Avatar billede hrolsen* Nybegynder
17. november 2001 - 17:45 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hub

Har et netværk der funger med wingate og 3 stk pcer
alle er på nettet med alm modem.
Da jeg får TDC ADLS og vil gerne vide om at man bare skal sætte ADLS forbindelse i uplink porten det er Prime hub med 4 stk porte og en uplink port
Bruger den ene som server og de andre kører ud igennem den

Venligst
Avatar billede slinky Nybegynder
17. november 2001 - 17:50 #1
ADSL hedder det ;)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. november 2001 - 18:03 #2
fire porte og en uplink er ikke 5 porte. Du kan vælge imellem f.eks. at have port fire eller uplink.

Det kommer an på hvad for en hub du har, hvis det er en regn 100mBit hub, så kan du ikke, fordi et ADSL modem kører 10Mbit. Så skal du istedet anskaffe dig en Switch eller en 10/100 Hub
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:09 #3
> slinky jeg tror godt jeg hvad hvad han mener :-)
>>hrolsen Ja det kan du umiddelbart godt. Du skal bare være opmærksom på at trafikken bliver delt ud til alle maskinerne på samme tid med en hub.
det vil du undgå med en switch.. Jeg selv bruger en hub og har kun 2 maskiner på derfor har jeg ikke noget problem. men hvis alle 3 samtidig søger efter oplysninger på nettet vil der komme en del traffik på hubben.. dukan evt se under netværk her på eksperten hvordan andre har fået hjælp til netop dit spørgsmål,

God fornøjelse:-)
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
17. november 2001 - 18:10 #4
Det er en 10mbit Prime EP-1005m der er  4indgange
og en uplink port
venlig
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:15 #5
>rodfrugten..  er det ikke ligemeget at det er en 100mbit da den automatisk drosler ned til den hastighed netkortet har ?????
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
17. november 2001 - 18:15 #6
Har 512 kb linie hvad mener du med  for meget trafik  på hubben

Venlig
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:19 #7
Traffik er den data som du sender ud via dit netkort. det kan være hvis du søger efter en fil på en anden computer eller noget på nettet så vil dataene søge via hubben på de maskiner du har Og internettet. Det er det jeg mener med traffik. det er meget kort fortalt.
Avatar billede Techwork Praktikant
17. november 2001 - 18:33 #8
> 1003.. slå nu lige kold vand i blodet..

En 10Mbit hub kan jo fint forbinde 3 PC\'er uden at man får problemer med kollisioner på netværket. Det skal jo lige sættes i forhold til den internetforbindelse som hrolsen har bestilt (512Kb).
10.000Kbit -> 512Kbit

>hrolsen... Kør du bare videre med din 10mbit hub, det skulle ikke være noget problem, så kan du jo altid købe en switch på et senere tidspunkt.
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:40 #9
>x-tra jeg har koldt vand i blodet..... :-)
Jeg prøver bare kort at fortælle om netværket og dets finurligheder jeg har ikke på noget tisdpunkt sagt eller skrevet at han ville få kollisioner.. MEN sidder 2 af maskinerne og spiller på nettet og den sidste søger info vil der unægteligt komme en del traffik på hubben..
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. november 2001 - 18:41 #10
>1003 nej det er det ikke, hvis hubben kører rent 100 og netkortet kører rent 10 så funger det ikke(dvs ikke 10/100). Dvs. der findes hubs. der ikke kan håndtere 10mbit netkort.

- Rod
Avatar billede Techwork Praktikant
17. november 2001 - 18:51 #11
>1003 Det ændre jo ikke noget fordi han får ADSL. Det problem vil han jo også have med den Internetforbindelse han har i dag.

Det er jo ikke internet forbindelsen der er flaskehalsen i denne sammenhæng, og det var det spørgsmålet gik på. Men ellers har du da ganske ret.
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:51 #12
>rodfrugten Se det var lige noget jeg havde misforstået i det med netkort og Mbit hastigheder..:-)
Jeg var da overbevist om at hvis du \"kun\" propper 10Mbit ind i et 100 kort vil den modtage de data, men jeg kan da også se, at den vil smide de data den skal af med ud med 100Mbit.
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 18:54 #13
Buttomline:
Ja. man kan godt putte ADSL routeren i Uplink´en på den hub der beskrevet ovenfor..
Jeg undskylder meget den anden udenomssnak:-)
Held og lykke  :-)
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
17. november 2001 - 19:13 #14
Hejsa med jer

Fedt med at i kan debater problemet jeg lærer meget af det da jeg er lige startet i morgs med min hub og det kører som sagt meget fint også mellem den med kopering og brænding over netvært ovs.
Men rat med feedback om ADSL da der er jo så mange problemstillinger om det og jeg tror ikke TDC er den rette at spørge om det,det har jeg prøvet det er kun dregnerøve \"undskyld\" der sidder der inde
De har sgu ikke leget med det men de har kun i en database de kikker i.for der er noget uvidende om dette nye problem for dem.
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. november 2001 - 19:20 #15
Det glæder mig at se at du kan bruge de informationer der kommer i dette forum...
Som du kan se så lærer vi alle ( Mig selv) noget nyt hele tiden, selvom man arbejder med de ting til hverdag er det jo ikke sikkert at man rammer lige netop de problemer der bliver løst her. og Hvis endelig en dag problemet er der, så tjekker man da lige Eksperten...

God fornøjelse *L
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
17. november 2001 - 19:37 #16
1003>Yes det har du ret i
Bruger også experten til bare at kikke i

Venlig
Takker alle for deres svar

Olsen Vejle