Avatar billede badboys Nybegynder
17. marts 2000 - 00:28 Der er 10 kommentarer

Napster server

Hej alle i kloge mennesker ...  :)

Kender i ikke en Napster server ??

Jeg har nemlig fastpris internet, og vil gerne kunne hente MP3ér om natten..

Men det er lige det med at finde en Napster-bruger, som altid har sin computer tændt ...
Avatar billede codpiece Nybegynder
17. marts 2000 - 14:35 #1
Amerikanerne plejer da at surfe på disse ugudelige tidspunkter.

Er princippet med Napster ikke at du kommer ind på andre surferes maskiner og downloader direkte fra den enkelte bruger, dvs decentralt?

// Codpiece
Avatar billede kmx Nybegynder
17. marts 2000 - 16:27 #2
I søgevinduet og i chatten er der en knap som hedder "Add user to hotlist"
Højreklik på en user i chatten eller en eller flere filer fra en søgning og tryk på føromtalte knap.
Så dukker de op på din hotlist, og du kan se alt hvad de har liggende.

Ellers noget?
Avatar billede badboys Nybegynder
17. marts 2000 - 18:54 #3
Hallo KMX !!!

Kan du ikke læse, jeg leder efter en server som køre Napster programmer, 24 timer i døgnet..

Jeg har fastpris hos CyberCity, "Kan ikke få WorldOnline i nu :(", og de kræver at man laver noget når man er Online, så en almindelig Napster bruger, kan ikke bruges, da han på et eller andet tidspunkt slukker sin maskine. Og så står min computer Online, men laver ikke noget :(..  Derfor skal det være en server, som altid er tændt ..
Avatar billede badboys Nybegynder
17. marts 2000 - 18:56 #4
Napster programmer = Napster programmet  :(

Sorry  :)
Avatar billede codpiece Nybegynder
18. marts 2000 - 02:53 #5
Ikke at jeg nogensinde har prøvet det selv, men ideen  med napster var vel at det var fra bruger til bruger. Det kan godt være at en eller anden stiller en server op der kører 24/7 men spørgsmålet er vel hvorlænge h?n er populær hos sin udbyder.

// codpiece, napster bofh
Avatar billede badboys Nybegynder
18. marts 2000 - 04:59 #6
Der er sku da mange der har Fast IP, og betaler et fast internet beløb om året.

Måske ikke her i Danmark, men der er da mange server rundt omkring i verden, som er online 24/7..

Hvis nu vi siger at en fra USA, Spiller meget over nettet, og har en 512 Kbit linie,  kan han da bare bruge de 128 Kbit til hans spil, og resten til en FTP server..  Jeg har snakket med flere som kender nogle der har en server stående 24/7 ”I USA”, men de har den ide at de skal ha noget for noget ”Også ok, men det kan jeg bare ikke bruge til noget .. :) ”,  så der skal man altså Uploade først..  men der er sku mange mennesker i denne verden, så hvorfor ikke en, der vil dele alt med alle  ??

Jeg ved det heller ikke, det kan da godt være at i har ret,  jeg kunne bare godt bruge en Napster server ..  :)
Avatar billede badboys Nybegynder
18. marts 2000 - 05:07 #7
Ups,  jeg svaret ikke på dit spørgsmål  :(

Ens udbyder kan ikke se hvad der bliver hentet fra en, "det kan de godt, men det må de ikke, så hvis de gør, er det dem der får problemer..".

Med andre ord,  ens udbyder, bliver bare glad, hvis man er Online 24/7..  hehe :)
Avatar billede silverwolf Nybegynder
26. marts 2000 - 18:15 #8
Hejsa

Nu fisker jeg lidt efter poingende..

Men.
Først og fremmest. :)
ComputerWorld Skrev her den 23 en lille aktikel om Napster som jeg synes du skulle læse først inden du skriver meget mere om Mp3.
http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=6276
Det er jo kay. Lige for at stille de folk som læser at der også er noget som heder Wrapster og Gnutella så kan i finde programmerne her.
http://notoctavian.tripod.com/
http://download.at/gnutella
...
Når videre :)
Inde på Napster kan du gå ind og se hvor lang tid brugere har været på. Så find en af de større personer som har meget Mp3... Skriv så /whois (Navn)... så kan du se hvor lang tid han så har været på... Vis han så har været på i over 10 timer. Burde der være en stor chance for at han er på i lang tid endnu :). Når du så gjordt det med et par stykker.. Så henter du bare... Og når du så vågner næste morgen. Så henter den stadig. Ellers, så hent et automatisk program til at logge af internettet når det ik bruges i 20 min eller mere...

Har dette fine og hjælpsomme indlæg ikke fortjent de 60 poing :)

Mvh SilverWolf
Avatar billede xion Nybegynder
30. april 2000 - 15:30 #9
Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med min napster forbindelse, jeg har en ms proxy server 2.0 som jeg går på internettet via, men f.eks. icq og napster bruger nogle specielle porte de går via, og disse er pr. default lukket på proxy serveren, jeg har fundet ud af at få icq'en i luften ved at enable UDB port 4000 men kan ikke finde noget på napster ?
Avatar billede mercury Nybegynder
04. maj 2000 - 18:16 #10
Hej...

Jeg er flittig bruger af napster, men jeg har hørt der skulle være et program der er bedere. (ved navn "Gnutella") er der nogle der kender dette program eller ved hvor man kan downloade det, må de meget gerne svare...
På forhånd Tak...!!!