Avatar billede knappe Nybegynder
02. juni 1999 - 03:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hastigheds skift på netkort!

Hej...

Jeg har en linux maskine, som kører med et RTL8139...

Hastigheden er sat til auto (Så er default). Kortet kan også kører 10 og 100 mbit. Jeg er ret sikker på, at mit kort på nuværende tidspunkt kører 100 mbit full duplex, men jeg skal have det til at køre half duplex. Der er ikke udviklet config. software til linux, kun til sco unix. Men der må da være en kommando i Linuc, som kan klare dette problem for mig!?
Avatar billede slartie Nybegynder
02. juni 1999 - 09:21 #1
Der er ikke nogen kommando i Linux der kan klare det for dig. Du skal have fat i en DOS diskette med netkort setup programmet på, og så skifte duplex'en af den vej.

Det bedste er selvf. at bruge den 'setup' 'config' ting der hører til netkortet, men mange netkort opsætningsprogrammer er rimelig universelle.

Prøv at rode alle dine gamle disketter igennem og se om du kan finde noget, ellers har jeg nok en 4-5 forskellige du kan få via mail.

-- Lars Wiberg
-- http://www.southend.dk/linuxdk/
Avatar billede butthead Nybegynder
02. juni 1999 - 19:21 #2
Jeg har flere netkort af mærket Lantech med chippen RTL8139 og du kan da godt få en kopi af disketten !!!

MVH

Niki Guldbrand
butthead@email.dk  -  ICQ UIN: 9551102
Avatar billede knappe Nybegynder
02. juni 1999 - 21:52 #3
Jeg har selv configurations softwaren til netkortet. Problemet var bare et der KUN var support til SCO, og ikke LINUX. Tilgengæld fandt du ud af, at man kunne ænre duplex'en i windows uden nogen form for configurations software. Og så tænkte jeg at det måtte man også kunne gøre i LINUX, med der er de tydeligvis "outsmarted". :-(

TAK for hjøælen!!!
Avatar billede butthead Nybegynder
02. juni 1999 - 22:02 #4
Det var så Lidt !!!

Det skal nu nok komme en dag hvor der er en der bliver træt af at det ikke er der og laver det selv, hvis det da ikke findes derude et sted !!! :)

MVH

Niki Guldbrand
butthead@email.dk  -  ICQ UIN: 9551102
Avatar billede animal Nybegynder
03. juni 1999 - 19:38 #5
Hvad? I windows??? Jeg kender ikke andre muligheder end at have fat i dos-programmet som følger med kortet...

Hvor henne i windows???
Avatar billede knappe Nybegynder
03. juni 1999 - 22:16 #6
Ja, I både NT og 98.. sikkert også andre kan du ændre din duplex ved at gå ind under netværk, vælge egenskaber for dit netkort, vælge advenceret og vælge "Link Speed/Duplex Mode". Det bliver sikkert ikke skrevet i EEPROM-? men det virker!