Avatar billede frosty Nybegynder
17. november 2001 - 11:48 Der er 2 kommentarer

ASP4WAV fejl (blå skærm)

Jeg har en Compaq 5696, med et Sonic S90 lydkort, som er opdateret med de seneste drivere. Jeg har problemer med spillet The Sims, som starter OK, men så
går ned med blå skærm, og en fejl vedr. ASP4WAVE driveren. Fejlen er:
ASP4WAVE(01) 00014553 Fejl : 0E : 0028 : C1BF1203.
Er der nogen, der har en ide til en løsning på det ?
(jeg kører Windows ME)
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. november 2001 - 12:10 #1
PRøv at se her .. jeg har ikke selv læst det endnu..

http://www.driverforum.com/other3/1153.html
Avatar billede fizher Nybegynder
10. januar 2002 - 21:43 #2
ja. det er simpelt.. det er driverne til kortet, jeg har selv haft en skompaq med det selv samme lydkort, og jeg havde de samme problemer!..

du kan gøre 2 ting.

1. du kan deaktivere kortet når du skal spille spillet, måske knap så fedt.

2. du kan købe et andet lydkort! ikke noget vildt, man kan godt få ok lydkort til 200-400 kr.!

jeg har selv prøvet at \"løse\" problemmet med lydkortet men det kan man åbenbart ikke?!?

som sagt skompaq lort!