Avatar billede lorteungen Nybegynder
17. november 2001 - 13:31 Der er 7 kommentarer

File transfer i icq med TDC Speedstream 2601

Hej!

Jeg har lige fået netexpress fra TDC og har nogle problemer med min router som desværre er nødvendig (hævder TDC da) da jeg deler forbindelsen. Jeg kan ikke sende filer med icq mere, og kan ikke finde ud af hvordan jeg konfigurerer min router til det. Jeg prøvede at slå Hostmapping/NAT til men det virker heller ikke, selvom jeg havde forstået på en TDC medarbejder at dette ville åbne alle porte. Jeg har støvet nettet rundt og fundet en masse mennesker der har samme problem men ingen der har fået svar. Håber i kan hjælpe!
Avatar billede kapla Nybegynder
17. november 2001 - 14:18 #1
Avatar billede lorteungen Nybegynder
17. november 2001 - 14:22 #2
tak men det har jeg prøvet. TDC henviste mig til denne side. Min icq virker dog fint det er kun filetransfer der ikke virker. Jeg kan sende men jeg kan ikke modtage. Underligt nok kan godt både sende og modtage filer gennem icq fra den anden computer (2 forskellige icq numre). Det går åbenbart ikke igennem routeren?
Avatar billede sortguld Nybegynder
17. november 2001 - 18:54 #3
Du skal have lavet PAT (port address translation) i routeren, hvor du mapper de porte, som icq bruger til filoverførsel, ind til den maskine, hvor du skal kunne modtage filer fra Internettet på. Har du forresten ADSL med ethernet el. ATM? For hvis du har ADSL ethernet, kan du godt sætte din egen firewall op og skippe routeren. Så kan du selv styre PAT´en. Det kan du også med ADSL med ATM, men så skal du have et ATM kort i din firewal.

/SortGuld

P.S. Grunden til at du godt kan overføre filer mellem dine to maskiner på dit LAN er, at begge maskiner sidder på samme subnet, og dermed ikke har brug for default gateway adressen, som sandsynligvis er din router. ICQ bruger ikke icq serveren ved filoverførsel, men laver en connection direkte mellem de to maskiner.
Avatar billede lorteungen Nybegynder
18. november 2001 - 23:54 #4
Jeg har vist ethernet adsl så vidt jeg ved. Jeg ville gerne undvære routeren helt og forstår faktisk ikke rigtigt hvad den helt præcist gør. TDC hævdede bare at sådan en skulle jeg bruge men såvidt jeg kan se består den bare af en firewall. Jeg ved ikke hvordan jeg laver PAT. I routerens konfiguration er der ikke noget der hedder PAT. Måske har de kaldt det noget andet.
Jeg har følgende konfigurations muligheder:
1) Specielle Internet Applikationer
2) NAPT Servere
3) Host Mapping/NAT

Host Mapping/NAT er slået til og skulle tilsyneladende \"Tillade uhindret adgang til 1 PC på dit LAN\".

NAPT har jeg ikke pillet ved men jeg tror ikke det er her der skal ændres at dømme ud fra beskrivelsen.

Under \"Specielle Internet Applikationer\" har jeg prøvet at åben nogle porte for icq men det har ikke virket. Muligvis bruger jeg de forkerte porte.

Er det muligt helt at skippe routeren selvom vi er to brugere på samme forbindelse? Jeg er ikke så bekymret for sikkerhed og i hvert fald ikke mere end at jeg ville være tilfreds med en software firewall.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
09. januar 2002 - 23:51 #5
Jeg er med på en lytter...Synes TDC Speedstream 2601 sutter RØV!!!!

LLORTE FUCKING LATTERLIGE TDC TAGER 950 FOR AT ÅBNE PORTE TIL F.eks. at sende filer over Messenger... hvad fanden er det for en service at give til en internetforbindelse... at betale ekstra for at få lortet til at virke som det SKAL GØRE!!!!

fuck, det var dejligt at komme ud med....
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 00:59 #6
du skal forwarde port 4000, det er den icq sender/modtager filer over
Avatar billede xodeus Novice
16. januar 2003 - 10:46 #7
Du kan også bare NAT'te digselv til din lokale IP. Lav en fast lokal IP på din computer, med routerens IP som Gateway og husk begg DNS'er skal være udfyldt. Så logger du på Routeren og i Avancerede Indstillinger er der et ounkt der hedder HOST MAPPING/NAT det slå du til og og udfylder feltet med din lokale IP adresse. Nu skulle det være sådan at alle ikke prekonfigurerede porte sender direkte til Dig. Fx hvis du har en FTP server på en anden maskine skal du huske at lave en fast IP på den og konfigurere routeren til at sende TCP/UDP port 20 og 21 videre til din FTP maskine. osv. Håber at det vil hjælpe Dig.

//XoDeus