Avatar billede gertthrane Nybegynder
16. november 2001 - 21:01 Der er 12 kommentarer

Filer

Jeg har lige et spørgsmål. jeg kan ikke forstå hvorfor at mit C drev siger at jeg har brugt 3,5Gb.
For når jeg kigger på alle programmerne inde i stifinder og lægger tallene sammen er der kun brugt 1,9GB?
Jeg kører Fat32.
Mine disk er partisioneret op i 2 drev C på 5Gb (burde være rigeligt til systemdata) og mit D på 15.
Har prøvet at se hvor meget filen fylder og hvor meget den fylder på disken der er ikke den store forskel.
Nogen forslag.

Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 21:27 #1
Det er din swap, eller Pagingfile der fylder så meget, den er nok skjult!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 21:28 #2
Det er ikke tilrådeligt at gører swapfilen mindre, den er på ca. 1.5 Gb i dit tilfælde!

Hvor stor er din RAM?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 22:08 #3
Ja der er både skujulte filer og skjulte følsomme systemfiler, hvor page filen kan være i mellem.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
16. november 2001 - 22:40 #4
Dit problem skyldes HELT SIKKERT at du har System Restore funktionen slået til på dit system.
Denne funktion gør sådan, at den gemmer alle filer i skjulte mapper (altså backup), som du ikke kan se.
Du kan slå denne funktion fra, ved at højre-klikke på My Computer => Vælge fanebladet \"System Restore\" => Sætte et fluben i boxen hvor der står Turn Off System Restor.
Nemmere kan det ikke gøres :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 22:46 #5
cyberquist> Det har du da ret i, paginfile alen kan jo ikke fylde så meget alene!
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
16. november 2001 - 22:52 #6
Nemlig ;o)
Avatar billede gertthrane Nybegynder
17. november 2001 - 00:34 #7
Tak for en masse gode svar.
Jeg har 394 mb ram i min maskine.
og jeg har slået mit system restore fra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2001 - 00:39 #8
5Gb er måske lige i overkanten, hvis du på et senere tidspunkt tænker på at lave et ghost af dit system!
Avatar billede gertthrane Nybegynder
18. november 2001 - 12:29 #9
Jo. ok
Jeg har forsøg tal lave en Ghost men får en fejl, regnede med at det var fordi at størellesen af brugt disk plads ikke passede med det faktiske forbrug.
Laver som regel Ghost med en split på 650 virker normalt ok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 12:47 #10
Du skal bruge kommandoen Partition til CD!

Når du ghoster tilbage skal partition have samme størrelse eller lidt større, den anden vej går det galt!
Avatar billede gertthrane Nybegynder
18. november 2001 - 15:52 #11
Tak for gode råd.
Prøver lige lidt endnu.
Men jeg syntes du skal have pointene som, tak for hjælpen.
Mange tak endnu engang.
gert
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 17:28 #12
Det var så lidt ;o)