Avatar billede martinsmil Nybegynder
17. november 2001 - 18:56 Der er 11 kommentarer

Hvad for et modem er hurtigst

Hvis man nu har et 56k in-ternt modem og et 56k eks-ternt modem, er der så forskel på dem, selvom de er de sammen, er de så lige hurtige, eller er det ene hurtiger en det andet??? Kan man få et modem der er højere end 56k.?? Og man ikke skal have ADSL???
Hilsen Martin ;-)
Avatar billede whatever Nybegynder
17. november 2001 - 18:57 #1
Du kan få ISDN, hvilket er hurtigere end et 56K-modem.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2001 - 18:59 #2
Internt og eksternt er lige hurtigere...
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 19:01 #3
er der ikke noget med v90 teknologi i de gamle modemer 56k  så hvis det en moden understøtter v90 vil det nok være en anelse hurtigere!
Men som whatever skriver opgradér da til isdn.:-)
Avatar billede whatever Nybegynder
17. november 2001 - 19:03 #4
v90 var vist US Robotics standard, men K56Flex var Rockwells. 56K kom senere som en fælles standard.
Avatar billede peet-49 Novice
17. november 2001 - 19:10 #5
Hvis vi snakker analoge modem, er der ingen forskel på hastigheden, om det er internt eller externt.
Avatar billede whatever Nybegynder
17. november 2001 - 19:10 #6
Ups. Jeg har vist misforstået noget.

V90 er ikke US Robotics standard, deres 56K standard hed X2. V90 den fælles standard.
Se mere på: http://www.v90.com/overview.htm

Der er desuden kommet en ny standard som hedder V92, se http://www.v92.com
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
18. november 2001 - 01:59 #7
Det eksterne modem er, afhængig af chipset, mere stabilt end det interne, idet det er indkapslet og afskærmet. Det som skaber problemer for interne modem er at de er følsomme overfor \"støj\"... F.eks. fra grafikkort.

Generelt bør du ligge på 42k-47k på en normal linje... Interne ligger typisk ca. 5k under.

Der er modemer på vej som udnytter synkron 56k/56k istedet for asynkron 33.6k/56k... Men de har meget lidt fremtid i europa, så det bør du ikke vente på!

ISDN skal du da kun investere i hvis du skal have 2 linjer... Ellers er det en \"død sild\"! Husk at når du skal have ADSL, så skal du betale for tilbagekonvertering af linjen.

Hvorfor nogen frivilligt ville vælge ISDN er mig en gåde, medmindre selvfølgelig du ikke kan få ADSL!
Avatar billede bullet! Nybegynder
21. november 2001 - 19:47 #8
Jeg havde et US Robotics der kørte V90 eller x2 ka ike lige huske, men jeg loggede altid på med
52000=52k og det er der vist ingen andre der gør med et standart 56k modem, så jeg vil anbefale dig et US Robotics in/eks med x2/v90 og så har du det hurtigste analog modem! du ka få......

Bullet
Avatar billede msj33 Nybegynder
08. december 2001 - 01:45 #9
Obs: Eksternt modem er som der det tidligere nævnt mere stabilt, desuden koster det ikke noget lige for tiden at blive konveteret til ISDN hos Tele Danmark. Så det eneste der skal spenderes i er et Isdn modem(tjek www.edbpriser.dk).
Angående ADSL skal du IKKE betale for tilbagekonvetering af linjen. Ihvertfald ikke hos TDC.

Hvis du vælger analog modem, så vælg et modem med v.90 understøttelse, da forskellen prisen er meget lille:-)

Mvh Morten
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:48 #10
Har du fået svar på dit spm.?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:57 #11
Lukker du snart spørgsmålet?