Avatar billede bibelskolen Nybegynder
18. november 2001 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekst-søgepogram ønskes!

Det høje point antal, gives for at  UNDGÅ,  en mængde henvisninger til
forskellige søgeprogrammer, som  IKKE  opfylder de ønsker vi har.

Vi her på  www.bibel-skolen.dk  savner et rigtig godt søgeprogram!
På vore hjemmesider bruger vi www.atomz.com  og er rimelig godt tilfreds med den.
På vore computere, hvor vi har over en gigabyte tekstfiler liggende, bruger vi i øjeblikket
www.inforapid.com  den er også rimelig god MEN vi vil  MEGET  GERNE  have en der er endnu
bedre!

*** Tekstfilerne ligge på vor harddisk i forskellige mapper. Der er meget stor forskel på, hvor mange filer
der er i en mappe, ligesom de enkelte filers længde variere MEGET  fra  nogle få linier til 50+    A4 sider.
Søgeprogrammet skal gennemsøge i  ALLE  de filer  der er i den valgte mappe og  KUN  i  den
valgte mappe!
Disse tekstfiler er ligesom dette brev opdelt i afsnit. Størrelsen på disse afsnit variere  MEGET    fra nogle
få ord  til flere A4 sider.
*** Et af de krav vi har til et rigtig godt søgeprogram er, at man skal kunne indtaste 2 - 3 forskellige ord,
der ikke står ved siden af hinanden, i nogen af stykkerne (afsnittene). Det vi nu ønsker er at finde  ALLE
de  steder hvor de 2 - 3 indtastede ord  findes i det samme stykke (afsnit).
*** Det skal være muligt at scrolle frem og tilbage i teksten, således at man kan se de foregående og //
eller de efterfølgende stykker.
*** Det skal være muligt at kopiere, -  f.eks. ved at male teksten, -  ikke blot et fundet stykke, men også
en eller flere af de foregående eller efterfølgende stykker der står i forbindelse med det fundne stykke,
men som ikke indeholder de eftersøgte ord.
*** Der skal kunne søges både fremefter og tilbage.

Programmet må meget gerne være dansk, men dette er ikke et krav, ligesom det gerne må være gratis,
men også her er vi fleksible, vi er villig til at betale en rimelig registrerings afgift for det helt rigtige
program!

Avatar billede avlund Nybegynder
18. november 2001 - 16:23 #1
Måske skulle i investere i et program til at gennemgå jeres grammatik, nu i er i gang...
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
18. november 2001 - 16:37 #2
En tak til avlund, for det gode forslag, vi har flere gange forsøgt at få - købe et program der kan klare grammatikken, men har hver gang fået svaret at et sådant program kun findes til engelsk. Men måske kender du et dansk program?
Avatar billede avlund Nybegynder
18. november 2001 - 17:02 #3
Nu må jeg indrømme at det ikke er det jeg går mig mest i, men en søgning på Jubii har fundet denne side: http://www.lytje.dk/ , der MÅSKE kan være et skridt i den rigtige retning. Når Handelshøjskolens datalinguistiske retning får udgivet deres DanTerm, ville det med garanti også være en mulighed.

Det var desværre alt jeg kunne gøre for jer i den pågældende situation. Som sagt er min erfaring ikke størst på netop dette felt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2001 - 21:23 #4
Jeg har læst et sted at google nu indexerer (hvordan hel.. staves det???)word, excel og powerpoint filer, Måske kunne I bruge google, som den bruger her på eksperten. En anden mulighed er MS index server

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
22. november 2001 - 09:06 #5
http://www.dolphinsearch.com

DolphinSearch er en dokument søgemaskine, der kan \"forstå\" indhold af dokumenter, ud fra ord der er indeholdt i det pågældende dokument.

Programmet kan segmentere i dokumenter efter om de er skrevet for eksperter eller kunder.

Jeg vil mene, at det er værd at kigge lidt på.
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
26. november 2001 - 10:44 #6
hej