Avatar billede sorenbuss Nybegynder
17. marts 2000 - 09:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

lydkortet brummer

Hvorfor kan jeg ikke installere nogen Yamaha-lydkort på min k6-2/300 ?  Har prøvet flere af slagsen,- på helt rene installationer, men trods at PC`en melder alt ok m.h.t. installation, irq, etc., kommer der kun en svag brummetone ud af lydkortet,- ingen musik eller lyd. Sidst prøvet med et Yamaha med "XG"-chip.
Avatar billede driis Nybegynder
17. marts 2000 - 10:30 #1
Har du prøvet med andre mærker lydkort ? Virker det?
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
17. marts 2000 - 10:46 #2
Ja,den kører fint med SB16, men vil gerne have de features der følger med Yamaha-kortet.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. marts 2000 - 10:54 #3
Har du prøvet med andre højtalere ?
Avatar billede dopejm Nybegynder
17. marts 2000 - 11:21 #4
Lidt langt ude, men hvis du har et audio-kabel fra CD-rommen monteret  på lydkortet kan det ofte brumme når der er gang i CD´en...det har jeg ihvertfald oplevet ofte .
Avatar billede jefa Nybegynder
17. marts 2000 - 11:48 #5
Lidt længere ude, har du monteret ledningen til højtalerne i det rigtige stik på lydkortet?
Avatar billede koep Nybegynder
17. marts 2000 - 15:14 #6
Jeg ville nok anbefale dig et nyt lydkort
Avatar billede koep Nybegynder
17. marts 2000 - 15:15 #7
Hvike features hører der med som du gerne vil have?
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
17. marts 2000 - 18:08 #8
Tak for svarende, men en svag brummen MED lyd kunne jeg acceptere,- problemet er bare at der ingen lyd kommer ud.
Jeg har jo prøvet med flere Yamaha-kort med forsk. chips og ingen af virke, selv på en nyinstalleret win98-2
Avatar billede th Nybegynder
17. marts 2000 - 21:49 #9
Nogle chipset har problemer med Yahama lydkort. Jeg kan ikke huske hvilke, men jeg mener at det bl.a. er VIA chipset.
Hvilket chipset har du?
Avatar billede jefa Nybegynder
17. marts 2000 - 22:16 #10
Se op der ikke er en opdateret driver på denne adresse http://www.yamahayst.com/pcaudio/downloads_body.htm
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
17. marts 2000 - 22:25 #11
Det lyder som om TH har ret. Kører netop med VIA-chipset. Tak for det,- også til jefa for en god adresse !
Avatar billede dar Nybegynder
19. marts 2000 - 15:03 #12
th>> jaja - det er jo via jeg har :-)
Avatar billede th Nybegynder
19. marts 2000 - 17:06 #13
Beklager, men så er der nok ikke så meget at gøre. Men prøv aligeveld med nogle nye drivere, det kunne jo være at det kunne hjælpe.
En anden mulighed er at det er en dårlig forbindelse, så prøv at flytte kortet til et andet slot.