Avatar billede dj-dos Nybegynder
16. november 2001 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem Stationær, internet og bærbar

Hejsa

Jeg har en Stofanet-internetforbindelse jeg meget gerne vil have delt mellem en stationær og en bærbar computer.

Netværket virker fint hver for sig. Dvs. hvis netværket virker, virker internettet ikke og omvendt!

jeg har to netværk i den stationære. Et twisted netværkskabel mellem den stationære og bærbare. Og et normalt kabel til et cable modem.

Bærbare <~~~> Stationære <---> Cablemodem
(FED GRAFIK)

Mit spørgsmål er så hvordan jeg konfigurere begge computere så både netværket og internettet virker, og også helt internet deling.

// dj-dos
Avatar billede coool.dk Nybegynder
16. november 2001 - 22:32 #1
Hvilket OS har du på din stationære PC???
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
16. november 2001 - 23:21 #2
Hvis du bruger win 98 se. Skal du bruge ICS. Hvis du bruger W2K så skal du skal du på dit stofanetkort aktivere Deling af internetforbindelse.
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
16. november 2001 - 23:24 #3
Avatar billede dj-dos Nybegynder
17. november 2001 - 12:33 #4
Det er Windows ME på begge computere.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2001 - 12:53 #5
Ovennævnte link til Duelunds site gælder også for ME. Du kan læse mere om ICS klient setup her
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsclient.htm

Avatar billede jones_net Nybegynder
20. november 2001 - 09:00 #6
Stationær cable-netkort: Din Stofa opsætning.
Stationær intern-netkort: 10.0.0.1 subnet 255.255.255.0
Bærbar netkort: 10.0.0.2 subnet 255.255.255.0

Så skulle de kunne se hinanden! Prøv at pinge lidt frem og tilbage, inden du fortsætter...

Find et proxy prog (eks. Analog Proxy, som er gratis på Nettet). Installer det på din stationære.
Sæt din bærbare op til at connecte til proxy server på adressen 10.0.0.1, og brug den port, som står i txt-filen til din Proxy (kan ikke lige huske den i hovedet...)

Så skulle det virke:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
29. november 2001 - 14:44 #7
Takker:-)
/J