Avatar billede buttcher Nybegynder
17. november 2001 - 23:34 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Avanceret sikkerhedsproblem...

Hey... Cliche har sådan set svaret på mit spm, men min problemstilling så sådan her ud... Håber at det ikke er brud på regler, men jeg er kun en lille dum nubi ;)+ han har rettet rundt omkring på mit site,
fordi jeg åbenbart har købt et skodscript :) derfor skylder jeg disse point væk...:)

Hey jeg har et site, hvor jeg har fået afvide at der er nogle probz med nogle .inc filer, hvordan fa\'en kan jeg gøre så, de .inc filer ikke kan læses? Jeg vil også gerne ha lave en slags .htacces, selvom jeg er på en NT server, men hvordan kan man måske det? mere, så man heller ikke kan downloade database, billeder osv...???
Avatar billede jabp Nybegynder
17. november 2001 - 23:36 #1
Mange webhoteller er opbygger på denne måde:
db
web

og under web mappen lægge mans så de fil man skal have adgang til og db dem man ikke skal have adgang til :)
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 23:37 #2
jej ælsker bare point, i andre er velkomne til at at rettelserne hvis det skulle ha nogen betydning, men jeg kan sige at jeg har ændret alle filerne fra .inc til .asp, derudover har jeg kaldt databasen noget fuldstændigt sindsygt, og det samme med mappen, jeg har så rettet lidt vidre bare lidt html men det er småting, skriv hvis i vil se
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 23:38 #3
yeah det er ikke så advanceret igen, medmindre man er blank, men Jonas jeg snakker lige vidre med dig på icq om hvad det er jeg har lavet helt specielt, men eller kan du lige læse om det her er nok.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
17. november 2001 - 23:49 #4
well - en af de grundsten eksperten bygger på er, at alle skal have mulighed for at svare... og det har alle ikke haft mulighed for her!!

så selvom cliche \"fortjener\" disse point, så skal pointene afleveres tilbage eller det må betragtes som snyd...
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 23:54 #5
unknown_someone, som spørger jeg har allerede været inde og rette en ting, ville du som spørge så lukke endnu en ind for at rette eller tilbyde ham som var inde til at starte med ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 00:01 #6
jeg vil så her støtte unknown_someone... eksperten er et sted hvor man får hjælp og hvor alle skal have mulighed for at svare! problemet har åbenbart aldrig været stillet på eksperten, og der må derfor ikke indblandes eksperten-point!
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:06 #7
og hvad skal vi gøre ved det nu? jeg gider jo ikke jælpe gratis, så hvad skal vi gøre lege bytte bytte købmand eller hvad? tænk jer om, hvad med at kommenter alle de andre 7265 spm som er stillet på den her måde....damn
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 00:08 #8
Oki...Men så stik mig pointene tilbage, så opretter jeg spm, hvor alle så får muligheden for at svare...!!!! Så ser vi hvem der kan svare mest konstruktivt...

Desuden har Cliche været inde på mit site, via andre spm, og fået div. kodeord til det... disse kodeord vil jeg helst ikke ud med, og derfor ville jeg hellere holde det inde for \"den nærmeste kreds\"...

Desuden er både Problemstilling og svar her...Derfor kan jeg ik se problemet? Men jeg undskylder... Jeg er kun en ussel nubi... det var 100% mig som står for dette spm og tager hele ansvaret...!!!
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:10 #9
LOL sååsåå buttcher lad os se hvad admin siger inden du går i spåner :)
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 00:13 #10
LOL cloche :)
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:13 #11
hvad så de andre skal i ikke kommentere engang?
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:14 #12
cloche ahhh
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:14 #13
battcher
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 00:15 #14
cliche >> om der er stillet 1 eller 7265 spm på denne måde gør det ikke mere \"lovligt\" - det er snyd, og hvis du har oplevet så mange, så skal reagér på det i stedet for at brokke dig her... at du ikke vil \"arbejde\" gratis forstår jeg godt, men det giver dig jo ikke ret til at omgås reglerne her...

buttcher >> hvad hjælper det at oprette et spm. du allerede kender svaret på? det er der ingen mening i...
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 00:15 #15
LUK! :)

Sorry...:)
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 00:17 #16
Hov den sidste besked var til Cliche :) mere så der ikke kommer nogen misforståelser ;)

Det hjælper se\'føli ik at oprette igen, det var min point med det hele...!!!
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:18 #17
keysersoze, jeg bryder ikke reglerne jeg omgås dem bare, tag det som dette eksempel.

Du køre på motervejen med 110 km/t men alle andre køre 120 km/t, så hvad ville du gøre?

