Avatar billede carloz Nybegynder
18. november 2001 - 18:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man regions-koderne på en DVD?

Det er en Panasonic DVD-A120...!
Håber det kan gøres manuelt...
Problemet ligger i, at det kun er REGION 1, og jeg vil gerne have at den kan afspille alle. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så skal den gerne kunne afspille region 2 :)

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 18:49 #1
Det kan kun gøres via harware indgreb, sådan er det altid med Panasonic. Medmindre du køber den kodefri fra starten.
Avatar billede grunken Nybegynder
18. november 2001 - 18:50 #2
Prøv eksempelvis zone-selector

http://www.hplus.hu/zs/faq_gb.php

som kan skifte region på alle drev der ikke kræver at du ændrer på hardwaren.

men ellers må du ty dig til din manual på drevet, der fortæller hvordan du flytter en jumper for at skifte zone!

-Grunken
Avatar billede maxium Novice
18. november 2001 - 18:50 #3
mener ikke at du kan gøre det på en stationær dvd afspillem men du kan med ps2\\pc
Avatar billede scoredyr Nybegynder
18. november 2001 - 18:51 #4
Prøv denne side der er freeware.
www.remoteselector.com
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 19:02 #5
Juhuu...

DVD-120 er en stationær :)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 19:03 #6
scoredyr> og Remoteselector er ikke freeware, men kun en demo..
Avatar billede grunken Nybegynder
18. november 2001 - 19:04 #7
el_barto >

fandt osse lige ud af det, så jeg holder bare mund IK *G*
Avatar billede scoredyr Nybegynder
18. november 2001 - 19:05 #8
Vi har godt nok travlt.....
Avatar billede grunken Nybegynder
18. november 2001 - 19:07 #9
og det her giver et meget godt indblik I at man ikke lige sårn skifter region

http://www.google.com/search?q=%22Panasonic+DVD-A120%22+%2Bregion&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr=
Avatar billede madskp Nybegynder
18. november 2001 - 19:26 #10
prøv at kigge på www.codefree.dk og kontakt dem evt for om de har en løsning til den! http://www.codefree.dk/en/players.html#Panasonic
Avatar billede chip64 Nybegynder
27. november 2001 - 18:42 #11
Hvis din DVD er med hardware regionssikring kan evt rippe DVD til HD med \"smartripper\" og så spille fra HD!
:-)