Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:11 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

problemer

OK folks! Jeg sidder mildest talt i lort til halsen...
Min computer opfører sig mærkeligt og det er som om ingenting virker...

1. Jeg har forsøgt at finde lidt plads på c: drevet ved at slette ligegyldige ting...men hver gang jeg sletter noget bliver der MINDRE plads på H-disken

2. Jeg har downloaded Mcafee 30 days trial...men jeg kan ikkee åben programmet. Der sker ingenting

3. Når jeg vil lukke computeren fryser den et øjeblik og meddeler at programmet ikke svarer. Derefter må jeg vælge \"Afslut Job\" før den lukker.

4. Programmer som \"Slet historie\" i internet explorer virker heller ikke. Den fryser.
Det samme gør \"Ryd\" funktionen for dokumenter i menuen start.

og generelt kører den meget langsomt...

jeg ved godt det er meget, men jeg er i krise...
på forhånd tak
Avatar billede the_noise Nybegynder
16. november 2001 - 23:13 #1
Lyder somom du har besøg af en form af nimda-virusen
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:13 #2
hvad er det for en comp du har ? hvor stor hd ? er det lang tid siden du har formateret den ?? det kunne evt være godt, hvis den er så fyldt som du siger. Men jeg ved godt at det ikke altid er sjovt at skulle formatere, men det lønner sig i sidste ende
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:13 #3
shit......hvad gør jeg
Avatar billede kick Nybegynder
16. november 2001 - 23:14 #4
Der skal nok en fomat C til før den virker 100%
igen.Ellers bruge og køre scandisk og defrag
hvis du kan det.

KICK
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:15 #5
compaq 333mhz amd-k6 2
os win98
hd-4gb
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:15 #6
Jeg ville formatere, så er du også sikker på at der ikke ligger en virus og hygger sig et eller andet sted :o)
Avatar billede kick Nybegynder
16. november 2001 - 23:16 #7
Yep en go ting at gøre held og lykke
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:16 #8
og du ville jo selvfølgelig få din gamle optimale hastighed tilbage.
Avatar billede swordcat Nybegynder
16. november 2001 - 23:18 #9
Hvis du intet kan gøre....så vil jeg også anbefale dig at formatere c-drevet...som \"KICK\" også siger ;)

Hvis det intet hjælper så bliver du nød til enten at formatere f-disken eller også downloade ghost
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:19 #10
hvad er ghost?
Avatar billede kick Nybegynder
16. november 2001 - 23:20 #11
Prøve og hent Norton Antivirus koster lidt penge
men den kan du liveopdater scan din harddisk hver gang du laver en gestart samt kigger i BIOS efter
virus jeg bruger den selv og er meget tilfreds med det progam
Avatar billede kick Nybegynder
16. november 2001 - 23:21 #12
Laver en IMAGE file af din harddisk
Avatar billede kick Nybegynder
16. november 2001 - 23:22 #13
Så du er oppe og køre på godt 10min.
Med alle instillinger som den havde da den var
100% ok

KICK
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:22 #14
så er det da meget lettere og billigere at formatere c:\\
Du kan nok finde ghost med www.kazaa.com eller ligende
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:27 #15
er der ikke andre der har oplevet det samme??

jeg ville nødigt slette hele lortet...det er jo netop det jeg søger at undgå ved at skrive til jer.
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:33 #16
??? så ved jeg sgu ikke helt hvad du kan gøre!!! har du ikke en ven hvor du lige kan ligge overføre dine data til ? så kan du jo sende din HD over til ham, og så formatere, jeg tror ikke jeg har andre forslag
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:36 #17
jeg har selv et d: drev hvor jeg lægger vigtige ting....kan der være virus der, eller er det usandsynligt?
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:40 #18
det kan da sagtens være, hvis du ligger dine ting derover uden at checke dem først, har du virus checket dine mapper ?
ellers har du lige et link her :

http://security1.norton.com/us/home.asp?j=1&langid=1033&venid=sym&plfid=22&pkj=JTFQCVGZBZTVOGXFSTZ
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:45 #19
jeg prøver
Avatar billede swordcat Nybegynder
16. november 2001 - 23:47 #20
Det er ikke noget jeg selv har på min PC....men det er et program der gør at, når man få en virus man ikke kan slippe af med...så kører man Ghost...Ghost søger for at formatere på en måde så du ikke mister dine data....så vidt jeg ved?

Det er ikke noget jeg er sikker på 100%...men det er værd at prøve :O)
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:47 #21
ok, jeg håber du har heldet med dig, men det kan godt tage lidt lang tid at checke hele HD`en, alt afhængig af hvilken forbindelse du har
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:50 #22
har adsl 2mbit så det går nok...
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:51 #23
ja ok, det lyder jo ganske fornuftigt
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:51 #24
som det eneste der fungerer overhovedet....
øv
Avatar billede jettjackson Nybegynder
16. november 2001 - 23:53 #25
det er for resten ikke en Compaq jeg har men Fujitsu....det ændre nok ikke noget
Avatar billede granhof Nybegynder
16. november 2001 - 23:57 #26
nej det er såmend nok det samme. Har du fået checket din comp ?
Avatar billede jettjackson Nybegynder
17. november 2001 - 00:12 #27
Ifølge dit link havde jeg ingen virus
Hvad så?
Avatar billede granhof Nybegynder
17. november 2001 - 00:18 #28
aner det virkelig ikke, jeg har lige haft hovedet i blød, men uden held.
Jeg tror desværre det eneste du kan gøre, er det vi alle vil undgå, hvis man ikke lige har en ekstra computer ved sin side. Altså format c:\\ *.*
Avatar billede kick Nybegynder
17. november 2001 - 00:24 #29
Kan du godt køre scandisk og defrag??
Avatar billede miroxp Nybegynder
17. november 2001 - 00:25 #30
En god ide er, at kører en format c: /mbr
derved sletter og genopretter du masterboot recorden. I den kan der nemlig lægge virus, som ikke \"går væk\" bare ved en format c:
Avatar billede jettjackson Nybegynder
17. november 2001 - 00:25 #31
jeg prøver defrag...den sidste mulighed
Avatar billede kick Nybegynder
17. november 2001 - 00:28 #32
Har du heller ikke den geinstalletions cd som
er med computeren(så den bliver sat op som da du købte den).Hvis alså er en??
Avatar billede kick Nybegynder
17. november 2001 - 00:29 #33
Husk scandisk først derefter defrag.
Avatar billede kick Nybegynder
17. november 2001 - 00:31 #34
Jeg takker da for de 75 point.
Jeg håber du får det til og virke igen.
Ellers må du skrive igen.

KICK
Avatar billede swordcat Nybegynder
17. november 2001 - 12:32 #35
Takker for points :O)

Swordcat