Avatar billede finnwikke Nybegynder
17. november 2001 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hidden files

Jeg har med lidt rund hånd smidt .htaccess og
,htpasswd-files i mit webbibliotek.
Nu vil jeg gerne have rettet i disse filer men
de optræder som \"hidden-files\".
Jeg arbejder på mac-platform og bruger Fetch til uploads.(severen er unix).
Hvodan kommer jeg igen i kontakt med disse filer?
Skal jeg bruge et specielt ftp-program, der viser hidden-files??Hvilket??
Er jeg nødt til at overskrive .htaccess hver gang jeg ønsker en ændring.
Jeg har set nogle unixkommandoer ls -a, der lister alle files, men hvilket program skal jeg bruge til at kontakte serveren og skrive disse kommandoer
Mange hilsner
Finn Wikke
Avatar billede cyberdude Nybegynder
17. november 2001 - 13:33 #1
øhh hvis du nu har dine filer på din egen maskine, så er det da bare at lave ændringerne og så uploade dem, så blver de gamel overskrevet, og de nye gælder.... der er sådant jeg gør det, da mit nuværende webhotel heller ikke visr denne typpe filer......
Avatar billede finnwikke Nybegynder
17. november 2001 - 13:38 #2
Hvis man så vil ophæve en .htaccess skal man så lave en .htaccessfil uden tekst ??
Avatar billede cyberdude Nybegynder
17. november 2001 - 14:33 #3
ja så laver du bare en tom .htaccess og smider op, så \"sletter\" den alt og der er ingen \"regler\" for det pågældende bib.....
Avatar billede sune_posselt Nybegynder
17. november 2001 - 16:23 #4
Nu kender jeg ikke lige så meget mac, men jeg går ud fra at du mener fetch fra softworks (http://fetchsoftworks.com/)?

I så fald burde du bare kunne holde \"option\"tasten nede og trykke på \"get\". Herved skulle det være muligt at skrive navnet på den fil man vil hente, i dette tilfælde .htaccess eller .htpasswd
Denne løsning er dog helt utestet, da jeg ikke lige har adgang til en mac, men ifølge http://fetchsoftworks.com/ burde det være muligt.

Mvh.
Sune

Ps. Hvorfor du har stillet spørgsmålet i denne kategori er mig helt ufatteligt!
Avatar billede finnwikke Nybegynder
17. november 2001 - 17:52 #5
Kære Sune !
Jeg troede oprindeligt at .htaccess og htpasswd var fænomener,der havde noget at gøre med PHP, men vi skal jo alle blive klogere
Din løsning med Fetch og \"optiontasten\" virker perfekt
Tak også til cyberdude
Jeg håberd det er i orden med en pointdeling