Avatar billede runelf Nybegynder
17. november 2001 - 11:48 Der er 7 kommentarer

Kabel

Jeg har lige været i Fona for at købe et kabel til mit TV-out kort, så jeg kan se DIVX film fra computeren på mit TV, et sådant kabel kostede 399kr for 10m.
Jeg tænkte det må kunne gøres billige på edbpriser.dk
men hvad er navnet på sådan et kabel, helt precist?
Avatar billede daiz Nybegynder
17. november 2001 - 11:55 #1
DEt kommer and på, hvilke stik der er i enderne ... men jo det kan gøres billigere ALDI har nogle tilbud forsk. steder i landet prøv at kikke derind .

Edbpriser har ikke kabler så, vidt jeg ved, men det er da også mange penge at give for det kabel :(
Avatar billede runelf Nybegynder
17. november 2001 - 12:03 #2
Jammen det tilbud ALDI havde har de ikke mere og jeg ærger mig ad helvede til!
Men hvis man skriver kabler på EDBpriser.dk er derret meget at vælge imellem, men hvilket skal jeg vælge?
Hvad mener du med at det kommer an på hvilke stik der er i enderne? Det skal jo være et kabel der passer til G-force2 TV-out, og til et helt almindeligt fjernsyn
Avatar billede jnielsen Nybegynder
17. november 2001 - 12:32 #3
Kablet er et Super VHS (SVHS)
Inden du begynder at ofre penge på det så tjek lige dit fjernsyn unbderstøtter SVHS, ellers er pengene spildt, da du kun ville kunne se sor/hvis billede..
\\jnielsen
Avatar billede manon Nybegynder
17. november 2001 - 13:12 #4
jnielsen >> Hvordan ved man at ens fjernsyn undestøtter SVHS ?
Er det softwaren i selve fjernsynet eller de stik-udgange der er afgørende, såsom s-video, samt de 3 enkelte monostik i gul, rød og hvids farve?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
17. november 2001 - 19:22 #5
manon >> det både software og stikkene på fjernsynet der er afgørende. En indikation på at dit fjernsyn understøtter SVHS er som du nævner s-video stikket...
Avatar billede manon Nybegynder
18. november 2001 - 11:22 #6
Hvis runeelf tillader jeg blander mig i hans spm.: hvilken af de 3 indgang (på tv´et) bruges så til hvad? Gul: ...? - Hvid: ...? Rød: ...?
Og skal der være tilslutninger til alle eller kan man nøjes med den ene?
Avatar billede msmows Nybegynder
22. november 2001 - 11:28 #7
Et svhs-stik (svideo) er et 4 benet minidinstik.
Det manon nævner er Gul-composit (billede) Rød/Hvid er højre/venstre (lyd), har reelt ikke noget med svhs at gøre.