Avatar billede baldi3 Nybegynder
17. november 2001 - 19:15 Der er 11 kommentarer

Hacker på besøg?

Jeg sad lørdag eftermiddag og formaterede og installerede WinXP på min computer. Jeg installerde samtidig NeoMonitor som er et lille program der overvåger samtlige \"connections\" til din computer. Der var også listet diverse websider jeg besøgte og min icq og mIRC var også listet.

Det mærkelige er så at der dukker en connection op til en dansk TDC ADSL linie.

Uddrag fra NeoMonitor LOG:

Open Time, Close Time, Remote Address, Remote Hostname, Remote Port, Network Interface, Local Port, Service Type

18:24:17 11/17/2001,18:24:47 11/17/2001,80.63.96.97,0x503f6061.virnxx9.adsl.tele.dk,7568,192.168.1.2,1042,unknown

18:36:50 11/17/2001,18:41:20 11/17/2001,80.63.107.164,0x503f6ba4.hrnxx2.adsl.tele.dk,20339,192.168.1.2,1111,unknown

Det undrer mig meget, og derfor går jeg ind på mIRC hvor jeg sidder på QuakeNET og se om nogen har den hostmask/ip som er connected til mig.

mIRC Log:

jeg skrev: /who 0x503f6ba4.hrnxx2.adsl.tele.dk

og fik (rå RAW kommandoer):

18:39:11 352 [PUI]Baldie|syg #element.dk great 0x503f6ba4.hrnxx2.adsl.tele.dk irc4.de.quakenet.org [RASH]SoliD H@ 5 White

18:39:11 315 [PUI]Baldie|syg 0x503f6ba4.hrnxx2.adsl.tele.dk End of /WHO list.

Så er det lidt tilfældigt at jeg kender ham [RASH]SoliD. Dog kender jeg ham ikke rigtig godt, men har engang været i \"clan\" med ham. Har dog aldrig snakket meget med ham.
Kort sagt, jeg har ikke helt styr på hvor jeg har ham.

Jeg kontakter ham, og her et et link til den fulde log hvor vi snakker sammen:

http://home.worldonline.dk/~Baldie/[RASH]SoliD_20011117.log

Jeg må sige at jeg ikke mistænker ham. Han har aldrig virket som specielt klog på computer, og da slet ikke inden for at hacke.

Jeg vil her lige skrive en liste over de programmer jeg havde åbne på daværende tidspunkt:

ICQ (han er ikke på min liste, og jeg brugte ikke ICQ på det tidspunkt)

mIRC (det connecter kun til selve serveren medmindre man opretter en DCC forbindelse, hvilket jeg ikke havde gang i på daværende tidspunkt)

Internet Explorer (Surfede på www.pinnaclesys.com og www.abit.nl og downloade diverse drivers)

Flere programmer kan jeg ikke komme i tanke om.

Jeg tror sådan ca. det er alt jeg kan fortælle angående denne \"sag\" og håber på at nogen gider bruge lidt tid på at give mig en forklaring. Der står i NeoMonitor log hvilke porte der blev brugt, måske det er et spor. Jeg er i hvert fald \"newbie\" angående \"hacking\"

Hvis nogen ønsker at kontakte mig med yderligere spørgsmål, så kan jeg kontaktes på:

Mail: kristian@jensb.dk
ICQ: 25791992

På forhånd tak :)
Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 20:11 #1
Han har forsøgt at \"kontakte\" dig på nogle underlige numre :
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Derudover virker det lidt underligt...
Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 20:14 #2
port  1024     TCP    NetSpy -> skummelt navn

og Netspy er et endnu sjovere program :
http://www.sunbond.de/sxi/netspy.htm
Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 20:19 #3
http://www.dark-e.com/archive/trojans/netmonitor/201/index.shtml

Sådan kan du få ham til at tjekke om han evt. har Netspy installeret på hans eller tjekke din egen PC.

og i følge denne :
http://www.iss.net/customer_care/resource_center/product_lit/online_scanner/vulnerabilities/2390.html
skulle de store antivirusprogrammer kunne se om det program er installeret. Så måske skulle han lige tjekke hans PC en gang.
Avatar billede baldi3 Nybegynder
17. november 2001 - 20:23 #4
Jeg vil prøve at undersøge det med ham.

Andre svar i mellemtiden er meget velkomne :)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 01:57 #5
Når man komunikerer med hinanden over div programmer så kan det da nemt henne at ens ip dukker op i neomonitor. Var meldingen rød i neomonitor, hvis ikke så er der ingen fare på fære, så er det kun et høflighedsvisitkort.
kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk

Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 01:59 #6
Har du nolge fildelingsprogrammer kørende på din pc som f.eks. Morpheus eller kazaa
Avatar billede baldi3 Nybegynder
18. november 2001 - 11:25 #7
kharder, jeg mener jeg har skrevet i min post at jeg lige havde formateret min computer. Det var imens jeg var ved at installere div. drivers at jeg holdte øje med NeoMonitor. Jeg har skrevet en liste over de programmer jeg havde åbne, og jeg havde ikke nået at installere flere på daværende tidspunkt.

Og jeg kan ikke huske noget om rød melding?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 11:36 #8
Det er kun dem der skrives med rød i neomontor, som er udefra kommende der for access til din pc, som det f.eks. sker hvis man har ftp server :-)

Der er jo ingen fare på fære, fordi du selv kontakter en ip adresse.

Den adresse du nævner 192.168.1.2 fører direkte til CyberCitys proxyserver.
Avatar billede baldi3 Nybegynder
18. november 2001 - 12:26 #9
Det var en såkaldt \"unknown\" forbindelse. Men det har været ham der oprettede forbindelse til mig.

og 192.168.1.2 har _intet_ med CC at gøre. Det er min egen (denne) computers LAN IP Adresse. Jeg kører med WOL ADSL hvor routeren har 192.168.1.1 på LAN\'et.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 16:52 #10
Ja og jeg kører CC og der fik jeg at vide ved trace at CyberCitys proxy server har den adresse. Så det siger jo så meget at den adresse, der her er tale om er en lokal udbyder adresse og dermed ikke til nogen fare for nogle.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 16:52 #11
Intet med undergrund at gøre.