Avatar billede kio_liex Nybegynder
17. november 2001 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Lokalnet virker ikke, kan det være TDC\'s skyd???

Hvorfor virker mit lokalnetværk ikke under Windows XP???

Jeg har ADSL fra TDC, det virkede heller ikke under Windows 2000.... er det noget med den dynamiske IP adresse computerne for tildelt fra TDC???
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 16:39 #1
Har du lavet et domain?
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 16:40 #2
Det kan ik være pga din dynamiske ip, når vi snakker om lokal netværk!!!!!
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 16:41 #3
Din dynamiske ip begynder først at have indflydelse når du ska på nettet f.eks!
17. november 2001 - 16:44 #4
Er det et ADSL modem eller router eller hva´
Hvordan er din opstilling og hvad er det der ikke virker ? du må forklare lidt mere udførligt for at vi kan hjælpe
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 16:49 #5
Ja, og hvad præcist er prob. kan com. ik finde hinanden, siger den fejl, eller hva´?
Avatar billede kio_liex Nybegynder
17. november 2001 - 17:56 #6
okay...

Jeg har standard instillinger fra Microsoft:
- client for Microsoft Networks.
- File and Printer Sharing for Microsoft Networks.
- QoS Packet Scheduler.
- Internet Protocol (TCP/IP)

Det hele er sat til at automatisk hente de forskellige ting (ip adresse, dns etc...).

Jeg kan godt komme på internettet, med begge maskiner som det er nu, men de kan ikke se hinanden på lokalnetwærket, og det er faktisk meget irreterende...

Jeg har et ADSL Modem, hvor min 8 ports switch er tilsluttet til modemet via uplink porten...
Jeg har det sådan at jeg har 4 dynamiske IP adresser fra TDC... den ene com for en ip adresse der starter med 62.?.?.? den for også en  Gateway/DHCP server adresse der starter med 62, hvorimod den anden for en der starter med 80 i samme adresser... Og så vidt jeg ved så skyles mit problem vel at gatewayen ikke er den samme...

Kan I hjælpe mig, bare skriv igen hvis jeg har glemt noget...

evt. til ICQ mit nummer er 18469794
Avatar billede ultimatew Nybegynder
17. november 2001 - 18:06 #7
Der mangler en Lokal IP Addresse, de får 2 IPer tildelt fra TDC som ikke vil kunne se hinanden i et lokalt netværk, det vil være som at forsøge og se din nabo. Du skal have lavet en locale connection feks. 192.168.0.2 og den anden 192.168.0.3
17. november 2001 - 18:15 #8
YES - en Ide kunne være at opsætte en wins server på den ene og så anvende faste IP adresser på dine maskiner og koble dem til wins serveren.

På fanebladet egenskaber for TCP/IP hvor du definerer IP adresser tryk \"avanceret\" - vælg fanebladet WIns op opsæt en wins definition på den ene - og kobl den anden på denne. Så bør de kunne se hinanden
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 18:16 #9
Yup... du ska ha 2 unique tilslutninger!
En til lokalnetværk, og en til internet...
Avatar billede kio_liex Nybegynder
17. november 2001 - 19:15 #10
okay, jeg skal lige have det skået ud i pap...

skal jeg have flere netkort i eller er det bare noget i protokolen???
Avatar billede ultradma Nybegynder
17. november 2001 - 19:34 #11
ik flere netkort, flere forbindelser!
du kører en forb. som standard er til netværk/internet. Du vil ik kunne begge med én forb. Derfor laver du én til, så du har en der speciferer sig for internet, og en til lokalnetværk.

dvs. at du speciferer hvilken ip, gateway osv til internet forb. og du speciferer ip, gateway osv til lokalnetværket. Så hvis du lukker for lokalnetværket vil du stadig ku gå på nettet og hvis du lukker for internettet, vil du stadig ku se hinanden på lokalnetværket.

Forstår du det? det er ligesom at lave en forb. til hvert netkort, hvor du bare istedet specificere to forb. til ét netkort.
Avatar billede ultimatew Nybegynder
17. november 2001 - 19:44 #12
Ellers må du jo have din PC med på \"Arbejde\" på Mandag Kio :)
Avatar billede heydrick-dk Nybegynder
17. november 2001 - 23:20 #13
hvis du bruger win XP skal du kigge efter noget med net BIOS hvor du skal tillade flerer ip adresser
Avatar billede kio_liex Nybegynder
17. november 2001 - 23:42 #14
ultradma:

Kan man ikke lave det sådan at man kan begge dele på en gang??? det er ikke så fedt hvis man downloader noget, og lige skal flytte nogle filer over lokalnetværket...