:) Håber det kan forstås
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 00:46 #18
forstå dette; aflevér pointene - find på en anden betaling - og ingen vil blive anmeldt for snyd...
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 00:47 #19
hehe tror lige jeg skriver til admin engang der keysersoze kan ikke li trusler+
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 00:54 #20
for min skyld gerne...

prøv at læs punkt tre her: http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 00:56 #21
Løsningen er da også tilgængelig for dig??? Både problemstiling og svar er her???
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 01:04 #22
pointene er ikke tilgængelig for alle - desuden er pointtallet også alt for højt i forhold til sværhedsgraden...

jeg er - lige nu - lidt ligeglad med at i begge bliver ret negative på mig, men aflevér pointene eller jeg vil (for første gang) bruge \"anmeld\" funktionen...
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 01:08 #23
LOL keysersoze du har glemt jeg allerede har anmeldt dig for trusler, så joe gør det bare det er da kun fair
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 01:18 #24
Nej de er ikke tilgængelige for alle, ville det ikke ha været plat, hvis jeg stoler på Cliche, og han vil gøre det for ex antal point, og så jeg opretter et spm og alle sidder og laver noget mislykket? ville du så ikke blive PISSE sur?? og jow, det er de 300point værd!!!

Ærlig talt fatter jeg ikke at du kan blive så sur over det? Jeg troede snarere du ville blive sur hvis det blev på den anden måde...:(
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 01:18 #25
trusler? hmmm... det kan man vel også kalde det - heh
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 01:20 #26
buttcher >> der er MASSER der her kunne løse problemet...

EOD
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 01:42 #27
Jeps, det er der helt sikkert... Men nu har, hvis du kigger ordentligt rundt i ASP tråden, Cliche hjulpet mig med en del andre ting, dvs. han har mine kodeord til alt... det er ikke lige nogle ting jeg har lyst til at få spredt rundt...sorry, men jeg følte det bedst på denne måde!
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 01:45 #28
keysersoze det er så fucking plat at du trækker i land hvad er du for et plat individ man starter ikke en diskussion hvis man ikke regner med at ville afslutte den
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 02:05 #29
cliche >> forstår du ikke hvad EOD betyder?

jeg har ikke i sinde at stoppe, for jeg mener - også jf reglerne - at point ikke kan skifte ejer på denne måde... jeg gider bare ikke diskutere mere og venter nu kun på en udmelding fra admin...
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 02:10 #30
keysersoze  er du på icq? for lad os tage diskutionen der
jeg opretter samtidigt et spm til admin med 300 p
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 02:12 #31
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 02:14 #32
ja - jeg er på icq, men har (som sagt) ingen interesse i at diskutere...
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 02:15 #33
men... hvorfor opretter du så et spm og vil give admin disse point hvis du stoler så meget på at det i har gjort er rigtigt og jeg bare er en eller anden tosse herinde?
Avatar billede cliche Nybegynder
18. november 2001 - 02:16 #34
fordi jeg ikke gider være \"ulovlig\" på eksperten, desuden så giver det jo et dårligt ry hvis folk som dig begynder at svine mig til :)
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 10:14 #35
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se keysersozes problem, andet end at han voldt gerne ville have de point...? Der har været problemstilling og svar, muligvis har alle ik haft mulighed for at svare, men jeg vil selvfølgelig ikke ud med mine passwords til mere end det mest nødvendige, det vil jeg formode at du kan se det smarte i! Jeg har dog tidligere stillet spm herinde, ang. en del andre ting, dem har cliche svaret på, mange af gangene, og derfor faldt det mig naturligt ind, da han har mit password, at lade ham ordne det sidste også... efter min bedømmelse var 300point nok, da det har taget ham meget lang tid at få ordne alle mine perfektionistiske små ting (*sorry* :), men så vidt jeg ku se, var det klart det klogeste at ordne det på den her måde, vi var jo begge ærlige og lagde det ud, som landet virkelig så ud!

Jeg er selvfølgelig ked af at du ikke mener det, men hvis det er et problem for flere må de kontakte mig på icq: 75266648....
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2001 - 11:07 #36
cliche >> point syntes jeg lige så godt kan tilfalde buttcher igen som admin...

buttcher >> måske kan du ikke se mit problem, men hvorfor så ikke kontakte admin og lade ham komme med den endelig formulering på \"what\'s right and what\'s wrong\"?

jeg skulle da ikke have adgang til noget for at svare på dette spm fx... det er rimelig let at ordne pr. tekst!

som jeg har sagt til cliche, så har jeg ikke den store lyst til at diskutere, og dette vil hermed være mit sidste indlæg herinde... jeg vil herefter kun vente på admins mening - falder den ud til jeres fordel bøjer jeg mig og undskylder, gør den ikke... ja - guess what
Avatar billede buttcher Nybegynder
18. november 2001 - 11:26 #37
Jaja, det er så fint nok...men nej du ku ik ha ordnet det med at skrive, jeg er lettere fatsvag...to be honest ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 20:35 #38
Butcher> lav svar her: http://www.eksperten.dk/spm/135300 så tror jeg du får dine point tilbage. Det er det mest logiske.