Avatar billede jkjonline Nybegynder
17. marts 2000 - 21:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java editore

Jeg er lidt ny i Java's verden, og kunne godt tænke mig et par gode råd til software - både til at køre og lave min appletter i.

Jeg har hørt meget godt om Jbuilder, men er det godt at starte på?
Avatar billede olebloch Nybegynder
17. marts 2000 - 22:11 #1
Har du hørt om programmet Kawa, det kan hentes i en shareware version på http://www.tucows.dk, her har det fået topkarakter blandt mange andre små java-editore. Det eneste det kræver af dig er at du skal fortælle programmet om jdk's placering på disken, så kører det.
Jbuilder er et stort og lidt overskueligt program for en der lige skal igang med java

ole
Avatar billede jkjonline Nybegynder
17. marts 2000 - 22:17 #2
Hej Ole,
Tak for dit svar.

Jeg har selv Kawa inde, og det virker da også fint. Men jeg savner en del genvejstaster som jeg har vendet mig til i InterDev og Delphi.
Desuden skal jeg igang med et større chat projekt, hvor jeg tvivler på Kawa er godt nok.
Men det kan da godt være!

Er der andre der har svar eller kommentare skal i være velkommen til at skrive!
Avatar billede terke Nybegynder
18. marts 2000 - 11:22 #3
Hvis du er ny i Java verdenen, er det så ikke at svømme ud på dybt vand, med et stort chat projekt
Avatar billede jkjonline Nybegynder
18. marts 2000 - 11:44 #4
Terke: Jo, det kan du jo have ret i

- man skal kunne gravle før man kan gå, men på den anden side så er det lige det jeg står og mangler. En lynhurtig chat hurtigst muligt - så er der jo ingen grund til at lære f.eks. 3d effekter i en applet.

Strings, arrays og variabler idet hele taget er jo som i alle andre "normale" programmeringssprog.
Avatar billede jkjonline Nybegynder
18. marts 2000 - 11:46 #5
kravle mener jeg naturligvis ;-)
Avatar billede ricki Nybegynder
18. marts 2000 - 15:33 #6
ja men i java hedder det bare atributter og der er meget strængerer regler for hvordan de kan opfører sig
Avatar billede jkjonline Nybegynder
18. marts 2000 - 15:35 #7
ok, jeg må vidst hellere læse 100 sider mere, inden jeg stiller flere dumme spørgsmå ;-))

Tak for hjælpen alle sammen