. november 2001 - 20:22 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

RAM Priser - hvad sker der?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494657931

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494657988

Er her nogen som kan give mig et bud på hvorfor RAM-priserne lige pludselig dobbler op, på få dage?
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. november 2001 - 20:23 #1
Fordi producenternes lagre er tomme. Så nu skal de producere nye...
Avatar billede robotten Praktikant
19. november 2001 - 09:36 #2
Har fået af vide i min øresnegl, at producenterne har neddroslet produktionen af RAM, for derved at få efterspørgselen til at stige = højere priser.

/Robotten
Avatar billede freeman Nybegynder
20. november 2001 - 08:02 #3
Jeps.. jeg sælger selv hardware via mine leverandøre. Jeg har fået brev for nogen uger siden om det. Det skyldes som \"robotten\" siger, at de har valgt at sænke produktionen, så efterspørgslen stiger.

Man forventer at der bliver på den pris i lang tid, så der er ingen udsigter til billige ram foreløbit..
Avatar billede robotten Praktikant
26. november 2001 - 12:08 #4
Skal vi få dette spm. lukket???
Avatar billede madizone2 Nybegynder
26. november 2001 - 17:59 #5
Svarene var vel korrekte - men ikke særlig detaljerede.

\"Lagerne er ved at være tomme\".
Hurra - på 1 dag, så tømmes Apacer, Mtec, Kingston, Veritech og alle de andres lager lige samtidig.....øhhh?
Avatar billede robotten Praktikant
27. november 2001 - 08:15 #6
Fat mod, nu kommer der snart noget helt nyt ram på markedet, der er op til 30% hurtigere end det nuværende 133 Mhz SDram  ;)
Kan ikke lige huske navnet på det...