Avatar billede markma Nybegynder
17. november 2001 - 15:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling mellem maskiner over internettet

Jeg leder efter et program jeg kan installere på 2 eller flere maskiner og dele data mellem dem over Internettet. (I størrelse 1 - 100 mb)

Jeg vil foretrække et lille hjælpeprogram som ikke bruger min e-mail klient eller ftp. (jeg har indtil videre benyttet min mail til mindre filer og min serverplads til større,)

100 point til det bedste forslag, d.v.s. det jeg vælger. Kode ord: brugervenlig, sikkert, freeware.

(forslag som ICQ, de klienter som satser på ulovlig fildeling og alt hvad vedrører spilleklaner o.l. bliver kategorisk afvist, så glem dem :)

Håber du har et godt bud

Markma
Avatar billede snowball Novice
17. november 2001 - 16:30 #1
Er der nogen speciel grund til at du ikke vil bruge FTP !? Det ville da være det mest oplagte !

Snowball
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
17. november 2001 - 16:33 #2
Prøve rsync igennem ssh

knud
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. november 2001 - 19:05 #3
IRC? :-)
Avatar billede tscholz Nybegynder
18. november 2001 - 12:49 #4
Hvis det kun er filer som skal deles, ville FTP være det mest simple. En VPN forbindelse mellem computerne ville også være en mulighed, men hvis man ikke har Win2k, kommer det til at koste lidt. Jeg kender ihvertfald intet VPN software som er freeware.
Hvis sikkerhed er vigtigt, så er VPN et godt valg. Men FTP SSL ville også være en god mulighed.
Avatar billede markma Nybegynder
18. november 2001 - 20:41 #5
Hvad jeg godt kunne tænke mig er at kunne sende filer til mine kollegaer, sådan at de bliver overført fra harddisk til harddisk uden nogen mellemlagring.

Jeg er ikke så meget for at bruge ftp, fordi jeg bruger serverpladsen til andet formål.

Jeg har Windows commander, men kan ikke få en direkte forbindelse til en anden computer til at virke.

Knud>> jeg ved ikke hvad rsync gennem ssh er.

goulduck>> kan man bruge IRC til det formål - og er det muligt når vi alle er bag en firewall?

tscholz>> jeg har ikke win2k, men winMe.
Jeg vil gerne kunne prøve det af før det koster alt for meget.

Afventer lidt flere forslag :)
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 20:48 #6
marka: Der er jo heller ikke noget mellemlagring hvis i installerer en FTP server på jeres PC ! Så er det jo direkte overførsel fra harddisk til harddisk !

Snowball
Avatar billede markma Nybegynder
18. november 2001 - 20:50 #7
snowball>>  okay, kan man gøre det med et almindeligt ftp-program?
Avatar billede markma Nybegynder
18. november 2001 - 20:54 #8
jeg bliver nødt til at løbe - kigger på det igen i morgen
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 21:01 #9
marka: Ikke helt. Den ene (eller begge) skal installere en FTP server som f.eks. Bulletproof (http://www.bpftpserver.com/). Derefter opretter i en bruger som i kan logge ind med og har adgang til de filer som i vil udveksle !

Når FTP serveren kører, så kan i bruge en alm. FTP klient til at overføre filerne !

Snowball
Avatar billede markma Nybegynder
11. februar 2002 - 23:39 #10
ouups, jeg havde glemt spørgsmålet igen, jeg fandt en helt anden løsning.

Snowball>>  ser du dette, så send mig lige et svar, du har fortjent pointnen fordi du ledte mig den rigtige retning. Jeg lader det stå et par dage så du kan nå at svare..
Avatar billede markma Nybegynder
13. februar 2002 - 20:10 #11
lukker spørgsmålet
Avatar billede markma Nybegynder
13. februar 2002 - 20:11 #12
prøver igen