Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Office 2000 - skrivebeskyttelse -

Da jeg installedere Office 2000 fra word 97 overførte jeg mine worddok. men når jeg nu somme tider vil rette i dokumenterne, så fortæller Office 2000 at det/de er skrivebeskyttede???? jeg har aldrig nogensinde på min private pc skrivebeskyttet et dok.
Jeg har forsøgt i funktioner og andet, at se om der var en skrivebeskyttelse \"slået til\" automatisk, men kan ikke, i \"hjælp\" eller andre steder, finde ud af hvordan jeg får ophævet denne skrivebeskyttelse. Wierd! Under FUNKTIONER/beskyt dok. står der:tillad kun registrerede ændringer med en prik i. Denne prik kan jeg kun flytte til et af de andre forslag, som jeg ikke vil benytte mig af, den kan ikke fjernes helt?
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:08 #1
skriv til  titti@mail.dk  (har fået ny email) sorry.
18. november 2001 - 11:36 #2
Funktioner/Beskyt dok... har intet med dit problem at gøre, idet menupunktet beskytter et dokument, så det kan være låst næste gang det åbnes - har intet med skrivebeskyttelse at gøre.

Har du haft alle dine filer brændt ud på en cd for backup, og så lagt kopieret dem ind igen ? så er filerne nemlig skrivebeskyttet.

bobbobbob....tænke
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:37 #3
nope...flyttede dem via diskette
18. november 2001 - 11:40 #4
prøv lige at checke Egenskaberne for et dokument.
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:41 #5
men det giver måske samme resultat! at det er kopieret ind med diskette, hvis det er tilfældet, hvordan får jeg så ophævet skrivebeskyttelsen?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 11:42 #6
Hvis du kommer ud af word i forbindlese med der opstår en fejl, så er det ikke usædvanligt, at filerne herefter er skrivebeskyttet. Endvider hvis du har lavet backup på en cdrom, så er det for f.eks. Hp 7100 normalt at den skrivebeskytter alle filer, også word dokumenter. Dem må man så ind og åbene igen. Rimelig nemt, hvis det er hele dokumentmappen, det er gået ud over, så er det blot at gå ind i dokumenter og markerere alle dokumenter og vælge engenskaber. Så fjernes hakket i skrivebeskyttet også skulle de være klar igen.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:45 #7
har været i Egenskaber, og under generelt, nederst står Atributter og der står ganske vist et flueben i \"skrivebeskyttet\" jeg kan bare ikke aktivere det.
18. november 2001 - 11:46 #8
Hvis word er lukket med en fejl, så kan skrivebeskyttelsen på dokumentet ofte låses op, ved at trykke Ctrl+Alt+Delete, og Afslutte den Winword, som ofte stadig kører uden du kan se den.
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:50 #9
jeg kan faktsisk ikke huske jeg i Office 2000 som jeg har haft siden juli 2001 har måttet lukke med fejl.
Men noget kunne tyde på, at hvis jeg kunne aktivere Atributter i egenskaber, så kunne jeg gå ind og \"slå beskyttelsen fra\"....men hvordan får man den aktiveret. Har kigget de andre faneblade igennem under Egenskaber, der er ingen hjælp at hente til det her
18. november 2001 - 11:50 #10
Jeg har sendt titti en lille batfil til fjernelse af skrivebeksyttelses fluebenet på alle filer i alle mapper.
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 11:54 #11
Ahhh:)) flemmingdahl du er dejlig*tak*
18. november 2001 - 11:55 #12
rødmer :-) tak
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 12:02 #13
sig mig fik du dine 30 point?? flemming
18. november 2001 - 12:08 #14
Ja tak :-) jeg fik dem
Avatar billede titti Nybegynder
18. november 2001 - 12:11 #15
ok:-) det var godt*s* så går jeg i gang med at indlæse filen, så jeg kan rette som det passer mig*ss*  Hav en god dag*s*
18. november 2001 - 12:27 #16
Tak lige over :-)