Avatar billede dndjuggla Nybegynder
18. november 2001 - 12:44 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

lyd ?

jeg kan ikke få lyd ud af maskinen...der er en fejl med min \'PCI Multimedia Audio Device\' .. den kan IKKE finde en DRIVER til den...jeg installerede for her idag noget opgradering fra VIA-tech\'s hjemmeside...\'via_4in1_435v.zip\'  hed filen... og efter restart virkede min lyd ikke.. ledningerne ER sat i ...

hvad skal jeg så gøre når den ikke kan finde nogen driver ?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 14:26 #1
Kør en uninstall hvis det er muligt, og fjern den fra systemhåndtering.
Genstart din maksine og find din gamle driver frem! Og brug den, når den vil ha\' en driver!
Avatar billede dndjuggla Nybegynder
18. november 2001 - 17:09 #2
hmmm...ok... men problemet er at jeg ikke kan finde min gamle driver...så kan man ikke download den etellerandet sted...? evt. hvis den lå på win98 CD\'en.
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
18. november 2001 - 18:25 #3
Hvis du ved hvad dit lydkort hedder..

så kan du, næsten med garanti, hente en driver inde på: www.driverguide.com
Avatar billede dndjuggla Nybegynder
18. november 2001 - 18:57 #4
der er jo bare det problem der hedder at jeg ikke har noget lydkort .. men det er onboard...
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 19:19 #5
Jamen hvad er det så for et bundkort?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 19:33 #6
Hvis du går ind i kontrolpanel --> system --> enhedshåndtering kan du jo se hvad dit lydkort hedder!
Avatar billede dndjuggla Nybegynder
18. november 2001 - 22:26 #7
ok.. heh.. nu VIRKER det.. hmm.. jeg fik downlaoded driveren, men jeg skulle først installere den, så uninstallere den.. og gå ind i enhedshåndteringen og sætte driveren til inf-filen der var med... jeg skulle altså kun bruge INF-filen eller sådan noget mærkeligt noget.. men nu virker det ihvertfald.. yir.. tak allesammen.
Avatar billede dndjuggla Nybegynder
18. november 2001 - 22:27 #8
så skal jeg vel gøre et eller andet så i får points elle rsådan noget?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:28 #9
Du gi\'r point til den/dem som kom med det svar du kunne bruge! :o]
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:30 #10
Sludder, ikke \"den/dem\" men \"dem/den\" ;o]
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
18. november 2001 - 22:39 #11
Bare gi\' Point\'ene til sukos :)
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:41 #12
Nøh, synes da vi er lige gode!
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:43 #13
Mne iøvrigt bruges *.inf filer netop til at identificere noget hardware som sidder i computeren.
Hvis du smider ny hardware på, vil windows kikke efter en inf-fil for at få det hele til at passe sammen.