Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 22:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny brænder funger ikke

Jeg er netop gået fra en gammel Fujitzu-Siemens brænder til en CyperDRV brænder, men den vil ikke brænde mine cd\'er.

Jeg bruger Nero. Den \'lader\' som om den brænder cd\'en, men der kommer ikke noget på...
Når jeg går ind i Nero er det som om at den ikke kan finde brænderen, men alligevel kan den godt sættes til at \'brænde\'.
Jeg har været inde og opdaterer driver og har prøvet at afinstallerer Nero og geninstallerer.
Avatar billede heydrick-dk Nybegynder
17. november 2001 - 23:00 #1
hvor mange speed er den på???(brænder)
og er du sikker at nero understøtter den.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:02 #2
Er du sikker på at Nero ikke bare er sat til at simulere brændingen... ?

Hvis du nu i Nero vælger menuen \'cd-recorder\' og vælger \'choose recorder\' - hvad har du så og vælge imellem... ?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:08 #3
Den er ikke sat til simulering og der er ikke noget at vælge imellem udeover noget kaldet Image Recorder - Virtual Device...hvad det så end er. Det lyder som noget testkørsel

Det er en 16/12/40 speed
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:12 #4
Image recorder bruges til at lave en image-fil af f.eks. en cd.

ok - dvs. at Nero IKKE har fundet din brænder og derfor heller ikke kan brænde på den...

Hvilken windows bruger du - og hvilket bundkort har du ?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:16 #5
Jeg har et Tyan Trinity bundkort og kører med WinME.

Avatar billede heydrick-dk Nybegynder
17. november 2001 - 23:16 #6
Skrot nero og brug cdrwin i stedet
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:18 #7
heydrick-dk -> kanon svar, hjælper ham utrolig meget... ;o)

Ved du hvilket chipset der sidder på bundkortet ?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:22 #8
Det kan da ikke skade at prøve det.

Ved ikke lige hvliken chipset der sidder i, men jeg kører 512 SDram og 1400 mhz thunderbird pros.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:25 #9
OK - det virkede ikke...cdrwin kan heller ikke finde brænderen.

Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:26 #10
Jeg havde nemlig lidt problemer med min brænder da jeg købte ny computer - det viste sig at være en opdatering af driverne til chipsettet der løste det... :)

Jeg ser lige om jeg kan finde noget info om dit bundkort...

Efter min mening er Nero et kanon brænderprogram - derfor synes jeg ikke at det skal skrottes... tvivler dog på at det er Nero...

Hvilken version af Nero er det forresten... ?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:28 #11
Jeg kan sagtens læse fra drevet, så det må næsten være et driver prob.

Jeg fik det i bytte for den gamle jeg havde (den gik i stykker og garantien dækkede og de gav mig en hel ny model...).
Jeg smed den bare i maskinen på samme stik som den tidligere og gik ind og ind i enhedshåndtering og opdaterede driveren derfra...
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. november 2001 - 23:30 #12
Det er Nero ... 5.0.3.8
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:30 #13
Dit bundkort hedder noget mere en Trinity ... ?

Jeg kan finde 5 modeller med 4 forskellige chipset :)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. november 2001 - 23:32 #14
ok - prøv evt. også at opdatere til ver. 5.5
Avatar billede f_rollo Nybegynder
18. november 2001 - 00:21 #15
Det er et Trinity S2390B KT-A.

Jeg har iøvrigt ikke nogen driver til bundkortet så sådan et er der aldrig blevet installeret...men den kørte godt nok med den gamle brænder.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
19. november 2001 - 14:46 #16
DEt hjalp sgu at opdaterer til Nero 5.5
Brænderen kører fint nu...har lige brændt min første cd med 16x speed...fedt.

isl19960...hvis du lige gider at lave et svar så skal du nok få point...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. november 2001 - 15:53 #17
Det har du så her... :)