Avatar billede janne Nybegynder
18. november 2001 - 12:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra MD til PC (og senere til CD)

Hej

Jeg har optaget et foredrag på MD og nu vil jeg gerne brænde en kopi på CD.

Hvordan får jeg MD-sporene over på min PC ? jeg formoder, at jeg skal afspille MD\'en og gå via PC\'ens lydkort, men jeg kan ikke hitte ud af, hvilke stik jeg skal forbinde med hvilke ledninger (i begge ender). Er der en, der er i stand til at give mig en \'idiot-sikker\' forklaring ?

På forhånd tal

Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 12:28 #1
Jeg har gjodt det med linout på MD til Linein på Lydkort (lille jack til lille jack) derefter brugt programmet audiograpper, men du kan bruge alle optage programmer, der kan optage line (du kan derefter knonvertere den til mp3, men det er vel ikke nødvendigt :)

John daiz.dk
Avatar billede akexpert Nybegynder
18. november 2001 - 12:48 #2
daiz=>
det kommer jo an på, hvilket outline på MD der tales om! Fx. har jeg et outline på min MD hvor man skal bruge to stik, rød og hvid. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men så i den anden ende, skal du så havde et jackstik til PC\'en!
Avatar billede thepcycho Nybegynder
18. november 2001 - 14:59 #3
Lige et indskydende spørgsmål. Hvor kan man downloade \"audiograpper\"..?

- Thepcycho
Avatar billede janne Nybegynder
18. november 2001 - 15:30 #4
\'med lineout på MD\'en ...\'. Det er vel sådan noget, men HVAD er en lineout ? Jeg har på min MD (en SONY MZ-R700) tre lineout-kandidater ved siden af hinenden:

- en, der er mærket med et headset.  Ifgl brugsanvisningen hedder det headphones, jack. Stikket er nærmest to-delt med en rund dims (et hul) og en aflang dims (et rektangel) med plads til vistnok 4 pinde). Ledning (C) kan godt passe i den runde del af stikket.
- en, der er mærket MIC (plug in power). Den er mærket med en rød ring
- en, der er møærket med \'Line in (optical)\' Også jack. Den er mærket med en hvid ring.

Af ledninger, som kunne tænkes at forbinde, har jeg tre kandidater:
- (A) en, der har eet stik i den ene ende og to i den anden. Jeg gætter på, at den bruges ifm fx et stereoanlæg.
- (B) en, der har to små jack-lignende stik i hver ende, og som er beskyttet af plastic-dutter. Mon ikke det er noget \'optical\' ?
- (C) en, der har et gult stik i den ene ende, som vel også er en jack-stik: et ben og en rund ring omkring. I den anden ende er stikket næsten ligedan, men sort og uden den runde ring.

Jeg kan ikke se nogen steder, hvad disse ledninger hedder eller hvad de skal bruges til. Der er ingen mærkning.

Hvis der er nogen, der udøver woodoo over \'brugsanvisningsforfattere\' melder jeg mig gerne med et par nåle!
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. november 2001 - 21:21 #5
Mit gæt er at du ikke har det kabel der skal bruges. Du skal bruge et kabel med et \"stereo-jack\" stik i begge ender dvs. med et ben og to ringe, ligesom den ene runde halvdel af dit hovedtelefonstik (den aflange er til remoten). det jeg kan læse ud fra din beskrivelse er at dine andre kabler (B) og (C) er digitale og dem kan du ikke bruge medmindre du har digitalt indgang på din comp.
Hvis du finder et stik med Stereojack i begge ender, skal det forbindes til dit hovedtelefonstik (det runde hul ved siden af det aflange)på din minidisk. og på det stik på dit lydkort der hedder \"line in\"